1. Een klant vanaf het eerste uur.

Als ik op Presikhaaf kom kan ik het niet laten om bij Hermoza langs te gaan, dat heb ik ook vandaag gedaan. Voorheen toen ik nog werkte kwamen wij er wekelijks, maar wat ben ik vandaag geschrokken, dit mooie bedrijf is een rommeltje geworden.

Helaas gaat de zaak en de bediening achteruit. De oude familie zaak is overgenomen door Chineese eigenaars. De nieuwe eigenaar is nu de kok, samen met een jonge medewerkster, zij zien er net als de bediening sjofeltjes uit. De eigenaresse was zeer overdreven, luidruchtig en rommelig. De bediening onervaren (er was nog één oud medewerkster, die deed haar uiterste best alles in goede banen te leiden). De eigenaresse rekende af, omdat zij diverse dingen tegelijk waarnam ging dit gepaard met veel lawaai. Er werd geen rekening gehouden met de klanten die nog zaten te eten en te drinken. Nee, dit is echt geen broodje Hermoza meer voor mij, je ziet de zaak achter uitgaan, jammer. Het eten en de koffie was nog goed, maar de rest gaat echt op zijn boere fluitjes, ik denk dat de vaste klanten weg gaan blijven. Jammer dat de nette koks en de bediening uit het verleden, zijn verdwenen. Waarschijnlijk willen de nieuwe eigenaren snel geld verdienen wat ten koste gaat van de netheid.