1. Reserveringsverzoek voor een specifieke plaats werd toegezegd via telefoon en bij aankomst helaas niet mogelijk omdat alle tafels alsnog gereserveerd waren. Ook geen enkele blijk van compassie of iets dergelijks.

Het eten is echt standaard, de kaart is zo ongeveer nog hetzelfde als toen het Fontaine heette. De surf&turf lag in een flinke plas kookvocht waardoor alle groenten hetzelfde smaakten. De groenten waren ook niet echt gaar. Prei was pezig. Het vullende karakter van de maaltijd bestaat voornamelijk uit de berg patat die ze geven. Omdat de patat dan in zo'n plas kookvocht komt te liggen is het direct slappe hap.

De bediening had zo'n rap tempo dat je bijna in een uurtje je hele 3-gangen menu op kan hebben. Dit omdat ze waarschijnlijk de tafel weer vrij willen hebben zodat ze hem hopelijk nog een keer kunnen kopen. We moesten dan zowel na het voorgerecht als na het hoofdgerecht de bediening wat temporiseren zodat we ook nog tijd over hadden om te praten en ons eten te laten zakken.

De tafels staan zo dicht op elkaar dat er gemiddeld 20cm tussenruimte is aan de tafels als je er met zijn 2-en gaat eten. Bij drie of 4 personen is dat minder. De gesprekken van het tafeltje naast je kun je dan ook moeiteloos volgen.

Het decor is redelijk nieuw maar de houten stoelen zijn nog steeds zeer storend omdat de rugleuning vrij gebogen is en daardoor ook vrij snel in je rug begint te drukken. De muziek staat iets te hard voor de gezelligheid.

Vroeger had Fontaine de mogelijkheid om alle hoofdgerechtjes ook als kleine kaart te bestellen zodat je kon mixen en bijv 3 kleine gerechtjes als hoofdgerecht kon samenstellen. Dat maakte het net even wat unieker dan het nu is alszijnde Fabels.

Twee weken geleden wilde ik er gaan lunchen op zaterdagmiddag en bleek de tent gewoon dicht te zijn. Een gemiste kans voor het winkelend publiek dat een hapje of drankje wil doen.

Voor mij was dit de 2e keer in deze formule van Fabels en netzo als Fontaine, de laatste keer. Het zijn tijdelijke hoogvliegers die door de saaiheid van de kaart ook snel het publiek verliezen.

3,2