Op dit adres zit nu: Food&Joy

1. Vandaag hapje gegeten bij FJ. Netjes aangekleed restaurantje met een boven- en een buitenzitje. Tafeltje aan het raam gekregen (bord met de aanprijzing van de dagschotel stond wel half voor dat raam maar dat hinderde niet).

Net geprijsde en niet al te uitgebreide kaart zonder al te ingewikkelde gerechten. Evenzo de wijnkaart waarvan wij een chardonnay kozen die verrassend tintelend en fris uit de hoek kwam, zeer interessant wijntje (aanrader).

Vooraf voor mij bitterballetjes van geitenkaas in sesamzaadjes en voor de dame gamba's. De geitenkaashapjes waren zeer smakelijk maar de portie deed wat klein aan (3 stuks en een blaadje garnering). De gamba's waren op het oog netjes van formaat en dat bordje zag er aanzienlijk voller uit.

Dit enkel commentaar op de aankleding, het voorgerechtje was uitstekend op smaak en temperatuur en met het mandje stokbrood met eenvoudige kruidenboter een leuke binnenkomer.

Na nog een chardonnay d'r in gekiept te hebben, op naar het hoofdgerecht. Voor mij een gezellig borrelende pot kaasfondue met lekker verse groenten en broodjes. Er zaten ook rauwe champignons bij maar dat is persoonlijk niet mijn ding dus daar heb ik me niet aan gewaagd. Kaasfondue eenvoudig en heerlijk op smaak. De dame had de dagaanbieding van lamsvlees maar dat kwam wat bottig over. Op zich voor de prijs van 13,- voor een hoofdgerechtje kun je ook niet heel veel verwachten plus dat het wel goed smaakte.

Kaasfondue vult dus een dessert paste er niet meer bij en ter afsluiting namen we beiden een Spanish coffee met daarin als likeur Tia Maria. Leuk zelfgemaakt stukje chocola er bij.

Concluderend, lekker gegeten, geen poespas, vriendelijke en vlotte bediening, verrassend wijntje en een tevreden gevoel.