1. (Uit) eten heeft altijd een bijzonder aspect. Lekker hoeft niet noodzakelijk duur te zijn. Maar duur moet wel noodzakelijk lekker zijn. En daarom eten we zelden of nooit bij echt dure restaurants. Liever twee keer lekker eten voor het zelfde geld.
    Toch is het ook wel zo dat die dure en chique restaurants je veel langer bijblijven dan een gemiddeld restaurant. Zo ook bij de Hoffnar. Hier hebben we drie jaar geleden al eens gegeten toen we iets speciaals te vieren hadden. En dat is ons altijd bijgebleven als een fantastische eet beleving. Dat we er toen met zijn tweeën 140 euro voor moesten betalen was ik inmiddels al lang weer vergeten. (Dat heb ik speciaal nog even nagezocht.) Ook waren we toen van plan om er een jaarlijkse gewoonte van te maken om bij de Hoffnar te gaan eten. Maar we hebben ons niet weten te houden aan dat voornemen. Dankzij de AH actie kwam dit restaurant echter weer in beeld en dat was een goede gelegenheid om het feest van drie jaar geleden weer eens te herhalen.
    De AH actie was een driegangenmenu maar we kozen er voor om ook nog een tussengerecht te nemen. En het eten was ook allemaal weer erg bijzonder met vele bijzondere ingrediënten en vele verschillende smaken. Zelfs binnen één gerecht maakte het al veel verschil waar je een hapje nam. Afhankelijk van de verhouding van ingrediënten. Maar het combineerde altijd goed en was allemaal lekker. Twee amuses vooraf. Roodbaars. Zeetong. Hertennek. En nog een lekker dessert. Koffie met zelfgemaakte friandises toe. Allemaal erg lekker en bijzonder, maar met de ook heerlijke wijn was de rekening wel weer 90 euro. Dat dan wel. We hebben er heerlijk gegeten in een mooie ambiance en vriendelijke en kundige bediening, maar toch was het al met al niet meer die sensationele eet beleving die ons bijgebleven was van drie jaar geleden. De magie was er toch wel af. En toch was er ook weer niet zo heel veel veranderd ten opzichte van drie jaar geleden. Dus het zal vooral met mijn eigen beleving te maken hebben. Maar voor dit geld zal ik de volgende keer toch ergens anders gaan eten. Op vakantie komen we ook zelden terug op een plek waar we al eens geweest zijn. Ook al hebben we ons er prima vermaakt.