Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Celsiusplein 28, 5621 BN, Eindhoven

Op dit adres zit nu: Zizo

1. Na veel verhalen te hebben gehoord naar Chomicha in Eindhoven gereden, voor ons een behoorlijk eind. Het was druk, maar we kregen een mooi hoekje naast de bar, vol met kussens en tajins aan de muur. Leuk als romantisch hoekje voor ons 2! Een van de dames van de bediening, een schat van een meid, vroeg wat we wilde drinken. Ze vergat ons vervolgens omdat we in een hoekje zaten, maar dat zou ze rechtzetten met een rondje van de zaak. De andere dame in de bediening was een ander verhaal. We hebben nog nooit zo'n depressief persoon meegemaakt. Ze bracht ons water en smeet zo onderhand de fles op tafel, zonder een woord te zeggen. Ook vanachter de bar zagen we niets anders dan een gezicht wat bijna op huilen stond. We begonnen met soep, een klein kommetje, maar heerlijke herkenbare harira. Daarna hebben we de grill voor twee personen besteld. Niet heel goedkoop, en we hadden dan ook behoorlijke verwachtingen. Dit was echter teleurstellend. We kregen een bordje/schaaltje couscous met wat stukjes vlees. Daaromheen wat tapenades, maar geen rijst, groente, aardappeltjes of salade. We vroegen daar nog expliciet naar voorafgaand het bestellen, en toen werd ons aardappeltjes toegezegd. Dat klopte dus niet. Voor Marokkaanse eetgebruiken, was het een domper. Dergelijke schoteltjes worden in de traditie ten minste per persoon klaargemaakt, beter eten overhouden dan dat iemand tekort komt.

Het vlees aan de spies was bijzonder droog, en het merguez worstje was schrikbarend klein. Verder lagen er nog o.a. 4 inimini kippenpootjes bij, deze waren overigens heerlijk maar niet vullend. Toen de serveerster vroeg of we meer brood wilden en wij daar nee op antwoorden omdat we nog hadden, nam ze ons brood mee. De tapenades bleven daarmee ook onaangeroerd. Beetje lastig met alleen een vork en geen brood.

Afsluitend Marokkaanse thee gedronken met wat koekjes, prima te doen, maar we gingen met een onvoldaan gevoel weg. Voor een Marokkaans restaurant en de keukentradities die daarbij horen vond ik het helaas erg teleurstellend. Met een halfvolle buik naar huis gaan en €40 rekenen voor een grillmenu(utje!), geen reden voor ons om nog eens terug te komen.

3,5