Op dit adres zit nu: Burger Brothers

1. Genieten ten top bij Le Defi! Michael (gastheer+sommelier) verwelkomde ons en we werden in de lounge ruimte voorzien van een Oostenrijkse Gruner Veltliner Federspiel uit Wachau 2006. Hierbij werden de mondvermaakjes gepresenteerd, een fruitige marshmallow, radijs met wasabi, witte chocolade praline, gelakte paling, een puntzakje met kerriepinda's en een wafeltje van sesam en milde kerrie. Hierna kwam er op een Schotse (grote) scheermesschelp een subtiele bereiding van scheermes en lente-ui. Er werd een voorstel voor het menu gegeven waar we het helemaal mee eens waren en hierna werden we naar de tafel begeleid. Hier kregen we nog een reageerbuisje met langoustinebouillon met op de bodem wat cacao. De wijn voor het voorgerecht was een rode Canadese Gamay met Zweigelt 2006 van het huis Pelee. Een verrassende keuze, daar het voorgerecht bestond uit parelhoen op zoetzure komkommer met hierop 2 stukken kreeftenstaart. De combinatie was excellent, echt toppie. De komkommer heeft een speciale uitwerking op de wijn, erg apart. Een Merlot 2006 van Kreta van een gerenommeerde eigenaar die bekend is vanwege de grootte Chateauneuf-du-Pape en een erg mooie Italiaanse sub-Amarone wijn moesten het hoofdgerecht begeleiden. Twee stukken Hollands lamsfilet gegaard in de oven en afgegrild vergezeld van bietenbereidingen, een zalfje van knolselderie, vijgenpasta en een yoghurt hangop. Wederom een excellente combinatie. De merlot paste iets beter bij lam met vijgenpasta en de Amarone bij lam met yoghurt hangop.
    Een belegen Duitse riesling Auslese 1990 en een witte! Maury (onversterkt) werden ingeschonken. Er kwamen eerst nog een 3 tal mondvermaakjes, waarna het dessert door Edwin zelf (de kok) werd uitgeserveerd en afgerond. Perenbereidingen, warm en koud met karamelsaus, anijs poeder en kruimeldeeg. Erg lekker. Hierna afgesloten met een lekkere Italiaanse espresso. Ten opzichte van vorige keer is er wederom een stap in de goede richting gezet, mooi!