1. Wat een gastvrouw ………

Vrijdagavond 12 december met een shuttlebus van Hotel Valk in Goes naar restaurant Katseveer.
    Door een ondeskundige handeling in de nabijheid van het restaurant door de chauffeur (stagiaire) van bovengenoemd hotel ontstond er bij mij een enorme hoofdwond. Chauffeur was niet instaat om met me te rijden naar de spoedeisende hulp in het ziekenhuis te Goes vanwege ze niet wist waar dat precies was. Ook was ze niet in bezit van een mobiele telefoon.

Om dan maar met veel bloedverlies zelf te bellen naar Jessica van de Weel de gastvrouw van restaurant Katseveer die samen met haar echtgenoot de chef kok Rutger van der Weel binnen enkele minuten aanwezig waren. Beiden boden deskundig de eerste hulp, waarbij gelijktijdig door Jessica haar druk bezette restaurant werd verlaten om vervolgens met ons in haar auto naar het ziekenhuis te rijden.

Zonder enige probleem is de gastvrouw bij ons gebleven tot de behandeling (7 hechtingen) was afgerond, en volgens zijn we met haar via het hotel (kleding wisseling) na ruim twee uur weer terug gebracht naar onze aanwezige relaties waar we begonnen zijn aan een voortreffelijk 5 gangen menu.

Alles wat er dan vooraf is gebeurd wordt dan snel vergeten, De gastvrijheid, hartelijkheid, betrokkenheid en de warmte viert dan de boventoon. De gerechten met prachtig garnituur waren geweldig. Zoveel smaakvolle varianten en telkens weer als een plaatje met veel creativiteit van Rutger, uitgeserveerd door een fantastisch team, en dan daarbij een prachtige keuze aan wijn variaties samengesteld door de sommelier Paul Labruijere.

Aan het eind van deze avond werden we teruggebracht door Jessica naar ons hotel.
    Onze dank gaat dan uit naar Jessica voor haar bijzondere inzet.