Op dit adres zit nu: D'Javas

1. Teleurstellende en rare borrel-ervaring bij Brasserie Babbilage. De inrichting van deze horecagelegenheid is mooi en warm. Bij binnenkomst werd aan ons, een groep collega's, een paar tafels aangewezen waar wij onze gereserveerde borrel konden nuttigen. En zoals dat gaat ga je niet zitten maar blijf je staan om je van collega naar collega te bewegen voor een praatje. De ober die de drankjes op kwam nemen was wat gestresst maar niet onvriendelijk tijdens het opnemen en serveren van de drankjes. Had de indruk dat het hem een beetje over de schoenen liep. Aangezien hij ook in de keuken aan de slag ging kan ik mij dat enigszins voorstellen: druk, druk, druk. Ter ere van vier jarigen werd de grote, aan ons toegewezen! tafel, 10 minuten door ons gebruikt om een kaartspelletje te spelen. Ja, en dan is er enthousiasme en wordt er gelachen. Ik keek rechtstreeks in het gezicht van de man/de uitbater(?) die achter de bar stond en hij was duidelijk 'not amused'. Althans, hij keek behoorlijk chagrijnig naar ons. De schaaltjes met borrelhapjes die geserveerd werden waren über treurig. De kaasblokjes waren vast geteld en van de miezerige stukjes leverworst werd je ook niet bepaald hebberig. De gefrituurde dingetjes daarna: laf en lauw. Tja, en dan ga je afrekenen bij die eigenaar en waag je het om te vragen waar die prijs van die borrelhapjes op is gebaseerd. Want eerlijk is eerlijk: de wijn en biertjes smaakten goed maar de kwaliteit afgezet tegen de prijs van die hapjes sloeg echt helemaal nergens op. Enige opmerkingen van de man achter de bar: 1. wanneer zijn jullie voor het laatst buiten geweest? (Nou meneer, omdat wij heel vaak buiten komen voor borrels e.d. kunnen wij de vergelijking met andere horecagelegenheden juist zo goed maken); 2. dat komt hier met 17 personen terwijl er voor 15 personen is gereserveerd (wat is het probleem? je maakt toch gewoon de rekening op voor 17 personen? En als er door ziekte minder dan 15 personen waren geweest ...?) 3. En dan gaan jullie ook nog een spel spelen. Als ik dat geweten had had ik zaalhuur in rekening gebracht! (ja hoor, 10 minuten een kaartspelletje aan de ons toegewezen tafel). Dit alles op een dermate agressieve en hatelijke toon dat je alleen maar kunt denken: relax man. Met een glimlach en wat humor moet je zo'n vraag toch aankunnen? Al met al een uiterst rare en ongastvrije ervaring die ook niet uitnodigde om daar nog met een paar mensen een hapje te eten. Binnenkort verhuizen wij met onze organisatie naar een gebouw om de hoek. Hadden het voornemen hier regelmatig een biertje te gaan drinken na afloop van het werk. Drie keer raden wat wij gaan doen: NOOIT MEER DAAR!