Restaurant De Bagatelle in Raalte

Luxe eten in een monumentale en sfeervolle ambiance.

wo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
do lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
vr lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
za lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 22:00

Restaurant de Bagatelle anno 1747 met zijn romantische rieten daken is voor veel mensen een speciaal adresje. Hier wordt iedereen ontvangen en verwend als waren het onze beste vrienden.

De menukaart is beperkt en bijzonder, want waar vindt je een 3-gangen menu met verschillende amuses voor € 32,50? Zonder kortingkaartjes, couponnetjes of andere uitsluitingen, maar met kreeft, coquilles, runderhaas, etc.

In de wijnkelder liggen heerlijke wijnen, waarvan er altijd 8 ook per glas te verkrijgen zijn. Maandag en dinsdag vieren wij het weekend.

5. Betalen Visa Master Card pin

1208118399 100
1261194267 78
1320904618 90
1420421870 88

1. We hebben enorm genoten van het heerlijke eten, goede service en sfeer! Komen zeker weer terug. Echte aanrader.

2. Yvet pennekamp

Met 5 personen gegeten! Zeer geslaagde avond, zeer goede gastheer! Komen zeker terug!

3. Sfeervol gegeten voor een zachte prijs.

4. Heerlijk gegeten prima bediening.

5. Het was een gezellige avond waarbij we lekker gegeten hebben em goed zijn geholpen.

6. Bernardes

Gezellige inrichting, tafels ruim van elkaar gescheiden; vriendelijke en professionele gastheren en gastvrouwen;
    de gerechten waren zeer goed bereid en prachtig opgediend.

7. Heerlijke gerechten en prachtig opgemaakte borden. De amuses voor elke gang zijn echt een geweldige traktatie!

8. Wij hebben met zes personen heerlijk gegeten. Het was een waar feestje met de kleine gerechtjes tussen de gangen door.

9. Mevrouw de Groot Ballast

We zijn geweest met vijf zussen en ze hebben genoten! De bediening was hartelijk, het eten smaakte voortreffelijk echt een avondje uit!

Bedankt! En ook voor de koks onze complimenten! Ga zo door!

10. Heel lekker gegeten. Bediening was goed en alle kleine gerechtjes tussen de gerechten door waren heerlijk.

11. Michele Hueting

Onze verwachtingen waren te hoog gespannen. Eten redelijk niet bijzonder. Service: Lang met lege borden zitten. Niet echt een band opbouwen tijdens avond.

12. Mooi samengesteld kerstdiner werd in redelijk, maar goed georganiseerd tempo opgediend.
    Bestek controleren op reinheid.
    M.n. mannelijke bediening werkte professioneel.

13. We waren hier een avondje met vrienden. Ik was ondanks de goede beoordelingen een beetje sceptisch. Nergens voor nodig. Prachtig menu, lekkere amuses tussendoor, gezellige en kundige bediening en heerlijke wijnen. Al met al weinig aan te merken. Aanrader zelfs!

14. Mijn tante vierde 11-9 haar 80e verjaardag bij de jullie.
    Mijn oom en tante spraken vaak met veel lof over de Bagatelle. Bij deze wil ik nogmaals vooral de bediening hartelijk danken voor de uitstekende verzorging. De vrolijke dame maakte het feest af door ons zeer goed te verzorgen en haar vrolijke en voldane uitstraling. Alles continu onder controle. Ook het andere jonge meisje deed het goed. Het eten was heerlijk, keukenpersoneel ook vriendelijk. Zeker de moeite waard om eens terug te komen voor een gezellig avondje met voortreffelijk eten! Groeten voor jullie, uit Brabant.

15. 22-4 helaas Afscheid van 2 collega's. Maar wel bij de bagatelle! We hadden een arrangement zilversmeden erbij geboekt. Wel leuk. Het moet je wel liggen. Daarnaast werd het arrangement niet enthousiast gegeven. Het resultaat was klein maar fijn.
    Daarna het eten. Het zag er mooi uit. We hebben er foto's van gemaakt. De voorgerechten op kleine bordjes op het buffet. Dit gaf een sjieke aanzicht.
    De hoofdgerechten in bakken, maar ook dit zag er lekker en mooi uit.
    Rundersucade aten we. Verrukkelijk! Daarnaast nog iets van kalfslende en een vis erbij. Rijst en pasta was ook aanwezig, bijpassend bij het vlees.
    Wat smullen! Het was heerlijk! Perfect bereid. Alles klopte met elkaar.
    Helaas geen keukenpersoneel in de zaal gezien.
    De bediening wist gelukkig wat er op het buffet stond.
    Zij was ook erg enthousiast, hardwerkend en bracht een dosis positieve sfeer en humor in de zaal!
    Al met al geslaagde middag/avond. We praten er nog over na en komen zeker terug tijdens een volgend afscheid.

