1. M.v.d.Meer

Jammer genoeg geen goede ervaring met Bavoort nieuwe Stijl te Leusden.
    6 december jl. hier gegeten. Wij zaten nog niet eens aan tafel toen ons al werd gevraagd wat wij wilden drinken (ober was niet goed te verstaan...!). Wij wilden een mandje brood met kruidenboter/tapenade of iets dergelijks, wij kregen grote hompen brood met een veegje room(?)boter. Nadat wij geïnformeerd hebben bij de betreffende ober, bleek dat Bavoort om 18.00 uur al door zijn kruidenboter en tapenade heen was.
    Voorgerecht niets op aan te merken, carpaccio en uiensoep voor tafelgenoot.
    Hoofdgerecht 1x kogelbiefstuk met een plens pepersaus over de te doorbakken biefstuk, waardoor deze taai was geworden. Zelfde geval voor de schnitzel van tafelgenoot waardoor deze zeer droog was. Waarom niet een schaaltje met saus zodat de gast zelf kan besluiten hoeveel saus men wil gebruiken?
    Frites hebben wij na lang aandringen gekregen, eerste smoes "Het is druk", tweede smoes "De frituur doet het niet meer." Na aandringen en na ophef te hebben gemaakt dat dit geen stijl was toch nog binnen 2 minuten een bakje frites, ontzettend vet, en verbrand (snelle reparateur in de keuken dus?). Na enig aandringen gaf de ober toe dat er wel degelijk verschil werd gemaakt als gasten met een voucher van het restaurant gebruik wilden maken. Men werd hier op deze manier op afgerekend.
    Omdat wij volgend jaar februari 12,5 jaar getrouwd zijn, een mogelijkheid om dit restaurant uit te proberen en vast een voorproefje te nemen voor een eventueel diner voor 40 personen. Wij gaan hier dus nooit meer naar toe, als men op deze manier met zijn gasten omgaat dan is dit alvast weer een gemiste kan voor Bavoort nieuwe stijl. Jammer, het had een goed lopend restaurant kunnen zijn als men eens iets meer aandacht besteedt aan gasten die hier komen dineren.