1. De verwen lunch, tegen een erg scherp tarief 44,50, 3 gangen al in!
    Na aankomst met de lift, werden we begeleid naar de open haard. We mochten plaats nemen op het leren bankstel en werden voorzien van een witte Chardonnay uit cotes de Gascogne (subtiel en apart). We kregen de mogelijkheid om het menu uit te bereiden naar 4 gangen en hebben dit zonder aarzelen gedaan. De eerste amuse was een marshmallow van piccalilly met groene knetters en een toefje wasabi, lekker. Hierna een praline van speciale chocolade met mangovulling (gelei) en een stukje peper, erg lekker! Toen het komkommer hapje, erg verfijnd.
    Hierna werden we door Roel naar onze tafel begeleid. Een noord Italiaanse Pinot grigio werd ingeschonken, subtiel. Een plateau met 3 amuses werd uitgeserveerd. Een kom met bananen dip met hierin pikante pinda's en een kroepoek van langoustine. Erg lekker! Op een lange chroomstalen pen een sandwich van geroosterd brood met rosse tonijn en een toefje barbecue saus, subtiel en lekker. Op een kortere pen een macaron en uitgebakken spekje, erg lekker! De wijn combineerde prima bij alle 3.
    Het voorgerecht bestond uit lamellen van gerookte kabeljauw, een zalfje van kabeljauw, een groen kroepoekje met zalm kaviaar, een “eierdooier” van bleekselderij, een plakje gedroogde wortel en een toefje tonijn, erg verfijnd en een goede combinatie met de wijn. Nu over naar een Duitse Riesling 2007 van een zeer gerenommeerd huis uit de Nahe, erg mooi bouquet en een subtiele smaak met wat koolzuur. Hierbij een gebakken langoustine met ganzenleverschuim, truffelschaafsel een schijf crêpe en hierover werd vanuit een glazen theepot een bouillon van varken uitgegoten. Toppertje! Met name de ganzenleverschuim maakte indruk qua smaakbeleving.
    De wijn had enige moeite met de volle smaken, maar bloeide na het gerecht weer op. Tijd voor een volle verfijnde houtgerijpte chardonnay uit de Colchagua vallei in Chili. Hierbij in een dun jasje gefrituurde heilbot filet met een gebakken st. Jakobsschelp en wat fijne groente en fruittoefjes. Subtiel, verfijnt, lekker en goede combinatie.
    Alexander, de sommelier schenkt de Coteaux du Layon in en geeft nadere toelichting.
    Het dessert was erg uitgebreid met een sorbet van lychee, mandarijnen partjes, een lange streep mangomayonaise, een rolletje mangomat met wat zuur poeder en een paar stukjes verse lychee, ook nog een wit plaatje en een groene spons voor de mondbeleving. Een van mijn beste desserts tot nu toe.
    Nog een heerlijke espresso met 3 friandises als afsluiting. Een friandise was voorzien van een vanille likeur (90%) die bij de tafel werd aangestoken. Weer een erg mooie beleving erbij en zeer zeker voor herhaling vatbaar.