Op dit adres zit nu: Loetje

1. Wij werden vandaag blij verrast door eetgelegenheid Mirabelle! We hadden al veel positiefs gehoord over dit restaurant, en besloten daarom te reserveren voor een high tea. Als ik Mirabelle in een paar woorden moet omschrijven, denk ik aan: chique maar toch zeer huiselijk, ruim opgezet en tegelijkertijd warm en gezellig, kindvriendelijk, smaakvolle gerechten en flexibel en gastvrij personeel.

Eerste indruk:
    Bij binnenkomst werden we verrast door de combinatie van enerzijds het smaakvolle interieur en de ruimtelijke indeling van het pand, en anderszijds de gezellige, huiselijke sfeer.

Ontvangst:
    Het vriendelijke personeel begeleidde ons naar onze tafel; de thee stond al klaar, diverse soorten én verse munt, een mooie etagiaire met allerlei luxe lekkernijen (inclusief chocolade- paddestoelen voor de kinderen!). Op veel plekken moet je om zaken zoals honing vragen, maar bij Mirabelle was al overal aan gedacht. De tafel was zeer stijlvol gedekt.

De gerechten:
    De hartige hapjes waren heerlijk, niet te veel poespas, maar pure en verse producten. De quiches werden geserveerd met rucola en een voortreffelijke truffeldressing, en de diverse soorten sandwiches smaakten zeer vers en smaakvol. De tussentijds geserveerde soep van courgette, croutons en pijnboompitjes was romig en qua portie niet te klein en niet te groot, een goede aanvulling op de overige hapjes. Een onverwachte vegetarier aan tafel bleek geen enkel probleem te vormen; gevulde komkommer (met geitenkaascreme, honing, cherrytomaatjes en pijnboompitten), sandwiches met oude kaas en truffel en een vegetarisch taartje (waarvan ik de naam even kwijt ben) met heerlijke gegrilde groenten stonden binnen een oogwenk op tafel! De kinderen kregen als verrassing een mega pannekoek met ijs, verse aardbeien, slagroom en chocola en mochten later hun eigen ijsje versieren. We sloten af met een goede cappucino mét perfecte schuimlaag.

De service:
    De tijd die tussen het serveren van de gerechten zat was precies goed. De eigenaar was zeer toegankelijk en heeft duidelijk hart voor zijn zaak en zijn klanten. Voor ons is het daarnaast belangrijk dat een restaurant kindvriendelijk is, en dat was het zeker! Onze plek aan tafel, binnen, maar heerlijk in de zon bij twee grote openslaande deuren, maakte het mogelijk om van de high tea te genieten terwijl onze kinderen zich vermaakten in de prachtige aangrenzende tuin.

Al met al een heerlijke zondagmiddag gehad!

Wij waren toevalligerwijze ook nog op zoek naar een mooie trouwlocatie, en hebben na afloop bij de eigenaar een offerte opgevraagd!

Ik ben thuis meteen achter de computer gedoken om deze recensie te schrijven aangezien Mirabelle volgens ons een grote pluim verdient!