1. Gisteravond uit eten geweest bij Bussemaker in Exloo. Bij binnenkomst vriendelijk begroet vanuit de open keuken. We werden gelijk opgevangen door de gastheer. Vooraf gereserveerd voor 2 personen, dus we konden gelijk aanschuiven aan een mooi gedekte tafel.

Ons voorgerecht was in beide gevallen Carpaccio. Vaak wordt de muis hiervoor gebruikt maar we hadden beiden het gevoel dat de runderhaas gebruikt is. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor de zalm en de tournedos. Geen steakmes gekregen, dit was ook absoluut niet nodig aangezien je met een botermes de tournedos kon snijden, zo mals. Zalm goed van smaak en de citroensaus was goed, niet zo zuur dat je kaken er van samen trekken. Enige minpunt, voor zover je het een minpunt kan noemen, is dat de mooie cressen van koppert gebruikt worden als bordgarnituur en niet wordt gebruikt om smaak te verfijnen. Als dessert crème brûlée en chocolade parfait gehad. Brulee-debic. De witte chocolade parfait was goed, veel chocolade saus. Kosten voor de avond waren 104,60. Elke cent waard.