1. Vandaag, 2e Paasdag gaan brunchen bij De Beleving. Er staat een Luxe Brunch op de kaart en samen met de andere gerechten op de kaart hebben staan en de foto's hadden we hoge verwachtingen. Het feit dat ons niet is gevraagd of het allemaal heeft gesmaakt en naar wens is geweest en tevens geen mogelijkheid om ze rechtstreeks een mail te sturen heeft me doen besluiten om dan maar direct een recensie te schrijven. Voor 22,50 per persoon verwacht je een redelijk exclusieve brunch te mogen ontvangen. Dit is ons behoorlijk tegengevallen.

Kinderen onder 5 jaar zouden gratis zijn maar uiteindelijk hebben ze hun soep wel op de rekening gezet. Dit was niet afgesproken. De gastvrouw was inmiddels ook vertrokken. Het is met name de prijs/kwaliteit verhouding die wat ons betreft helemaal scheef zit.

- Zeer eenvoudige ingrediënten, niet geselecteerd op versheid of exclusiviteit. Weinig creativiteit en niet optimaal klaargemaakt. Een aantal gerechten zwommen in hun eigen vocht en het meeste smaakte alsof het niet zelfgemaakt was maar uit een pakje/potje/flesje kwam.
    Onder andere:
    - Een bakje roerei waarbij behoorlijk veel vocht (bakvet?) onder in het bakje zat.
    - Gewone boterhammen, droog briochebrood en eenvoudig stokbrood valt wat ons betreft niet onder "luxe"
    - Een stuk eenvoudige brie besmeerd met ingedikte balsamico azijn en voorsneden kaas uit een grootverpakking.

Het eten was niet onsmakelijk maar om uiteindelijk 90 euro te moeten betalen voor deze eenvoudige brunch was echt een tegenvaller. Op hun site staat een artikel van de chefkok die uitlegt hoe hij grote marges kan maken. Dit had ik wellicht eerder moeten lezen want dat gevoel hebben wij er nu ook aan overgehouden.

Helaas, wij hadden een andere verwachting van onze Paasbrunch, maar zijn zeker weer een Beleving rijker.

3,6