Deze zaak is verhuisd naar Havenzicht 14, 1357 NN, Almere

1. Groupon-aanbiedingen zijn een perfecte manier om 'ns kennis te maken met een eetgelegenheid. En zo waren we deze week voor een kaasfondue te gast bij “De Havenkom” in Almere. Gezellige inrichting met Jugendstil elementen. Ik bestel een Jupiler biertje, m'n vrouw een jus d'orange. Stokbrood vooraf, dus dan denk je daar komt een mandje met stokbrood aan. Het mandje arriveerde; drie stukjes en een kontje. De kruidenboter was bereid met echte boter, m'n complimenten, maar de kruiden waren jammer genoeg ver te zoeken. Het hoofdgerecht kwam op tafel. De kaassaus had geen slappe smaak, was mijns inziens perfect, voor anderen wellicht wat “machtig”. De frietjes waren perfect gebakken. De mayonaisse was echter met een klein bakje voor z'n tweetjes te krap bemeten. Datzelfde geldt voor het bakje “kruidenboter”. Zeker als, achteraf, blijkt dat je die later ook nodig hebt voor het brood dat bij de fondue geleverd wordt. Mijn advies: serveer voor elke gast een bakje kruidenboter en mayonaisse. Dat zijn de kosten niet en voorkomt dat je “je” bakje steeds naar de overkant verschuiven moet. Bij de eindafrekening bleek, dat men voor een glaasje € 3,60 berekend heeft. Daar zakt m'n broek dan wel een beetje vanaf. Wel een mooi uitzicht op de haven … maar daar kwamen we niet voor.