Spijkerman in Purmerend

1362005189 70
1432119286 74
1481199154 64
1495221974 55

1. Afgelopen weekend weer eens bij Spijkerman wezen eten… wat viel dit tegen! We kregen met 4 personen naast ons lauwe vlees 4 stofpeertjes, 10 stukjes gebakken aardappel en 5 lauw gekookte wortels. In het oude pand was het vele malen beter! Voor ons geen herhaling vatbaar.

2. Het wordt steeds moeilijker iets positief over dit restaurant te melden.
    Prijs kwaliteit is hopeloos en past wellicht in een verdien model.
    Na jaren " vaste klant" besluiten wij hier niet meer naar toe te gaan.

3. High Tea viel erg tegen. Prijs en de kwaliteit waren niet in verhouding. De producten waren niet zelf gemaakt, dat proef je meteen. Daarbij vond ik de service ook matig.. Er werd niet gevraagd of alles naar wens was bijvoorbeeld. Ik had er gewoon meer van verwacht, als je bijna 20,00 euro per persoon betaalt.

4. Petra isken

Heerlijk eten, maar te weinig bediening, waardoor het vlees lauw werd opgediend. Bij het voorgerecht, de vis, zou geroosterd brood met roomboter een tip zijn naar een echt hoger level. Achtergrondmuziek zou leuk zijn om de sfeer te verhogen. Mooie ingerichte zaak.

5. Linda 11 punten

Jack Spijkerman is echt een begrip in Purmerend en na jaren is zijn wens voor een nieuw pand uitgekomen. Van bruine koffie tent naar hippe toko!
    Helaas moet ik concluderen dat alleen het pand veranderd is en de mentaliteit is hetzelfde gebleven. Dit past niet meer en komt het bedrijf niet ten goede. Slechte ongeïnteresseerde bediening en zelfs een bal gehakt kunnen ze niet meer maken.
    Heel erg jammer!!!

6. Wat een teleurstelling. Zo'n zaak waar je met een katergevoel vertrekt. Vlees was niet warm. Het duurste gerecht van de kaart. Het is gewoon in de koekenpan gegooid en we kregen het terug op onze bord aangebrand. We zouden een nieuwe krijgen maar het stukje wat we er van gegeten hadden wat te zien. Niets geen nieuwe. Gewoon weer weghalen en opnieuw reserveren.

Het zit stampvol maar dat is onder het motto een 3 gangen menu voor 27,50. Wil je dan sate met friet prima, maar die kok neem hem onder je hoede.

De bediening was een vriendelijke jongeman maar we hadden geen zin meer om te blijven. Pittige prijzen voor alleen een hoofdgerecht

7. Op een doordeweekse dag zijn we hier even wezen tafelen. Diverse gerechten besteld en op het dessert na, waren deze allemaal prima in orde.

De service is wat amicaal, maar verder niets op aan te merken. Je kunt merken dat sommigen meer ervaring hebben, afgaande op de bejegening van de gasten. Zo hebben wij zelf ervaren dat we 'losser' werden aangesproken dan een groepje gasten van het kaliber 'extra belegen'.

Niks mis mee en ik voel me persoonlijk ook prettiger als men mij aanspreekt op hoe ik overkom, dan stijf en gemaakt, omdat de baas dat zo wenst.

Het dessert waarover ik het had betrof de sabayon. Dit is mijn lievelingsdessert, maar helaas kon het mij niet bekoren. Het bord was gevuld met een flinterdunne toplaag van schuim, wat met de brander gekleurd was, gegarneerd met steenkoude vruchtjes. Onder het schuim lag een warme, waterig vloeibare substantie. Wat het ook moest zijn, dit was toch zeker geen sabayon zoals het bereid hoort te worden. Een teleurstellende afsluiting van een verder wel als voldoende geclassificeerd diner.

8. 6 november gegeten, 5 man plus kleine man. Vinden het niet goed. Carpatio is minder dan voorheen. Eten eerst meerdere groentes, nu een bakje op tafel, alleen witlof. Dame blanche geen drie bolletje maar twee, dus alles veel minder. Jammer.

