Op dit adres zit nu: Steakhouse Argentina

1. Na een lekkere binnenkomer, een mooi wijntje, worden we verrast met warm vers brood. Vers, dat wil zeggen net uit de diepvries, want waar de buitenste broodjes nog lekker van temperatuur zijn, zijn de binnenste broodjes van binnen nog bevroren. We laten ons niet uit het veld slaan.

Tijd voor de voorgerechten. Tomaten met mozzarella en een vinaigrette met zeevruchten. De mozzarella bestaat uit maar liefst 4 grof afgeneden plakken; kennelijk verkeerde de kok in de veronderstelling dat veel nu eenmaal ook lekker is. Zou kunnen, ware het niet dat het geheel nogal aan smaak ontbeert en dat de zo mooi aangekondigde vinaigrette geen zeevruchtensmaak, laat staan zeevruchten bevat.

Nóg is onze stemming niet bedorven. De carpaccio ziet er goed uit. De smaak is omgekeerd evenredig: geen goede dressing, geen parmezaan, de middenste plakjes vlees zijn nog bevroren. Jawel, evenals het brood. De bediening is allervriendelijkst en is zich bewust van de karige kwaliteit van de carpaccio; we krijgen een nieuw voorgerecht, de kippevleugels, die prima smaken. Dan het hoofdgerecht, een mixed grill voor twee personen, opgediend op een grappig minigrilletje met echte kolen.

De bediening weet te vertellen dat de kooltjes in de grill zó'n succes zijn dat op de wat koudere avonden deze ook zonder vlees op de tafels staan, ter verwarming van de gasten! Gevraagd naar de vleesgerechten op de grill is hij eerlijk: hij kent de vleesssoorten niet allemaal, maar weet wel dat het lekker is! Het meisje komt intussen langs om te vragen of 'alles nu goed is'. Mijn vrouw vraagt en passant naar de mogelijkheid om van de saladebar gebruik te maken en onze bediende vraagt of ons daar helemaal niets over verteld is. Nee dus!

De grillgerechten smaken niet slecht; de grill is gevuld met maar liefst 4 (!) kooltjes, heel lang warm blijft het vlees dus niet. Gevraagd naar de mayonaise wordt ons een heel klein plastic bakje voorgezet, als waren we bij de plaatselijke visboer voor wat kibbeling.

Intussen hebben we ons begeven naar de saladebar, waar de gerechten niet bepaald uitblinken door smaak. Veel waterige groenten. Zo losgetrokken uit het blik!

De restaurantmedewerkers zijn zich kennelijk bewust van de magere kwaliteit van het geheel. We krijgen immers kippevleugels en een gratis refill van de wijn. Ongevraagd. Dat zou erop kunnen duiden dat er bij het personeel sprake is van een bewustzijn van tekortschieten. Maar dat onze bediende bij het afrekenen vol zelfvertrouwen de voor hem retorische vraag stelt: "dus, we kunnen u met een gerust hart terugzien", is een gotspe. Mijn antwoord is dan ook vriendelijk, maar gedecideerd: "nee".

Lekkere wijn, een prima steak op de grill, maar het bevroren brood, de bevroren carpaccio, de niet aangekondigde saladebar en het lullige mayonaisebakje hebben de avond lichtelijk bedorven.

De zaak schijnt nu 7 maanden open te zijn. Bij een avond van topdrukte in de eerste weken van het bestaan van een restaurant was de magere kwaliteit misschien nog te verklaren geweest, maar nu niet meer. Zeker gezien de prijzen op de menukaart.

You win some, you loose some, maar jammer blijft het!