Op dit adres zit nu: De Griek

1. Wij zijn op vrijdag 16 januari via Vakantieveilingen bij Delphi in Gouda gaan eten. Bij binnenkomst werden wij keurig naar een tafetje gewezen waar wij konden plaatsnemen.

Na een moment gezeten te hebben kwam de bediening vragen of wij stokbrood met kruidenboter wilden en of we iets wilden drinken. Op beide vragen reageerden wij positief. Graag een ouzo zonder ijs voor beiden. Het brood "Turks" een stuk met een mes daarin gestoken en de kruidenboter werd samen met de ouzo op tafel gezet.

Wij konden uit een beperkte kaart gerechten kiezen. Mijn partner nam keftedes en ik een trio van mezedes. De gehakt keftedes was zuur en het zelfde brood van de kruidenboter "Turks" maar dan 3 zéér kleine stukjes met, ja u leest het goed, 3 koffielepeltjes erop met tzaziki, fetasalade en iets wat tonijnsalade moest zijn.

Ik had als hoofdgerecht bifteki (gekruid gehakt gevuld met feta) besteld en mijn partner Souflaki schotel. Mijn bifteki was van het zefde gehakt gemaakt als de keftedes, dus ook zuur. Ik heb de bediening gevraagd om dit weg te halen. Ze zeiden dat het wel vers was, ik ben reeds meer dan 50 jaar chefkok dus ik weet goed de kwaliteit in te schatten. Er werd niet iets anders aangeboden. Dus ik heb met mijn partner haar vlees gedeeld. Het nagerecht een brownie en een zéér klein bolletje vanilleijs met wat chocolade saus decoratie was wel goed.

Ik ben uit beleefdheid naar de kassa gelopen om af te rekenen. Zodat anderen niets van mijn ongenoegen hoefden te merken. Alles werd weggewoven met de mededeling "U heeft via Vakantieveilingen geboekt, u moet niet klagen, u zult wel niet meer dan 13 Euro geboden hebben en dat is het risico wat u loopt als u via Vakantieveilingen hier komt.".

Maar hygiëne en voedselveiligheid is hier echt in het geding. En dat ik geen hoofdgerecht had gehad daar hadden ze geen oren naar. Zelfs een drankje van de zaak al was het maar een kopje koffie of een excuus kon er niet vanaf.

Kortom Delphi Gouda aan de Wijdstraat 17 heeft een verdiende onvoldoende en de NVWA zou een keer op bezoek moeten gaan om de puntjes op de I te zetten.

Niet proffesioneel en niet klantvriendelijk en qua voedselveiligheid gevaarlijk.

1,5