1. Gisteren zijn mijn vriendin en ik op aanraden van een vriend spontaan binnen gelopen bij "The Duchess" te Sittard.

Na een warm onthaal door Claar en even rondgekeken te hebben naar het simplistische en daardoor zeer rustgevende interieur kregen wij de lunchkaart aangeboden. De lunchkaart is klein met 12 items maar weet toch van alle markten thuis te zijn qua aanbod van vlees, vis, kip en groenten.

Zelf heb ik gekozen voor de "Pulled Pork Sandwich", een lekkernij die ik verschillende keren als lunch heb gehad terwijl ik in Engeland woonachtig was. Het vlees was heerlijk gegaard en gemengd met verschillende groenten, wat zorgde voor een vullende en smakelijke lunch.

De kok en eigenaar Ben kwam tijdens het eten verschillende keren een praatje maken en wist tot in detail uit te leggen hoe hij zijn waren voorbereidt. Na enkele foto's gezien te hebben van zijn andere creaties en ons gesprek, maakt het duidelijk dat dit een man is met een ware passie voor zijn vakgebied.

De enige reden dat het eten momenteel geen 10 krijgt van mij is omdat Ben graag experimenteert met zijn gerechten, wanneer ik hier een 10 aan zou verbinden zou ik aangeven dat het perfect is terwijl ik graag zou willen zien wat Ben nog kan doen om het gerecht verder te verfijnen.

Al met al is "The Duchess" een geweldige 'nieuwkomer' in het Sittardse straatbeeld. Ik heb in ieder geval mijn nieuwe vaste eetgelegenheid gevonden.

Ben en Claar, bedankt!