1. Wij hebben onlangs met 5 personen gegeten bij Humphrey's aan de Otto Reuchlinweg. Een wisselende ervaring. De inrichting van de zaak is leuk, maar het is er erg luidruchtig. Dat is op zich geen probleem, als alles verder in orde is... en dat was het niet!

Om te beginnen bestelden wij 5 consumpties: 3 limonade en 2 witte wijn. Na enige tijd werd de bestelling geserveerd, echter slechts 4 glazen. De tweede wijn ontbrak om mij volslagen onbegrijpelijke reden, ervan uitgaande dat horeca personeel weet wat horeca en gastheerschap zijn. Hiervan na een paar minuten melding gemaakt, maar het duurde toch zeker nog enkele minuten voordat de bestelling eindelijk compleet was. Het personeel leek absoluut niet onder de indruk van het feit dat wij dit vervelend en niet netjes vonden, kwam enigszins arrogant over met een zwak smoesje van: Het is druk. Dan denk ik, dat je meer personeel moet inzetten, maar goed. Rondkijkend kon ik die "drukte" eigenlijk niet merken. Het "personeel" liep volkomen relaxt rond en als ze een stapje harder hadden gelopen, of het vak beheerst hadden, zou er helemaal geen drukte ervaren worden.

Het eten was bijzonder lekker, de kok was dus wél goed. Alleen de porties waren aan de behoorlijk magere kant. Er werd voor ons vijven één redelijk diepe saladeschaal neergezet, die echter maar voor een centimeter of twee gevuld was, voor 5 man!! Bij de twee lullige schaaltjes friet kregen we 1 (één!!) schaaltje mayonaise ter grootte van een eierdopje. Naast ons was een grote tafel waaraan een achttal dames gegeten had. Na hun vertrek duurde het ongeveer drie kwartier voordat die tafel afgeruimd was. Alles gaf een rommelige, onprofessionele en ongeïnteresseerde indruk.

Na onze maaltijd bestelden we nog 5 drankjes, waaronder één koffie. Wederom kwamen er 4 drankjes en na ruim 7 minuten informeerden we waar de koffie bleef. Die kon kennelijk niet direct geserveerd worden, omdat de koffie van een andere bar kwam... Ik heb nog nooit zo'n stompzinnig excuus gehoord en vind het ongelofelijk dat een restaurant 7 à 8 minuten nodig heeft om een kop koffie te bereiden en serveren, en dat de rest van de drankjes alvast geserveerd wordt, zodat iedereen zijn drankje heeft, behalve 1 persoon.

In plaats van zich diep te schamen en direct de bestelde (en duidelijk vergeten) koffie te gaan halen, ging de serveerster met ons in discussie op een redelijk brutale en arrogante manier. Duidelijk iemand die daar alleen werkt voor het geld, maar totaal geen horeca-affiniteit heeft, laat staan beleefdheid. Ook de bedrijfsleiding lijkt niet geïnteresseerd om zijn personeel behoorlijk op te leiden.

Wij waren het er allemaal over eens dat dit eens, maar nooit weer was, wat een slechte tent. Misschien dat andere restaurants uit de Humphrey's keten wél garant staan voor een gezellige avond, maar hier komen we nooit meer!! Wat een erbarmelijke bediening!!

5,9