in Veldhoven

STOERE STEAKS & SEXY SPICES

1. Jay 476 punten

Vooraf heb ik een mailtje met bevestiging gestuurd en daarbij als voorwaarde aangegeven dat mijn vrouw haar steak bleu wil. Voor de liefhebbers: bleu is aan beide kanten 1mm aangebraden/gegrilld en wat er tussenzit mag koud zijn.

De reactie was "OK, geen probleem, bevestiging staat."

Wij om 19:30 op vrijdagavond aangekomen; leuke inrichting, volle bak en wij naar boven toe. En nu komt het.

Wij zitten daar met - ik heb geteld - 60 gasten en er lopen twee meisjes rond; druk druk. Beetje weinig personeel, maar goed, na 10 minuten hadden we de kaart en onze eerste drankjes. De bestelling was simpel: 1 steak - 250 gram - bleu en 1 steak - 300gram - rood. "Weet je wat bleu is?" "Ja, dat weet ik". En weg was het meisje om binnen korte tijd terug te keren met onze steaks netjes opgemaakt. De bleu steak was perfect: een dode koe op je bord.

Maar mijn rode was ten eerste zuur van smaak en ten tweede.
    Behoorlijk doorbakken. Zuur van smaak? Ja, dat heb ik nog nooit meegemaakt. De steak dus terug. En ik zit dan te kijken naar mijn vrouw die langzaamaan haar steak opeet.

In de tussentijd lopen de meisjes druk-druk rond. Na 5 minuten komt mijn steak er aan met de excuses van de zaak. He? Een ander model en zo te zien een stuk groter. Maar goed, even aansnijden en proeven. En nee, hij is bleu. Daar hou ik niet van. En weer naar een meisje toe "Zal ik zelf maar even naar de kok toe gaan?". "Nee dat hoeft niet". Ik weer wachten en aan de friet zitten. Inmiddels is mijn vrouw klaar met haar 250 grams steak. En ja hoor, na weer vijf minuten wachten komt de steak er weer aan. Ze hebben mijn kruidenbotertje eraf gegooid en opnieuw aangegrilld.

En nu was ie wel goed. Hoe kan dat nou? Waarom niet in 1 keer? Nu zat ik alleen te eten en mijn vrouw zat met haar handen over elkaar heen. Jammer.

Ah, lekker een toetje. Appeltaartje met caramelsaus en wat ijs erbij. Waar is de caramelsaus? "Die zat in het appeltaartje" "Aha, jaja".

We hoefden onze drankjes niet te betalen, dat dan weer wel. Maar ja, daar maak je je avond niet beter van. Kortom, ik weet niet of ik nog een keer terug ga.

1,7