Op dit adres zit nu: Kohinoor van India

1. Inderdaad, het eten is prima en de jongens in de bediening zijn netjes en klantvriendelijk. Over de gastvrijheid van de eigenaar waren we minder te spreken. We werden allereerst ontvangen met een blik op de klok en de uitspraak dat we maar liefst een kwartier te vroeg waren gekomen (het restaurant was bijna leeg, dus waarom moeilijk doen?).

Toen we bij het bestellen van het eten van de kinderen (9, 6 en 6) aankwamen, en vroegen of er ook zoiets als een kindermenu was, reageerde de gastheer stellig en met afschuw in zijn stem:"Nee, we hebben géén kindermenu's". Toen ik daarop doorvroeg naar een bordje met friet met iets erbij, was de reactie fel "Nee, we zijn geen Mc Donalds. We hebben geen kip nuggets." Alsof we daarom vroegen, dan waren we daar wel gaan eten. Ik had gehoopt op een gastheer die mee zou denken over een alternatief menu voor jonge kinderen, maar daar was geen sprake van. En echt, de normale gerechten op de kaart zullen maar weinig kinderen van deze leeftijd aanspreken.

Uit goed fatsoen zijn we niet meteen opgestapt en uiteindelijk bleek een bordje patat met mayo toch mogelijk. Jammer dat het op deze manier moest en dat het zo'n invloed op de sfeer had. Het eten voor onszelf was prima, maar de sjeu was er af. Zo jammer, want ik had er eerder al eens prima gegeten. Weliswaar zonder kinderen.

Toen vervolgens de kinderen bij het eten een klein knuffeltje kregen (een goedmakertje?) vroegen wij ons toch werkelijk af waarom het nodig was geweest zo fel te reageren. Voor ons is het in ieder geval een reden om hier niet meer te gaan eten. We voelden ons echt niet welkom en ongemakkelijk door alles (andere gasten volgden de discussie geinteresseerd). Maar wellicht is dat wel de bedoeling met dit 'kinderen niet gewenst'-beleid. Een afrader voor gezinnen/gezelschappen met kinderen die graag een kindermenu eten.