16. Het was genieten bij de bagatelle. Vriendelijke bediening. Eten top. Hier kom ik beslist nog een keer.

17. Wauw! Onverwacht avondje uit en bij toeval bij de Bagatelle terecht gekomen. Ik heb er echt fantastisch gegeten voor een zeer goede prijs. Mooie keuze uit de menukaart, topkwaliteit. Alle smaakaspecten die een gerecht nodig heeft waren aanwezig. Eerlijk eten. Goede wijnen en zeer vriendelijke service. Hier kom ik beslist nog een keer. Als iemand mij blij kan maken met eten dan zit het goed. Ga en geniet!

18. -Over prijs/kwaliteit kan ik niet beoordelen. Ik was te gast samen met mijn vrouw op een 40 jarig huwelijk-

Om te beginnen was het aperitief goed geregeld. We kregen een heerlijk glas prosecco. Daarna snel aan de fris/wijn/bier. Goed geregeld.

We kregen een buffet dat ter plaatse werd bereid in de zaal, verdeeld over 3 barretjes. En dan 4 gangen. Geweldig concept! Het leeft, je blijft lopen en andere mensen spreken. De koks deden het leuk. Het eten was smaakvol. Een engeltje dat over je tong plast bij elke hap. En voor mijn dochter (vegetariër) werd zeer goed gezorgd.

De bediening viel mij wel wat tegen. 2 van de 3 meiden maakten weinig leuk contact met de gasten. Kwamen toch meer om hun geld te verdienen verwacht ik. 1 van de meiden, iets oudere dame (vergeleken met de rest) die ik zeker al vaker heb gezien bij De Bagatelle (Mayra of Mira), zorgde ervoor dat alles liep zoals het hoort te lopen. Deze knappe exotische uitstraling liet de zaal stralen en zij maakte echt, ongeacht hoe druk ze was, met iedereen contact en maakte met iedereen een grapje! Zo belangrijk. Ze wist wat ze deed en ze is steengoed. Hopelijk studeren tegenwoordig meer van deze persoonlijkheden de hotelschool! Aan het eind van de middag werd het nog een feest ook, zo heeft deze dame daar een begin aan gemaakt.

Ook de desserts waren heerlijk en heel mooi opgediend. Alleen wat kaas gemist. Maar dat kan een keuze zijn geweest van de feestgangers. Mayra heeft mij uitgenodigd eens te komen naar een kerst/wild/voorjaars avond. Dit ga ik zeker doen.

Het was weer geweldig. Bedankt voor de gastvrijheid. Volgend jaar vieren wij ons 25 jarig huwelijk ook op deze manier, bij De Bagatelle!

PS. Parkeergelegenheid was wel minimaal. Maar daar is weinig aan te doen. Het was ook erg druk.

19. William

Vanavond genoten van het 'Proef het voorjaar' asperge arrangement.
    Een super concept: eerst met de bus naar asperge kweker Ogink en daar onder het genot van een glaasje bubbels en een asperge amuse ons laten voorlichten over het asperge kweken tot aan het sorteren en schillen. Daarna weer met de bus terug.

Bij terugkomst kwamen we met de hele groep in een gezellige ruimte met daar zeer verrassend live muziek: 3 dames die zich zelf begeleiden met gitaar en toetsen en fantastisch mooi a capella zongen. De sfeer was meteen goed. Vervolgen hebben we nog genoten van een zeer uitgebreid menu: maar liefst 11 amuses / kleine gerechten. Een aantal gerechten werden aan tafel bereid met uitleg erbij. Werkelijk waar, alles was om je vingers bij af te likken, zeer verfijnd van smaak en ook mooi om naar te kijken.

Al met al waren we van 18:00 tot 23:00 u onder de pannen en we hebben enorm genoten. Echt een aanrader met een hele goede prijs kwaliteit verhouding!

Veel succes en we komen zeker terug!

20. cobie herfst

Heerlijk gegeten, elke amuse was een streling op de tong. Je krijgt vele hapjes voor een redelijke prijs. Live muziek, in een woord geweldig! Ik ga reclame maken voor dit restaurant omdat dit het verdient!

21. H. Bettenhaussen

Hebben er recentelijk gegeten. We dachten dat we een welkomstdrankje kregen aangeboden, maar mooi dat dat later op de rekening stond à € 5,50 per drankje.
    Duidelijker aanwijzingen over de prijzen van een 3 of 4 gangenmenu was op z'n plaats geweest.
    De kwaliteit van de keuken is goed ,evenals de bediening.

22. Wat hebben we weer fantastisch lekker gegeten in de Bagatelle. Met een redelijk grote groep deze keer, maar toch ging alles weer tot in detail perfect. Tel daarbij de top-kwaliteit van het eten, de prachtige manier waarop de borden zijn opgemaakt, de verrassende amuses, en... wat wil een mens nog meer? Misschien wordt het tijd dat de dames en heren die de jaarlijkse sterren uitdelen eens wat vaker richting Mariënheem reizen...

23. Peter Blaauwwiekel

Prima naar de zin gehad. Uitstekende kwaliteit, met streekproducten. Buiten wel veel vliegen, maar door van tafel te veranderen, wat geen enkel probleem was, werd het beter. Het was een avondje genieten in het gastvrije stallend. Bediening onopvallend zeer attent. Voor herhaling vatbaar.

