1. Afgelopen weekend hebben wij voor het eerst bij Alberto's gegeten op aanraden van vrienden van ons. Het vlees wordt bereid op een heuse ZuidAmerikaanse houtskoolgrill. Voor een vriendelijke "eetcafe" prijs kun je hier saté, spareribs of biefstuk eten. Wij gingen voor het ultieme: de Ossenhaas van 300 gram! Ietsjes duurder maar zoals verderop zal blijken: elke cent waard!
    Eerst kregen we nog de broodjes die op de grill waren klaargemaakt met aioli en een ander lekker sausje... Mijn maat had de Carpaccio... Wat een feest!!!

Wat zeker ook een feest was, was de bediening. Een ontzettend professionele gastvrouw met een vriendelijk onthaal wachtte ons op en nam de jassen aan. Maakt een leuk praatje en is vervolgens de hele avond aanwezig maar niet "te". Ze is stijlvol en smaakvol gekleed, plezierige babbel en dat maakt dat iets bestellen net even even dat extra's meekrijgt. Toegegeven, wij wilden graag contact maar je merkt dat gasten die privacy wat meer op prijs stellen, ook worden aangevoeld. Het is lijkt allemaal maatwerk en wordt gewoon goed in de gaten in de gaten gehouden zonder te opdringerig te zijn.

Maar het belangrijkste is natuurlijk het eten zelf. Wat een smaakorgasme is, kun je pas ervaren als je het meemaakt: neem een hapje ossenhaas in je mond... Het gesprek stopt gewoon even, je doet je ogen dicht en vervolgens ervaar je een explosie van smaakgeluk op je tong en in je mond. Heel bijzonder!
    Ook de kok komt langs voor een praatje en vraagt of het smaakt, nou dat hebben we hem verteld. Je ziet aan de twinkeling in zijn ogen dat hij hier heel erg van geniet... tevreden klanten die genieten van zijn met liefde en zorg klaargemaakte stukjes vlees... Vol passie vertelt hij dat dit is wat hij het liefste doet. Het blijkt de eigenaar te zijn, vroeger voetballer met een enorme afrokapsel zoals hij op een foto laat zien. Prachtig dat iemand zo'n passie heeft voor vlees dat je dat gewoon in alles voelt.

Tot slot het decor en de ambiance... Wij zaten met zijn 2en in de serre en daar konden we heerlijk rustig bijpraten. Genieten van het uitzicht op de ringvaart, ook al was het nog donker. Van de zomer komen we terug als het langer licht is, lekker bootjes kijken!

Al met al een zeer geslaagde avond, het eten verdient absoluut het hoogst haalbare, de perfectie. Geen discussie over mogelijk. Ook de overige onderdelen zijn dik voor elkaar.
    Wel een speciale vermelding voor Alberto en Didi, die gastvrijheid, humor en liefde voor het eten en de gasten op een heel hoog niveau hebben staan!