Op dit adres zit nu: Darkom

1. Lonneke Hofstee

Op zaterdag 27 september jl. met een een bon van Groupon hier voor de tweede keer gegeten. De eerste keer is ca. een jaar geleden, toen was het erg lekker en gezellig en na een jaar bleek dat weer zo te zijn.
    De lokatie is niet erg voor de hand liggend en niet direct heel uitnodigend, een winkelcentrum in een buitenwijk van Amersfoort (overigens wel handig met parkeren). Op het eerste gezicht doet het niet vermoeden dat het hier om zo'n kwalitatief uitstekend en - qua ambiance - authentiek Turks restaurant gaat.

We konden kiezen uit drie verschillende menu's waarvan twee met vlees/mezzes en ovengerechten en een vegetarisch menu. Gekozen het drie gangen mezzes en grill specialiteiten menu. Als voorgerecht heerlijke mezzes van humus, drie soorten tapenade en 4 soorten hangop. Daarna gegrilde vleesspecialiteiten van lamskoteletjes, köfte, lamsspies, kipspies en Adana kebab voor twee personen, geserveerd met patat, rijst en salade. Het nagerecht was romige yoghurt met honing en gemalen walnoten, een bolletje ijs en een stukje baklava. Het was veel, het was heerlijk en allemaal huisgemaakt en dat proef je!

Het is een echt familierestaurant en we werden geserveerd door zoon en dochter. Achteraf nog even gesproken met de eigenaar die een bijzonder en warme persoonlijkheid blijkt te zijn, met hart voor zijn zaak en de kwaliteit en authenticiteit van het eten was hij serveert.

Wij hebben in Nederland menigmaal bij Turkse restaurants gegeten, maar dit is echt een aanrader!