1. Onlangs hier wezen eten met famile. Hadden gereserveerd, moesten een minuutje of vijf wachten. Dat was nog tot daar aan toe. De 'onvangst' in de hal waar gewacht moest worden is niet meer dan een bordje 'hier wachten aub tot u opgehaald wordt', met nauwelijks zitplaatsen. Het vervelendste echter, is dat de wc's ook in deze hal zitten, met een onaangename menggeur van urine en urinoirblokjes tot gevolg. Niet bepaald een smakelijk begin van een avondje eten. We werden gepositioneerd in 'de schuur', wat ik toch een stuk minder gezellig vind dan de voorkant van het gebouw. Als het druk is (van 7-8 uur in ons geval) is de herrie dermate groot dat het moeilijk is om normaal te communiceren. Het was maar goed dat er geen achtergrondmuziek draaide, dacht ik nog, aangezien je het dan wel helemaal kon vergeten om normaal gezellig te praten. Terwijl ik me dit realiseerde blèrde 'LANG ZAL IE LEVEN' echter op vol volume door de speakers (ze waren er dus toch). Ik moest me inhouden om m'n gezicht in de plooi te houden. Vreemd genoeg kwam de serveersters echter de bestelling opnemen tijdens al deze herrie, wat het er niet makkelijker op maakte om de bestelling duidelijk te maken.

Het eigenlijk eten was redelijk in orde, maar had weinig van doen met wat er op de menulijst stond. Het typische 'kip piri piri' hoofdmenu bestond inderdaad uit kip en friet, maar de piri piri was meer een soort scherpe vet-jus dan dat het piri piri was. De kip zelf was tamelijk droog, waardoor ik toch maar de 'piri piri' er overheen deed. De friet daarentegen was prima, en over (gratis) bijbestellen werd niet moeilijk over gedaan.

Opmerkelijk was dat we wel vier verschillende serveersters aan onze tafel hebben gehad. De tweede ronde drankjes werd zo haastig opgenomen dat ik haar twee keer moest vragen niet weg te lopen, wij wilden immers allemaal een tweede drankje. Tevens direct gevraagd om een extra portie patat. Hier moesten we echter nog een keer om vragen toen de drankjes gebracht werden, want de serveersters die de drankjes bracht was weer een ander dan die de bestelling had opgenomen, en blijkbaar hadden ze niet goed gecommuniceerd dat er ook een 2e portie patat was besteld.

De stoelen waren ook enigszins oncomfortabel. Voor mij ging het wel, maar voor mensen met (lichte) rugproblemen lijken het me bepaald geen aangename stoelen.

Ook de gehaaste sfeer deed de ervaring bij juffrouw tok geen goed. Terwijl een van ons nog wat aan het eten was kwam de bediende al naar de tafel met de opmerking 'Heeft het gesmaakt? Kan ik jullie nog verblijden met een desert, koffie, of wilt u de menulijst zien?'. We zeiden maar dat we graag eerst uitgegeten wilden zijn alvorens aan de laatste gang te beginnen..

Service en sfeer heb ik dan ook als onvoldoende beoordeeld. Het eten zelf was ok, helemaal gezien de prijs. Let wel dat vrijwel alle extra's (appelmoes, saus, rauwkost) betaald zijn. Sommige hoofdmenu's hebben rauwkost inbegrepen, maar dit is niet aangegeven op de menukaart.

'Veredelde snackbar', zoals een van de recensenten het reeds omschreef, lijkt me een passende beschrijving van dit restaurant.