1. Zondag 27 december, een heel slechte ervaring met het Wapen van Wijchen.

Het restaurantgedeelte zat bomvol en daarom hadden ze het café-gedeelte ook maar ingericht om te eten. We werden in de serre van het café gezet, helemaal in een hoek, volgens mij met enkel glas want al na een paar minuten trok het koud op. We moesten wachten op de kaart want alle kaarten waren bezet. Na 15 minuten kwam de kaart, en een mandje brood met boter (gelukkig: we hadden honger!). Tot onze stomme verbazing was er geen enkel vegetarisch gerecht op de kaart. Omdat we wel af en toe vis eten, hebben we dan maar visgerechten besteld. Daarbij maakte ik nog wel een opmerking over het ontbreken van vegetarische gerechten. Bediening verontschuldigde zich dat deze kaart enkel voor de feestdagen was. (Mag je in de feestdagen niet vegetarisch zijn?)

De bediening vroeg nog of ze met de keuken zouden gaan overleggen over vegetarisch, maar we waren bang dat dat nog veel meer vertraging zou geven -er was ons gewaarschuwd dat het lang kon duren- dus het was zo goed.

Na weer 10 minuten kwamen ze vragen of we nog wat wilden drinken. We waren nu 3 kwartier binnen en hadden enkel nog het mandje brood en 1 drankje op. We bestelden nog wat drinken. Mijn oudste dochter kreeg het verkeerde drankje, en ik kreeg bedorven (!) sinaasappelsap. De kinderhoek waarmee geadverteerd werd, werd net toen we onze kinderen erheen wilden sturen vanwege de lange wachttijd uitgeruimd om alsnog als zitplek voor een groep te dienen.

Na een uur binnen te zijn, kwamen dan toch de maaltijden. Bij mijn man wel een ruime 5 minuten later als bij mij en de kinderen, eigenlijk vind ik dat je dat ook niet kan maken. Bij mijn dochters zat om hun vismoten een stevige plak spek gewikkeld, ondanks onze discussie dat wij vegetarisch willen eten. Dat geloof je toch niet!

Mijn vis was goed gebakken, maar al aardig koud. Tja, misschien door de wachttijd? De puree erbij was wel lekker. De garnituren kwamen pas later, want die moesten ze ook nog maken. De daarop bijgeleverde gebakken aardappeltjes waren echter ontzettend zout en vet (kreeg de indruk dat ze wellicht in oud, zout frituurvet gebakken waren) en de bijgeleverde gekookte groentes waren nog hard.

Hoewel de bediening echt nog wel probeerde zijn best te doen, en een lange wachttijd op zo'n dag onvermijdelijk is, was het peil van het eten en drinken zó slecht dat wij niet meer terugkomen.