in Gouda

Ons restaurant: Griekenland, zon, zee, strand.

1. Afgelopen zondag via de groupon actie bij restaurant Rhodos gegeten. Wat een enorme afknapper! De bestelde drankjes waren niet op voorraad, dus we kregen zomaar wat anders. De menukaart van Groupon gekregen en de carpaccio op de foto zag er smakelijk uit, dus die bestelden we als voorgerecht. Op de foto stond een mooie rode carpaccio met rucola sla, carpaccio kaas etc. Wat krijgen wij? Roze lauwe carpaccio waar totaal geen smaak aan zit met honing mosterdsaus (?!) en ijsbergsla! Smaakt echt nergens naar! Deze dus teruggestuurd naar de keuken en aangegeven dat we het hoofdgerecht wilden hebben. Dit kwam en de serveerster gooide letterlijk het broodmandje opzij met de kruidenboter erachteraan. De mixed grill was smakeloos en de salade bar was leeg op een enkel oranje tomaatje na die in de saus dreef.

Onze glazen waren inmiddels al voor het voorgerecht leeg en er werd niet gevraagd of wij misschien iets wilden drinken? Toen de eigenaar van het restaurant uit volle borst "lang zal hij leven" ging zingen voor een jarige gast en verwachtte dat het hele restaurant mee zou zingen hebben wij besloten om maar te gaan. Bij het afrekenen werd gevraagd of alles naar wens is geweest. Hierop antwoordden wij nee, waarop de eigenaar snel weg liep. We zijn terug gegaan naar ons hotel en hebben daar genoten van een heerlijk nagerecht en een glas wijn. De dag erna bleek het vlees inderdaad niet goed te zijn geweest. Wij zijn snel tevreden maar wat een slechte tent is restaurant Rhodos! Nooit meer!