1. Gisteren was ik weer bij eetcafé t'pandje in Hilversum om te gaan lunchen. Uit ervaring weet ik dat het er gezellig druk kan zijn, dus had ik even van tevoren gereserveerd en dat bleek geen overbodige luxe te zijn. Bij aankomst was er nog maar één plek vrij op het privé parkeerterrein en uiteraard mijn tafel die ik had gereserveerd. Zoals verwacht was het ook deze keer weer druk en dat is voor mij de beste recensie die je als zaak kunt hebben en krijgen, zeker in deze economisch roerige tijden. Na een grapje over de 'padosalade' die op de kaart staat en die ik ook bestelde was een vriendelijke noot gezet, want wat je geeft dat krijg je ook terug. De salade met verschillende soorten paddenstoelen en een licht pittige, niet te dikke warme kerriesaus zag er zeer smakelijk uit en zo proefde hij ook, net als het huisgemaakte warme appelgebak met slagroom dat ik toe nam. Niet zo een onbenullig groot stuk waar de appels uit elkaar vallen als je erin prikt en met van alles erin, zoals noten en marsepein waar ik absoluut geen liefhebber van ben, maar aan de binnenkant smeuig en met rozijnen die volgens de bediening in rum ingelegd zijn. Dat proefde ik niet, maar daardoor waren de rozijnen wel lekker zacht van smaak. De prijs die ik voor het eten moest betalen, dat kwalitatief voor een eetcafé buitengewoon goed is, was ook deze keer meer dan de moeite waard. Reden genoeg om hier vaker terug te komen en dan ga je ook deel uitmaken van de vaste klantenkring die dit gezellige eetcafé heeft.