in Utrecht

Welkom in ons indiaas specialiteiten restaurant!

1. Erg goede India restaurant. We komen hier meestal met z'n 2en (vroeg op de avond, dan is het nog rustig en als we weggaan zit het bomvol), maar deze keer was ik hier met een flinke groep collega's (wat later op de avond). Taj Mahal zit ALTIJD helemaal vol, zo nu ook deze keer, maar tot onze verbazing bleken ze een 2e 'filiaal' geopend te hebben, 2 deuren verderop :)

Dit is een wat kleiner pand met een eigen keuken (mogelijk dat ze via de achterzijde met elkaar in verbinding staan). We hebben de ober/chef vrije keuze gegeven en kregen diverse voorgerechten/hoofdgerechten die allemaal helemaal op gingen. Iedereen heeft zitten smullen wat ik ook niet anders verwacht had. Erg aan te bevelen (en we hebben toch al best veel India eten op, ook in India/Nepal zelf).

Vorige recensies van Marcel & Nelleke

• Voor de 2e keer hier wezen eten (wat al wil zeggen dat het voor herhaling vatbaar is). We hebben al bij diverse India restaurants gegeten, maar deze staat zeker in de top-3.

Bijzonder is bijv de peswari-nan (met amandel en mango). Deze keer hebben we voor een menu gekozen welke je van diverse gerechten laat proeven en ze waren gewoon allemaal lekker. Bij binnenkomst krijg je al snel wat te knabbelen (papadum met sausjes).

Het is daar echt altijd heel erg druk (door de week of in het weekend maakt niet uit) en ik heb het idee dat 80% van de tafels gereserveerd is dus je moet er echt vroeg bij zijn om zo maar een tafeltje te krijgen. Na een dagje winkelen zat de zaak dan ook al om 18:00 uur bijna helemaal vol.

De gerechten zijn, zoals we ze ook in India geproeft hebben. De kip had af en toe iets beter schoongemaakt mogen worden (kleine stukjes vet) maar de smaken waren zeker heel erg lekker en ook vers.

Er is nog volop keuze op de menukaart zodat we bij een volgend dagje utrecht hier zeker weer gaan eten