in Dodewaard

Specialiteitenrestaurant De Engel

1. Herberg De Engel heeft een positieve metamorfose ondergaan, wat de sfeer erg ten goede is gekomen. We hebben genoten van het 'heropening' menu a 39,50 euro. Voor dit geld kreeg je eerst een aperitiefje (heerlijke combinatie van sinaasappel jenever met prosecco) vergezeld van huisgerookt spek met brood. Daarna een heerlijk 3 gangen diner inclusief wijnen, waarbij er in het voor- en hoofdgerecht een keuze is tussen vlees en vis. Wij hadden als voorgerecht de gerookte zalm met aardappelsalade en gamba's en dat was een heerlijke combinatie. Ook de hoofdgerechten (3x botervis en de lende van Belgisch blauwrund) vielen prima in de smaak net als de nagerechten, waarbij er is keuze tussen zoet (hangop met ananas, rabarbersoepje en ijs) of hartig (Stiltoncreme in bladerdeeg met vijgencompote).
    De bijpassende wijnen waren goed gekozen, dus inderdaad bijpassend. Het geheel wordt afgesloten met een kopje koffie of thee. Zeer tevreden zijn wij huiswaarts gekeerd.