9. micadaest

Vanavond bij Spijkerman Purmerend gegeten met als voorgerecht geitenkaas met biet en geroosterde noten. Dit kostte € 9,25. Voor hetgeen ik kreeg was dit veel te duur. 5 plakje biet met daaronder en er op een druppel geitenkaas (uit een tube?) plus een plukje veldsla. De rest voldeed aan de verwachtingen.

10. We schrijven niet vaak een recensie, maar voel me nu even verplicht. Hebben in de oude setting met regelmaat bij Spijkerman gegeten. Kenmerkend was ondermeer de overvloed aan kleine bijgrechtjes, zoals lof met ham en kaas, gebakken aardappeltjes die zonder te vragen werden bijgevuld. Maar er is hier duidelijk iets veranderd. Vanavond met zes man gegeten (in een overvol restaurant). Na binnenkomst ongeveer 15 minuten gewacht op de eerste bediening... en vervolgens weer 15 minuten voordat de eerste drankjes op tafel stonden. Bij bestelling duidelijk een voedsel allergie aangeven om vervolgens gewoon bij het hoofdmenu een saus te krijgen waar ik allergisch voor ben. Ook wordt er gewoon een salade geserveerd vol met producten waar de allergie voor geldt (en daar verdorie nog een paar happen van genomen omdat ik er van uit ging dat de keuken er rekening mee had gehouden). Vervolgens 3 koude biefstukken en telkens heel lang wachten op de bediening. De bijgrechtjes waren karig... zodanig dat die bijna onmiddellijk op waren en na bijbestellen komt die bijbestelling als het eten al een kwartier helemaal op is. Waardeloos. Voor ons de laatste keer. Echt jammer.

11. W.Schlebaum

Met 6 personen lekker gegeten met een snelle en goede bediening. Maar het was druk en dus erg veel geluid, als het kan doe iets aan het geluid met dempende materialen. We komen zeker terug.

12. Vroeger beter gegeten bij Spijkerman. Entrecote was taai. Sliptong slap en te kort gebakken. Patat slap. Groenten daarentegen lekker en eens wat anders dan sla. Jammer hoor. Gaan niet terug.

13. Barbara Thomson

Vanavond heerlijk mosselen gegeten, erg lekker en de sfeer is er erg gezellig. Een aanrader.

14. Een gezellig en laagdrempelig restaurant met een mooie en gevarieerde kaart. Omdat we voor het voorgerecht geen keuze konden maken kregen we het vriendelijke advies van de bediening om voor de samenstelling van voorgerechten te gaan, echt een aanrader! Als hoofdgerecht hadden we een kalfstournedo met diverse seizoen groenten wat meer dan voldoende was en wat ook super lekker was. Kortom een heerlijke en gezellige avond gehad en kan iedereen dit restaurant aanbevelen want voor de prijs hoef je het ook niet te laten.

15. Was op 1e Paasdag uitgenodigd door mijn dochter en schoonzoon en mijn 2 kleinkinderen. We hadden een gezellige ronde tafel en alle tafels waren bezet. Gelijk warm stokbrood met kruidenboter. Zelf had ik heerlijke tomatensoep met eigen gemaakte gehakt balletjes en als hoofdgerecht pittige kipsaté. Was erg lekker en als nagerecht heerlijke tompouze met puddingvulling en leuke aankleding erbij. Mijn kleinkinderen hadden een leuk kindermenu en mochten in de grabbelton wat uitzoeken. Het was weer echt ouderwets gezellig eten. Nu wachten tot eind december 2014 als het nieuwe restaurant geopend wordt en binnenkort als de zon schijnt lekker zitten op het grote terras. Beslist een aanrader.
    a.nooij

16. Het is al enige tijd geleden dat we hier gegeten hebben maar besloten alsnog om toch even een reactie te geven op een avond uit eten bij Spijkerman. Volgens ons wel een redelijke keuken. Bediening slecht.. niet geïnteresseerd en een baas die volgens mij totaal de weg kwijt is. Overdreven vriendschappelijke reacties van hen naar vaste klanten maar geen aandacht voor nieuwe gasten. Blijf zeker niet te lang zitten; de bediening negeert je net zolang totdat je denkt; ik stap maar eens op. Ga hier niet eten!

