1. Na een glibberige en lange autorit komen we aan bij Tante Koosje in Loenen aan de Vecht. Bij het naderen van het pand zwaait de deur wijd open en worden we zeer hartelijk welkom geheten. We nemen plaats, kijken eens rustig om ons heen en ontdekken dat het restaurant heel apart maar ook heel gezellig is ingericht. Totaal anders dan de meeste Michelin-sterrenzaken, maar daarom niet minder leuk.

Na het bestellen van het aperitief ontvangen we vrij snel daarna drie amuses, die allemaal prima van smaak zijn. Leuke combinaties, mooi van opmaak en smaken die perfect samengaan, een heerlijk begin dus.

We kiezen voor het 6-gangen menu maar vanwege de lange terugreis kan dit menu maar met twee glazen wijn gecombineerd worden, maar dat mag de pret niet drukken. Brood, boter, basilicum-olijfolie en lekker gerookt zout staan al op tafel, dus het feest kan beginnen.

- Tartaar van Koningskrab, gepekelde coquille Saint-Jacques, haringkuit, Yuzu zout en jus van venkel / appel.
    - Grietfilet, coulis van spinazie, handgerolde couscous en gerookte paling.
    - Kreeftencrème met diverse groentjes.
    - Krokant gebakken kalfshartzwezerik, wintertruffel, zolderspek en Carnaroli risotto.
    - Gebraden Hollandse runderlende, hachee, Beluga linzen, Chioggia biet en jus van Cabernet Sauvignon.
    - Gemarineerde bloedsinaasappel, witte chocolademousse, yoghurtsorbet, kletskop van hazelnoot.

De gerechten zijn allemaal heerlijk. Ruime hoeveelheden, prima opmaak, goed op smaak en aparte combinaties, helemaal top. Hulde voor het feit dat het koperen steelpannetje met rode wijnsaus bij het hoofdgerecht op tafel blijft staan en een extra pluim voor het pre-dessert dat op drie-sterrenniveau is!

We genieten volop en niet in de laatste plaats door het toedoen van de medewerkers in de bediening. Wat een leuke mensen! Spontaan, gezellig, geïnteresseerd en met zichtbaar veel plezier in hun werk.

Mede daardoor hebben we een prima avond gehad die voor herhaling vatbaar is. Bij het afscheid ontvangen we nog twee leuke doosjes met een viertal friandises voor thuis. Wat een leuk idee, dank u tante!