1. Onlangs weer eens bij Lemonleaf gegeten en wederom zeer smakelijk en gezellig getafeld. We kregen tot onze verrassing wederom de tafel aan het raam, die bij deze ook is uitgeroepen tot onze favoriete tafel. Het eten was ook weer zeer smakelijk; viskoekjes, saté, pittige biefstuk en garnalen. Ditmaal wèl kleefrijst op de kaart, maar in plaats van mango zat er banaan in. Ik ben absoluut geen liefhebber van banaan, maar dit ging er wel in! Het restaurant zat, net als de eerste keer dat we hier waren weer helemaal vol en het was een komen en gaan van afhaalklanten. Niet verwonderlijk!

Vorige recensies van Esperanza!

• Na wat internet speurwerk dit Thaise restaurant gevonden en zeer aangenaam verrast! Zodra je binnenkomt valt de frisse, moderne inrichting met authentieke Thaise details direct op. Het is een mooi geheel en niet zo kitsch als je bij sommige andere restaurants wel eens ziet. Ondanks het strakke kleurgebruik is de sfeer heel gezellig.

Na een gastvrije ontvangst met een schaaltje verse kroepoek, doken vriendlief en ik de menukaart in om iets lekkers uit te kiezen. En dat was moeilijk! Alles leek ons even lekker, dus voor deze keer hielden we het bij kipsaté, viskoekjes, garnalenloempia's en twee superlekkere hoofdgerechten. Dit was voor mijzelf de gehakte biefstuk met Thaise basilicum en kousenband. Mijn vriend nam de Thaise zoete curry met garnalen. Bijlage was uiteraard gestoomde pandanrijst. Beide porties waren zeer royaal en de rijst was ruim voldoende voor ons beide.

Helaas was er tot mijn grote teleurstelling nog geen kleefrijst met mango verkrijgbaar. Daarvoor zal ik tot de zomer moeten wachten. Of ik zo lang kan wachten weet ik niet, want ik heb nu alweer zin om Lemonleaf te bezoeken voor een heerlijk Thais maal.

Bijna vergeet ik nog te melden dat de eigenaars zeer vriendelijke, gastvrije mensen zijn en het eten zéér vlot op tafel komt. Het restaurant zat vanavond ook binnen een half uur nadat wij arriveerden helemaal vol, dus dat wil wat zeggen. Lemonleaf is nú al een van mijn favorieten!

Tot gauw!