1. Erwin 11438 punten

Eens per jaar op uitnodiging naar dit restaurant. Het restaurant is rustig, nog 3 andere tafels zijn bezet. Wel is het een regelmatig komen en gaan van "afhalers".

Er is o.a. gekozen uit een Chinese rijsttafel (saté, tjap tjoy, foe young hai, kou lou youk, kipkerrie, Chinese garnalen), krokant gebakken eend, Tjap Tjoy.
    Zelf heb ik de eend gegeten en vooraf de kerriedriehoekjes. Deze laatste vielen wat tegen, de kerrie smaak was wat vlak. Deze had wat hoger op smaak gemogen.
    De eend was besteld als gegrilde eend. Gelukkig geeft de dame van de bediening aan dat de huid in dit gerecht niet krokant is. Daarop het gerecht besteld met krokante huid.
    Wanneer het uitgeserveerd wordt staat de hele tafel vol. Chinezen kijken niet op een onsje meer.
    Zowel de rijst als de bami die we besteld hebben, in plaats van de witte rijst, zijn goed gevuld en erg smakelijk.
    Achteraf een bol ijs met gebakken banaan. Een stevige afsluiting van een smakelijke avond.

Kijk voor meer op restaurantrecensie.blogspot.nl

Vorige recensies van Erwin

• Erwin

Zaterdag met familie naar Nan King.
    Het was al meer dan een jaar geleden en in de tussentijd is het mij opgevallen dat het nooit druk is wanneer we langs het restaurant rijden. Ook blijkt mijn recensie van vorig jaar de meest recente.
    Wanneer we hier binnengaan zijn nog twee tafels bezet. In de avond komen er nog wat mensen de gerechten ophalen maar druk wordt het niet.
    Het is een Chinees van 13 in een dozijn. Het eten is aardig maar niet geweldig.
    Ik neem de ossenhaas in Roedjaksaus. Deze zou pittig moeten zijn maar is erg flauwtjes. Het vlees is smakelijk evenals de groente, maar de saus zou dezelfde kunnen zijn als die over de Foe Young Hai. Ook heb is wat van de Tai Pan Yakki met kipfilet, paprika en zwarte bonen gegeten. Deze is wat beter op smaak. Ik proef in ieder geval de zwarte bonen. Een aardig gerecht.
    De Foe Young Hai is zoals die overal is, echter de saus is wederom wat vlak. De saté is wat droog en overladen met satésaus dus voor de liefhebber prima.
    Eten krijgt een magere 7, sfeer een 6, service een 7 en prijs/kwaliteit een 6

6,5
  • Erwin

Van het weekend bij Nan King gegeten. Hier waren wij nooit eerder geweest. Ik vind het nadeel van de Chinees dat alles warm geserveerd wordt op rechauds maar dat het eten hier niet warm op blijft. Je kan niet snel genoeg eten om het warm te houden. Helaas of misschien uiteraard blijkt het ook bij deze Chinees het geval.
    Het is erg rustig vanavond. Het Nederlands elftal speelt momenteel, mogelijk is dat de reden. Het maakt me echter wat wantrouwig over het eten. We zijn met een groepje van 12 personen en dat is dan ook het enige gezelschap in het restaurant vanavond.
    De bediening is vriendelijk. Iemand was zijn leesbril vergeten maar daar werd door de bediening een leesbril ergens vandaan gehaald.
    We nemen diverse gerechten. Ikzelf ga voor bami met geroosterde eend met Chinese saus en Pangsit Goreng vooraf. Mijn vrouw gaat voor de Chinese rijsttafel met tomatensoep, Foe Yong Hai, Babi Pangang, Tjap Tjoy, saté en nasi.
    De tomatensoep is lekker, er zitten stukjes kip in en is goed. De kippensoep van onze zoon heeft geen stukjes kip, foutje in de keuken?
    De Pangsit Goreng is gemaakt van loempiavel. Dat heb ik niet eerder gezien. Het valt dan ook wat tegen. Het deeg van een loempia krijgt blaasjes met het frituren. Normaal gesproken wordt voor Pangsit Goreng filodeeg gebruikt. Dit is wat dunner en geeft geen blaasjes bij het frituren. De zoetzure saus is redelijk, deze zou wat meer pit mogen hebben.
    De Foe Yong Hai is lekker gebakken, goed gevuld. De saus van het gerecht is goed.
    De Tjap Tjoy was lekker gebakken, beide gerechten eigenlijk zoals bij iedere Chinees. De Babi Pangang was goed, geen vette stukken vlees maar lekker knapperig gebakken. De saus was goed maar ook hier zou deze wat meer pit mogen hebben.
    Saté is redelijk. De saus is erg lekker deze heeft wel wat pittigs. Het vlees zijn de bekende hompen kip. Bijna altijd erg droog bij de Chinees, ook hier. De smaak is echter niet verkeerd.
    Zowel de bami als de nasi is goed gevuld. Er zit voldoende vlees, prei ed in verwerkt. Deze is lekker, ook zonder bijgerecht.
    De eend is redelijk goed gebakken maar wel iets te droog. Het vel is perfect knapperig. De Chinese saus is flauw. Dat is jammer maar de eend is prima gekruid en kan best zonder de saus.
    Als nagerecht een sorbet genomen. Deze was goed van formaat met bolletjes vanille ijs en aarbeien ijs. Er zaten wel wat stukjes ijs (bevroren water) in het ijs. Dat is natuurlijk niet zoals het hoort. Werkt de vriezer wel voldoende of ligt het aan de kwalteit van het ijs?
    Zoals bij bijna iedere Chinees is het eten niet duur, de rijsttafel was ca. € 17,- de Peking eend was ca. € 19,- en de sorbet nog geen € 5,-
    We hebben hier niet beter of slechter gegeten dan bij een gemiddelde Chinees. Ik zal het restaurant dan ook niet afraden, aanraden echter ook niet. Zelf zal ik volgende keer op zoek gaan naar een Chinees die het gemiddelde niveau toch wat overstijgt.