Deze zaak is verhuisd naar Broersvest 85, 3111 ED, Schiedam

1. Vandaag naar aanleiding van de recensies gereserveerd bij Samos in Schiedam. Ik woon zelf buiten Schiedam dus een parkeerplaatsje zoeken was een uitdaging. Later zou blijken dat achter Samos gelegenheid tot parkeren is.

Bij benadering van het restaurant was de voorgevel niet verlicht. Hierdoor had ik het idee dat Samos wellicht niet geopend was. Niets bleek minder waar, eenmaal binnen wordt je door vriendelijk personeel en een zeer hygiënische zaak verwelkomt.

Het concept All-you-can-eat was mij nog niet bekend bij Griekse restaurants, dus ik was reuze benieuwd. Ik ben een echte liefhebber van Griekse gerechten en heb al zeker in meer dan 10 Griekse restaurants de specialiteiten mogen proeven. De gyros is altijd een goede leidraad naar de kwaliteit van de overige gerechten. Vol verwachting bestelde ik de gyros.

In één woord geweldig! Krokant, sappig en uitermate smaakvol. Dit is tot nu toe de beste gyros die ik in Nederland heb mogen proeven en volgt op de voet de gyros van een eettentje op Zakyntos. Dit is hoe gyros hoort te zijn dames en heren. De overige gerechtjes zoals de spanakopita, bifteki, souflaki, etc. etc. stuk voor stuk perfect. Zelfs de lamskotelet, welke naar mijn mening vrijwel altijd taai wordt afgeleverd, was mals bij Samos.

En dan rest de vraag; hoe diep moet je voor dit alles wel niet in de buidel tasten. Niet zo heel diep eerlijk gezegd. De prijs/kwaliteit verhouding is zo goed dat ik het bijna niet kan geloven. Ik hoop van harte dat Samos dit kan aanhouden want ik heb maar al te vaak meegemaakt dat een goed restaurant op gegeven moment toch gaat "morrelen" aan de kwaliteit.

Kortom, geweldig restaurant en een betere Griek ga je niet vinden. Zelfs de grootste vleesliefhebber zal de tijd van zijn leven hebben. Dit is echt een restaurant wat je zeker gehad moet hebben.