Op dit adres zit nu: Steakhouse Argentina

1. We bezoeken El Bando met drie personen op een zaterdagavond. We hebben ‘s middags geprobeerd te reserveren, maar konden slechts een antwoordapparaat inspreken en weten dus niet of de reservering is geslaagd. Gelukkig is er nog genoeg plaats.

We bestellen een flesje rode wijn en bekijken de kaart. Na enige tijd verschijnt ongevraagd een royaal mandje met warm stokbrood en gewone roomboter ter tafel. We hadden om een glaasje water gevraagd maar dat blijft uit.

We bestellen drie voor- en hoofdgerechten. Bij een Argentijn eet je uiteraard vaak gegrild vlees, maar de bediening vraagt niet hoe we ons vlees gegrild willen hebben. De voorgerechten laten geruime tijd op zich wachten, hoewel de zaak ongeveer halfvol is. De carpaccio wordt als slap en waterig ervaren; dressing en parmesan ontbreken. De gebakken gamba’s zijn helaas te lang gebakken en daardoor enigszins taai.

Na het voorgerecht meldt de bediening dat één van de bestelde hoofdgerechten (lamsvlees) niet voorradig is. Kan gebeuren, maar we hadden het liever meteen bij de bestelling gehoord want dan hadden we misschien ook een ander voorgerecht gekozen.

We hebben inmiddels een salad bar zien staan en hoewel er niets over gezegd is, nemen we aan dat we daar gebruik van mogen maken. Aangezien de hoofdgerechten nog nergens te bekennen zijn besluiten we dat te gaan doen. Helaas blijken diverse bakjes, met name de versproducten zoals sla, komkommer en tomaat, reeds geheel leeg. Wel is er een ruime voorraad kant-en-klaar produkten zoals kidneybonen uit blik en mais met tonijn. De temperatuur van e.e.a blijkt ijzig koud; nuttig als je de spullen heel lang goed wilt houden maar het doet wel afbreuk aan de smaak.

Tegen de tijd dat de hoofdgerechten ter tafel komen is de fles wijn al op. We willen niet nog een hele fles en vragen of dezelfde wijn ook per glas verkrijgbaar is, maar daar wil men niet aan. We moeten verder met de huiswijn, die overigens ook heel smakelijk is.

De T-bone steak houdt niet over; hoewel we hem medium-rare hadden besteld komt hij dichter in de buurt van well-done. Bovendien is hij maar gedeeltelijk mals, het grootste deel is tamelijk taai. De (extra bestelde) gegrilde maiskolf is eveneens niet knapperig maar taai. De frietjes zijn van gemiddelde kwaliteit; voor de mayonaise wordt € 0,70 in rekening gebracht. Het nagerecht laten we aan ons voorbijgaan.

Positief zijn we over de vriendelijke ontvangst en bediening en de sfeervolle inrichting. Het eten is naar onze mening niet om over naar huis te schrijven. De nota van € 120 klopt bijna: 1 glas wijn is niet in rekening gebracht. Dat is dan weer een meevaller.

De volgende dag blijkt dat de gedragen kleding in de was moet wegens de penetrante baklucht.