17. Maarschalkerweerd J.C.

Op 27 december j.l. waren wij 50 jaar getrouwd. s'Avonds met 20 gasten gegeten bij Spijkerman. Voordien alle reacties (commentaren) gelezen. In een aantal gevallen deden die ons twijfelen, of die beslissing wel de juiste was. Wat anderen er echter ook van mogen denken, wij allen waren vol lof over zowel het driegangen menu dat ons werd 'voorgeschoteld' alsook de bediening. Ondanks het feit dat een van onze gasten vrij laat binnenkwam, en het personeel dus ook vrij lang moest wachten alvoren te kunnen beginnen, bleef men attent, geduldig en vriendelijk wachten tot iedereen aanwezig was. Ook na afloop later op de avond totdat iedereen huiswaarts keerde...

Conclusie: Wij, mijn echtgenote en ik, waren (ook qua prijs) zeer tevreden en zullen Spijkerman graag aan anderen aanraden! Zij die menen beter te weten... Ga in't Amstelhotel (Amsterdam) eten....

18. Vol verwachting klopte ons hart: we hadden goede verhalen gehoord. De bediening was vriendelijk en ook mondig. De porties groenten deden mij sterk denken aan L'Avare, de Vrek, een toneelstuk Molière. Zeer geringe hoeveelheid. Zag er wel goed uit en smaakte prima. Toch: we voelden ons niet echt gast bij Spijkerman. De verwachting is niet ingelost. Jammer, want het restaurant ziet er vriendelijk en aanlokkelijk uit.

19. Immer top, nu op nieuwe locatie over de brug. Diverse soorten verse groenten, waar vind je dat nog?

20. Erg slome onaardige bediening! Hoofdgerecht niet goed gemaakt en voor die prijs helemaal niet!

21. Zoals altijd goed eten voor een redelijke prijs. Bedienig zeer vriendelijk. We komen zeker weer terug

22. Hoe dom kan je zijn om in deze tijd dat mooie espresso apparaat weg te halen?
    Ik kwam hier al jaren op de race fiets uit Amsterdam.
    Goede espresso met een likeurtje voor een redelijke prijs.
    En nu zijn we weer terug bij af met senseo smaakjes brrr...
    en alles weer te duur!

23. Raymond Hofman

Heerlijk gegeten al meerder malen, prima bediening en een gezellige sfeer.
    Voor herhaling vatbaar, dus wij komen zéker terug!

24. Frank 13 punten

Een jaar geleden hier gegeten maar was ook de laatste keer. Personeel loopt niet over van vriendelijkheid, de dagspecial was hert en totaal doorgegaard, dan heb je weinig verstand van wat je aan het koken bent. Over het toetje dat eerst aanbevolen was kwam men na 20 minuten vertellen dat ze het niet meer hadden, maar ze hadden een mooi alternatief. Dit bleken vruchten uit blik met iets wat op slagroom moest lijken. Aanmerkingen worden voor kennisgeving aangenomen en de sfeer: een curieuze mix tussen kroeg en "restaurant" waarbij men geen keuze heeft kunnen maken.

25. Heerlijk gegeten, prima bediening en een gezellige sfeer.
    Voor herhaling vatbaar, dus wij komen zéker terug!

26. Piet Mol

Na het lezen van de goede recensies op het internet hebben we afgelopen weekend voor het eerst bij dit restaurant gegeten. De sfeer in het restaurant was goed maar de bediening kwam niet erg vrolijk over. Erg veel moeite om te lachen en niet erg vlot.

Het voorgerecht was prima maar het vlees bij het hoofdgerecht was erg droog en doorbakken. Verder allemaal erg standaard en simpel.

Niet voor herhaling vatbaar.

27. Vanavond heerlijk gegeten! Personeel heel vriendelijk, gastvrij.

Meer dan genoeg te eten. Men kwam steeds vragen of alles naar wens was en of er genoeg was. Groente (witlof, snijboontjes, rabaraber en salade) was super lekker! Varkenshaas met banaan was een heerlijke verrassing.

