1. Het gebeurt me zelden dat ik de behoefde heb mijn persoonlijke ervaring over restaurants openbaar te maken. Normaliter los ik dingen liefst rechtstreeks op. Maar wat ons vandaag is overkomen wens ik niemand toe. Geïnspireed door een kadobon zijn we vandaag voor het eerst in het zesde zintuig wezen eten. En ook voor de laatste keer. Iedereen maakt fouten en er gaat overal iets mis. Dat is gewoon normaal en hoort erbij. Zover mijn intro.
    Onbegrijpelijk blijft voor ons dat de volgorde van binnenkomst niet de volgorde van bestelmogelijkheid en hieruit resulterend eten op tafel is. Twee tafels die later binnenkwamen mochten eerder hun bord op tafel krijgen. Voor de bestelling van additionele drank wordt er geen mogelijkheid geboden. Het is toch gelukt. Het eten was helaas niet naar wens. Vlees van minder kwaliteit. Een echte uitschieter "coq au vin". Deze was verrukkelijk lekker. Het duurde lang tot dan men toch de half lege borden ging ophalen.
    Ja. Nee, we voelden ons alles behalve welkom. Dus komen wij ook niet meer.

1. Vos
    Van restaurant

Geachte gast,
    Jammer dat we u teleurstelling middels deze site moeten lezen..Het is voor u nu makkelijk om uw mening te "droppen" en ons te laten verbazen over uw recensie.
    Ik wil graag reageren, aangezien wij toch een en ander anders hebben ervaren;
    Als er mensen komen eten, ontstaat er een samenspel tussen gast en bediening. Er zijn gasten die open staan voor een babbeltje, maar ook gasten die liever op hun zelf zijn. Als bediening speel je daar op in en neem je een gepaste afstand. Wij hebben naar onze mening u op gepaste wijze geholpen. U bestelde een mandje brood vooraf, kreeg een amuse van het huis en vervolgens het hoofdgerecht. Een glas rode wijn was het enige drankje dat we naar uw tafel mochten brengen.. En inderdaad de spa blauw waar u later om vroeg hadden we even gemist..Tijdens het nuttigen van uw hoofdgerecht werd gevraagd of alles naar wens was. U beaamde dit en zelfs toen specifiek gevraagd werd of het vlees goed gebakken was, werd dit positief beantwoord...
    De borden werden schoon op uitgehaald. Wellicht waren er nog wat garnituren over, maar u had natuurlijk al brood en amuse gehad...
    De tafel die eerder dan u het hoofdgerecht kreeg, bestelde trouwens geen brood. De dames gaven aan met een uurtje weg te moeten en daar hebben we op in gespeeld.
    Na het uithalen van uw borden, zijn er nog twee kopjes koffie gebracht waarop u kort daarna om de rekening vroeg.
    Als service halen wij de jassen en helpen wij waar nodig de gast. Tja, als een van uw tafelgenoten de jas uit onze handen grist, omdat hij de service niet wenst, dan houdt het van onze kant ook een keer op.
    Zoals ik aan het begin al aangaf, het is een samenspel tussen gast en bediening, maar soms kan je als bediening niks goed doen. Opvallend is uw normering voor het eten en drinken/prijs-kwaliteit: toch een voldoende scoren, terwijl uw woorden anders zeggen..!?
    Wellicht was het handiger geweest om het, zoals u normaliter doet, op de man af te zeggen dat dingen niet naar wens zijn. Wij werken namelijk oplossingsgericht; dat is een stukje service dat we bieden naar de gast...

2. Geachte Gastvrouw,
    Uit u openbaar reactie word ik bevestigd in mijn keuze u tijdens ons verblijf niet aan te spreken. U heeft gewoon niet in de gaten wat er is gebeeurd en schiet alleen maar in de verdediging. U staat er niet voor open.
    Tijdends ons bezoek heeft u dit al bewezen bij de 2 dames die u voorrang op ons tafel gaf. Ze reclameerden een te haarde aardapel uit de oven en u schoot allen maar in verdediging en u ging uitleggen dat deze zo hoort te zijn.
    U vergeet trouwens in u reactie dat u niet alleen maar de 2 dames voorrang gaf , maar ook een tafel van vier die naar ons binnen kwam. Deze hadden net als wij een broodmandje maar kregen meteen ook de menukaart. Wij niet. U vergeet ook te melden dat er bij ons bestelling gemeld word dat er nog maar 2x vis en 2x wild besteld kon worden. De rest was al verkocht. Als u aan stamgasten prioriteit geeft vergeet u gewoon welke indruk dat op nieuwe gasten maakt.
    Verder wil ik opmerken dat ik er 2 glazen rode wijn had. Bij het uitserveren van het hoofdgerecht zat ik voor een leeg glas. Niemand die mij vroeg of ik nog een glas wijn zou lusten. Geen kans krijgend besloot ik naar de kassa te lopen en bij u medewerkster een glas rode wijn besteld. Mocht deze niet op ons afrekening gezeten hebben wil ik deze best komen afrekenen.
    Interessant te lezen over een samenspel van gast en gastvrouw.
    Een duidelijk teken dat u ervan overtuigd bent die avond geen fouten gemaakt te hebben. Dit had ik verwacht en darom ben ik u niet gaan aanspreken.
    Ik had het on top echt vervelend gevonden als u dan met mij in discussie gegaan was. Ik heb geleerd met klanten/gasten niet in discussie te gaan.
    De goede cijfer voor eten is te danken aan de voortrefflijke coq au vin.
    De scores voor halfgaare krieltjes, flauwe groentes en taai vlees hebben de 10 voor de coq au vin naar beneden gehaald.
    Wellicht niet naar ons smaak. Maar dat zal geen reden voor een schlechte recentie voor me zijn. Onvoldoende service wel. En zo hebben wij het ervaren. Jammer!
    Een beetje vernieuwing in de keuken naar het koken van deze tijd en iets meer zelfkritiek zal heel veel veranderen en goeds brengen.
    Afsluitend wil ik wel melden dat ik de indruk heb dat u zich 100% inzet en hard voor u zaak bent. Hiervoor mijn respect en complimenten. Helaas pakte dat bij ons niet goed uit. Volgende keer beter.