1. Nicolette&Simon

Voor wie op een doordeweekse avond even de boel de boel wil laten, is een bezoekje aan Brasserie de Missionaris een ware traktatie. Chef-kok Aran en zijn team hebben, mede door het succes van 5 en 6 december “geen pakjesavond maar hapjesavond”, voor een culinair vervolg gekozen. Elke woensdag en donderdag kan men naast de normale menukaart genieten van de hapjesavond variant. Een diversiteit aan kookkunsten worden in kleine gerechtjes geserveerd. Per ronde kiest men voor twee hapjes. Het aantal gangen is naar eigen keuze (onbeperkt!). Opvallend detail is dat al deze lekkernijen op speciaal daarvoor bestemd servies wordt opgediend. Voeg daaraan toe de warme ambiance van het decor. Gezellig druk. Fijne stoelen en een mooie ruime tafelindeling van de drie verschillende ruimten. Elke “huis” kamer is met veel smaak sfeervol ingericht. De bediening is zeer attent en vriendelijk. Het eten was voortreffelijk. Met veel zorg is elk “hapje” fraai opgemaakt.

Vooraf genoten wij van heerlijk eigen gebakken brood met tapenade, knoflooksaus en droge worst. Daarna zomaar een selectie uit wat volgde. Gerookte zalm, met een mousse van forel en zoetzure venkel in combinatie met Hollandse garnalen, tonijnfilet met een chutney van mango, rode peper en tomaat. De tweede gang bestond uit een rundercarpaccio met Parmezaanse kaas, croutons en truffelmayonaise met daarnaast Teruel-ham met tapenade van walnoot en olijven. Aansluitend gegrilde runderhaas met een runderstoofpotje, prei en paddenstoelen, eendenborst met.. en een kostdeegbuideltje gevuld met… en, en, en. Dit alles aangevuld met heerlijke Spaanse wijnen en een mooi glas bier van de tap (meerdere keuze). Als dessert viel onze keus op twee Europese kazen met notenbrood met daarnaast pure chocolade mousse en chocolade notenbrokken. Onder het genot van een goede koffie met kletskop en huisgemaakte brownie, sloten wij deze geslaagde avond lekker relaxed af.

Wil je echt een avond heerlijk ouderwets tafelen met zijn tweeën of met een groter gezelschap dan is Brasserie de Missionaris een absolute aanbeveling.