1. DeliCity bevindt zich aan de boulevard van de Zevenhuizerplas, tegenwoordig de noordelijke sjieke woonwijk van Rotterdam. Op een druilerige zaterdagavond worden we hartelijk verwelkomd in dit modern ingerichte restaurant. We krijgen een rustig hoekje aangewezen en kunnen ons gesprek ongestoord voeren, een teken dat het anders alom aanwezige 'muzikaal behang' hier op een heel acceptabel niveau staat.

De drankjes, twee heerlijke glazen rode wijn komen bijna onmiddellijk, samen met een bakje verse kroepoek. De prettige jongeman overhandigde ons de kaart met een uitleg over de gerechten.

Nadat we onze wensen kenbaar hadden gemaakt verschenen de gerechten uit de oosterse keuken in een prettig tempo. Mooi opgemaakte borden met gegaarde stukken zalm, met 2 heerlijke garnalen spiezen, foe yong hai, ossenhaas en voor mij een heerlijk stukje eendenborst, smaakvolle nasi en bami: Een grote verrassing met een dikke knipoog naar het verre oosten.

Een in zijn klasse aan te raden Chinees restaurant. Complimenten. Wij hebben genoten van een culinaire avond.

Bedankt, Ben & Marijke