Op dit adres zit nu: Bistro Gossimijne

1. Na een heerlijke lange wandeling door het Bossche Broek rond 18:00 onverwacht in mijn eentje (vr. 50+) binnen gelopen voor een hapje. Het was niet druk, op dat moment plm 3 à 4 tafels bezet.
    Besteld: Souvlaki schotel à 16,50 volgens het menu: " 2 spiezen met gemarineerde malse varkenshaas, geserveerd met tomatenrijst, pommes frites, Tzaziki en salade". (Ik meen dat op het raam-menu 15,50 vermeld stond maar dat terzijde).

Eten: Het vlees leek niet gemarineerd, het was flauw van smaak en kleur, maar vooral droog. De frites leken gemaakt van aardappelpuree. Salade prima, bakje olijven, enkele stukjes brood, een bolletje rijst, een afgemeten hoeveelheid zaziki op een blaadje rode sla. Erbij: glaasje witte wijn (4,-) en een glas kraanwater. Rekening: 20,50.

Op hun site lees ik:
    "..In ons compleet vernieuwde restaurant gevestigd in het monumentale pand aan de Oude Dieze te 's-Hertogenbosch wordt u warm verwelkomt door het team van restaurant Cavos.."
    "..Uiteraard wordt u ontvangen met de alom bekende Griekse gastvrijheid en zullen we samen met ons team in de keuken er alles aan doen om van uw diner een onvergetelijke belevenis te maken.."

Een onvergetelijke belevenis was het zeker, maar wel in negatieve zin. De ontvangst was koel, afstandelijk en onpersoonlijk, de bediening idem. Toen men mij vroeg of het gesmaakt had, gaf ik aan ja, maar ik miste de echte griekse frietjes van daar.. Dat kun je op verschillende manier opvatten bijvoorbeeld als: jammer dat ik niet in Griekenland ben; het was lekker maar voldeed nét niet helemaal...

Een goed gastheer/-vrouw vraag dan belangstellend door, maakt een praatje. Omdat hij/zij graag hoort wat je bedoelt of wat er van vond. Niet hier, meneer (man op leeftijd/de eigenaar?) antwoordde op geagiteerde toon; hij gaf aan dat hij dat thuis eet maar dat het een restaurant is. Ik nam aan dat hij hiermee bedoelde dat het voor de (zijn) restaurantkeuken niet te doen is om goede frites te bakken (van echte aardappels, zoals bekend uit Griekenland, en van mijn Griekse schoonfamilie).

Ik antwoordde (niets kwaads in de zin hebbend): u bedoelt dat het te veel werk zou zijn. Daarmee gooide ik kennelijk olie op het vuur: meneer trok (nogal overdreven) van leer. Ik probeerde nog: "ik denk dat u mij verkeerd begrijpt"...Maar het ging van kwaad tot erger, waarop ik maar weg gegaan ben... Wat een afknapper. De bediening die erbij stond (één van de twee hele jonge meisjes) keek me schouderophalend aan, durfde kennelijk niets te zeggen...

Dit is absoluut niet wat ik ken als Griekse gastvijheid. Dit heeft m.i. niets maar dan ook helemaal niets met goed gastheerschap te maken. Mijn bezoek aan dit restaurant was de domper van de dag! Zoiets nog nooit meegegmaakt. Ik herken me helemaal niet in de omschrijving van vriendelijkheid en het plezier van eten en drinken zoals op hun site vermeld staat. Het straalde dit absoluut niet uit, de bediening was 'correct' maar straalde verder niets uit van plezier en aandacht o.i.d. Het eten (in elk geval wat ik at) komt bij mij over als 'toeristen' eten, het heeft niet zo veel met echt 'Grieks' te maken.