24. Heerlijk gegeten in een knusse, gezellige sfeer. Super dat er alcoholvrije !! wijn op de kaart staat.

25. Geweldig lekker gegeten. Zeer verzorgd en smakelijk.
    We gaan beslist terug.

26. Fam. Morrenhof

Gisteravond heerlijk gegeten, gaan we zeker vaker doen, de sfeer en het eten is bijzonder goed,
    en vooral ook de bediening.

Het is een aanrader voor iedereen.

Gr.
    Fam. Morrenhof
    te Raalte.

27. Heerlijk gegeten, geweldige bediening. Het was een feestje te zien wat er telkens op tafel kwam, jammer dat we niet in de buurt wonen maar als we in de buurt zijn komen we zeker terug. Echt een aanrader

28. Frank En Marlies

Samen met de partners en aanhang een avond kostelijk vermaakt. Eten was heerlijk en bediening was uitstekend. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. Een aanrader dus.

29. Gisteravond met vrienden uit Losser weer afgereisd naar Marienheem voor een avondje genieten. Wij hadden al eerder een recensie geschreven en waren benieuwd hoe het aangeboden 3 gangen diner zou zijn. Alle gerechten waren top, de krab en de coquille, het weidelam en de amuses, geweldig! Qua gerechten en de mooie wijn, de Gewurtztraminer Stoffel Grand Cru 2005 een goede prijs kwaliteitverhouding. Het enige puntje van kritiek is de beperkte keuze qua hoofdgerechten, deze zou wat ons betreft mogen worden uitgebreid met een mooi stukje rund. Wij komen zeker weer terug. Nogmaals onze dank voor de fantastische avond.

30. Fam. Groeneveld

We hadden een weekendje geboekt in de buurt. Vrijdagavond hier gegeten en dat beviel zo goed dat we zaterdagavond hier weer naar toe zijn gegaan. Het eten is echt super. De bediening is vriendelijk. We hadden het 3 gangen menu genomen. Tussen iedere gang krijg je een heerlijke amuse. Het restaurant ziet er sfeervol uit. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker weer terug.
    27 en 28 april 2012

31. Oom en tante gaven gisteren een feest. 40 jaar getrouwd! Ze waren erg nerveus. Al snel bleek dat dit nergens voor nodig was. Bediening super gedaan, ondanks de warmte. Familie erg te spreken over het personeel.
    Alles verliep perfect. Respect dat je met 26 graden windstil toch je best blijft doen om gast zo tevreden mogelijk te houden.

Eten was heerlijk, echt super voor een 'buffet' (proeverij keukentjes). Personeel ook vriendelijk.

Ik kom zeker terug.

Tot ziens

Sebastien, Zwolle

32. nomai 45 punten

Super gegeten, Wij hadden met 6 man het 3 gangen diner, tussen elke gang een tussengerechtje als verassing gehad. Brood en water standaard geserveerd. En niet alleen het hoofddeel van een gerecht is van goede gaarheid en smaak, maar ook de garnituren en sauzen zijn super vers. Hier kun je nog echt zien dat het wel mogelijk is om voor weinig super te eten en te genieten tenzij 30 euro veel is?. Er wordt ook telkens rekening gehouden met alergieën en persoonlijke wensen. Voor een vol bord en patat, groenten en sla bij geserveerd kan je beter elders gaan eten. Dat hoor hier ook niet thuis. Wat mij betreft zeker een kanshebber voor een bib gourmand.

33. Maja Hensen

Het eten was in een woord voortreffelijk, het personeel zeer vriendelijk en een leuke sfeer Omdat het zo'n mooi weer was heerlijk buiten kunnen eten. Parkeergelegenheid volop en ondanks dat het aan vrij drukke weg ligt geen hinder, ook niet buiten, van verkeer.

34. Mijn favoriete restaurant zondermeer.

Een aanrader voor een avondje uit! Altijd verrassend lekker en goede wijnen!

35. rob en irma

Wij hebben gegeten bij de Bagatelle. Deze is zeker niet goedkoop, maar elke euro was dubbel en dwars goed uitgegeven.
    Bagatelle ga zo door, wij komen terug. Bedankt!

36. Het is zeker niet een goedkoop restaurant, maar wel erg goed. Wij waren er met z'n tweetjes. Mijn man had dit geregeld. Eerst werden we ontvangen met een hapje van het huis bij de openhaard. Daarna gingen we aan tafel. Menukaart vond ik goed, maar mijn man had wat meer moeite om iets te vinden wat hij lekker vond. Het is geen uitgebreide menukaart.

Helaas werd er maar eenmaal gevraagd of we nog meer van de bijgerechten wilden (we waren toen net 5 minuten aan het eten) en daarna niet meer. Dat vonden we wel jammer, want meestal wordt dit nog wel een keer gevraagd. Het eten was heerlijk, maar geen grote porties.

We vonden het personeel vriendelijk.

Parkeergelegenheid is ruim voldoende.

37. Lekker eten, wel prijzig. Geen uitgebreide menukaart.
    Personeel was niet onze "smaak"nogal stijfjes.

38. heerlijk gegeten ,mooie ambiance en gastvrije bediening

39. gewoon super, zeker na de laatste verbouwing. Kom zeker terug,