1. Erwin 11438 punten

Onlangs, op een avond in april, naar Brasserie de Meerpaal. Bij binnenkomst worden we meteen opgevangen en naar onze tafel gebracht. De jassen worden niet aangenomen, we hangen ze over een stoel bij de tafel.
    Het is volle bak vanavond maar ook nu hebben we nooit lang op de gangen hoeven te wachten.
    We nemen het weekmenu en hebben vanavond een aspergesoep vooraf, zalmfilet als hoofdgerecht en hangop als nagerecht.
    De soep wordt lekker warm opgediend uit voorverwarmde soepkommen. Het is een smakelijke soep, lekker gebonden met enkele stukjes groene en witte asperge. We krijgen er wat stukjes stokbrood bij met een wat zoute kruidenboter. Een prima begin.
    Daarna volgt het hoofdgerecht, de zalmfilet. Deze is perfect op de huid gebakken. De cuisson is uitstekend, heerlijk! Zalm moet niet helemaal gaar worden gebakken, dan wordt deze droog. Hier weet men een zalm op de juiste wijze te bereiden, ook de huid is mooi krokant. Het wordt geserveerd op een warm bord op een bedje van bloemkool, paprika, wortel, romanesco en sperzieboontjes. Verder vinden we een glaasje met een witte wijnsaus en een decoratieve streep puree van zoete aardappel op ons bord. Het ziet er keurig uit en zo smaakt het ook.
    We krijgen er een pannetje krulfriet met mayonaise bij.
    Vrij vlot na het afhalen van de tafel krijgen we het nagerecht. Er wordt vooraf helaas niet gevraagd of het al kan worden uitgeserveerd.
    Ook dit gerecht ziet er keurig uit. Het zijn drie canelles van hangop met wat granaatappel, mango, koekkruim, een huisgemaakt koekje en ook hier een decoratieve streep maar nu van framboos. De hangop is erg vers want met zicht op de deels open keuken zien we de brigade bezig met de bereiding ervan.
    Ook dit is weer een zeer smakelijk gerecht hoewel de hoeveelheid wat matig is.
    Het valt ons op dat men hier goed nadenkt over de presentatie, de borden zien er mooi uit, het brood bij de soep wordt geserveerd op een broodplankje, een plank in de vorm van een boterham en als servet liggen er theedoeken op tafel. Voor meer informatie zie restaurantrecensie.blogspot.nl
    Zeker een aanrader.