Op dit adres zit nu: Shabu to Go

1. Op het eerste gezicht een erg leuk tentje, maar al met al nog nooit zo slecht gegeten. Ik zal niet snel ergens een slechte recensie opzetten, maar vond dit toch wel erg schandalig.

Het zaakje ziet er leuk uit, evenals de menukaart. We mochten plaatsnemen aan een tafeltje voor de open deur (het was koud en het waaide). Toen we een opmerking maakten over de kou zei de serveerster dat we dan zelf wel even de deur dicht mochten doen.

Wij bestelden onze voorgerechten en mijn vriend vroeg of de kok de uienringen weg zou kunnen laten, aangezien hij deze niet lust. De serveerster reageerde hierop met een kattig : ' heb je die al ooit gehad of zo dan?' Daarnaast betaalden wij beiden extra voor een suikerrandje, kersje en slagroom op onze milkshake. Zonder enige verklaring werden de milkshakes zonder suikerrandje en kers op tafel gezet. Ter vervanging hadden ze er een prikkertje met glitters in gedaan. Jippie. Nu gaat het niet om de kers en het suikerrandje, maar als ik ergens extra voor betaal wil ik ook dát, en anders vind ik een excuses wel op zijn plaats.

Na het voorgerecht kwam de serveerster de dessertkaart brengen / op tafel gooien. Van de 8 klanten die ze in totaal had, had ze denk ik toch wel kunnen onthouden dat we slechts een voorgerecht hadden gehad. Nadat ze van de (toch al ietwat humeurige) dame in de keuken ongelofelijk op haar kop kreeg (leuk, die open keuken), kwam ze de kaarten zonder iets te zeggen weer uit onze handen halen.

Over de kok heb ik overigens niets te klagen, hij wist overal een goede smaak aan te geven. Het was dan ook niet de kok aan wie kwaliteit ontbrak, het lag vooral aan de producten. De black tiger garnalen waren geen black tiger garnalen en ook merkte je aan veel dingen dat het gewoon niet vers was.

Voor hamburgers is dit tentje een aanrader, deze waren lekker. Voor andere dingen zou ik vooral wegblijven; vooral van de gebakken appeltjes. Hieraan was goed te proeven dat ze geen verse appeltjes gebakken hadden, maar dat deze al een tijdje niet goed meer waren. Het toetje hebben we dan ook laten staan en aan de serveerster verteld waarom. Zij reageerde hierop met 'Oo oke. Afrekenen dan maar?'
    Een excuses was voor de zoveelste keer die avond op zijn plaats geweest.

In verhouding veel te duur voor de kwaliteit en de service die we ervoor kregen.

3,2