Op dit adres zit nu: La Place

1. Jan , Piet en Klaas

AC was ooit een naam en nu? Wat doen ze er toch mee? Bij binnenkomst was het eerst even zoeken om een restaurant, even lekker rustig zitten, iets uitzoeken van de kaart. Na een pittige dag op cursus te zijn geweest wel even zin om met elkaar gezellig te zitten. Aan de ene kant de Burger King, aan de andere kant...tja een afhaal buffet met wel heel duidelijk maar weinig keus. Even om het hoekje spieken en kijken "Waar is toch dat AC restaurant... Ow daar... O dat afhaal gebeuren is de AC" de eerste tegenvaller, maar goed we doen het ermee. We hadden dan ook enorme trek.

(Nu nog) duidelijk maar dus wel weinig keus: biefstuk, schnitzel of saté. Ik zag het al, maar vast ook soep en brood erbij. Nu de biefstuk nog, deze was erg droog en veel te lang door gebakken. Er werd dan ook niks gevraagd, behalve dan welke saus. Maar goed, wij waren al overdonderd door een zeer onvriendelijke toon waarop mijn collega werd behandeld. "Willen jullie met zijn 3en eten?" was de vraag. Hij verstond het niet goed en begreep de vraag niet, want we stonden met z'n 3en voor haar neus. Nou wat voor bijdehande en onvriendelijke toon toen werd gesproken, kan ik niet eens uitleggen. In ieder geval was duidelijk hoe onnozel wij werden gevonden.

Ik was al van plan toen weg te gaan, maar gelukkig hadden mijn collega's meer geduld. Enfin, die stonden al bij de kassa en ik was nog soep aan het inscheppen. De kassa medewerker was blijkbaar ongeduldig en wou afreken en riep of het bij elkaar kon. Ja, daar waren wij toen ook nog niet erg duidelijk in, sorry onze schuld, maar ja dan is de kunst als medewerker vriendelijk te blijven. Eerste indruk was al niet best, hij deed er een schepje bovenop toen ik zei "Kan bij elkaar op, maar ik zoek nog wat." Ja, nadeel van afhaal restaurant denk ik dan. De medewerker antwoordde daarop "Nou, dan blijf ik hier niet staan, dan ga ik weer aan mijn werk." Dat was de drup en dacht moet niet gekker worden, maar bleef vriendelijk, zo goed als mogelijk.

Toen moesten we nog eten. Wel alles perfect tegelijk klaar, dus die goedbedoelde service waardeer ik dan ook wel. Maar bij de eerste hap was dan ook wel duidelijk dat dat niet zo moeilijk was. Daar hoef je geen chefkok voor te zijn. En ja hoor het werd dus toch gekker, ook ik nog nooit zo'n slecht eten gehad, zoveel slechte kwaliteit op 1 bord. Verschrikkelijk! Nooit meer heen! De pepersaus smaakte zelfs zo chemisch, ik kon niet eens meer onderscheiden wat er mis mee was. Zelfs de peper korrel smaakte niet naar peper. Collega had champignon saus, maar kreeg ook per ongeluk dit smerige sausje voorgeschoteld. Na zulk personeel hebben we niet eens de moeite genomen er iets van te zeggen. Helemaal niets, want serieus genomen voelden wij ons in de 1e 7 seconden al niet.

Recensies doe ik nooit iets mee, maar voortaan toch eerst maar lezen voordat ik de moeite neem om ergens heen te gaan. Ik kan nog uren doorgaan, zo slecht, laat het hier maar bij... Deze recensie wordt door mijn collega's beaamd en telt voor 3! AC doe hier iets mee!

2,2