Kortom, zeker een aanrader!

28. Wij komen hier vaker eten en wat mij betreft het beste restaurant van Purmerend, heb nog geen een keer iets gehad wat niet goed was. De bediening is ook zeer vriendelijk en wat de prijzen betreft ken ik duurdere restaurants die niet zo goed zijn. Absoluut een aanrader!

29. Viel na de verhalen op internet erg tegen. Het eten was te gaar en droog en de groente die erbij lag was veel te ver doorgekookt. De bediening deed zijn/haar werk met moeite, maar af en toe een glimlach. We voelden ons niet erg welkom. Erg jammer, waarschijnlijk de verkeerde dag uitgekozen maar ik weet in ieder geval zeker dat ik er niet meer heen hoef.

30. Wij hebben hier meerdere keren gegeten en het blijft top!

Heerlijke gerechten, goede bediening en als er iets is dan hoef je er alleen maar naar te vragen.

Het restaurant is niet modern qua inrichting maar gewoon een fijne gemoedelijke sfeer.

Zeker een aanrader. Wij gaan zaterdag weer!

31. Komen hier expres vaker omdat de sfeer ons past! Eten altijd subliem en heerlijk en voor een ieder wat wils. Spijkerman, tot ziens!

32. Peter en susan

Klant vriendelijk, open sfeer en voor elk wat wils.

Eten is prima verzorgd, smakelijk en genoeg.

Prima kwaliteit/prijs verhouding. Zeker een aanrader.

33. Yannick

34. Gezien de gunstige recensies heb ik op 10 april 2010 gekozen voor een etenje met mijn dochter bij Spijkerman. De bediening was goed. Die wil ik met een 8 waarderen. De inrichting is nogal gedateerd en daarvoor kom ik niet hoger dan een 6. Of de kok een "offday" had of dat we de verkeerde avond hadden gekozen weet ik niet, maar het eten voldeed op geen stukken na aan onze verwachtingen. De kaart was redelijk maar niet bijzonder.

De mixgrill van mijn dochter was droog en niet warm genoeg. De witlof was een totaal doorgekookte pap.

Mijn scholfilet was redelijk, maar ook nogal droog en vrij smakeloos.

De saus kwam duidelijk uit een potje of flesje. Een beetje kok maakt zijn saus zelf. Als drankjes gebruikten wij 1 cola light, 1 bier en 2 spa rood. Daarbij moet opgemerkt worden dat €2,- voor een klein flesje prikwater wel flink aan de prijs is. Dat is misschien in de huidige horeca redelijk normaal, maar gezien de prijs van het hoofdgerecht had er tenminste een (gratis!) karafje water bij gemogen.

In totaal bijna €57,-. Teveel geld voor zeer matig eten.

We hebben het dessert maar overgeslagen en zijn elders koffie gaan drinken.

35. Wij hebben er op de tweede kerstdag met 7 personen gegeten en het was heerlijk.

De groenten kon je bijbestellen en de smaak was prima. Het verrassingsdessert overtrof onze verwachtingen, echt super! Een heerlijke variatie van ijs, bavarois, truffel. Kortom, een overheerlijk kerstdiner. De bediening was ook prima en aardig. Ook kwam er nog een "echte" kerstman met een aardigheidje voor de kinderen.

Tot slot: de koffie werd ook heel feestelijk geserveerd met koekjes en heerlijke bonbons.

36. Zeer lekker eten met een lekker drankje erbij.

Ook hele vriendelijke bediening.

37. Wij komen al jaren bij Spijkerman voor familie feestjes en zijn altijd heel hartelijk ontvangen door Frans en zijn team. Het eten en drinken is altijd met zorg klaar gemaakt en smaakt voortreffelijk. We zijn alleen niet meer gewend aan die Hollandse porties. (te veel!)

Een bezoek aan Purmerend is nooit voltooid zonder bij Spijkerman langs te gaan!

38. Nou zeg, wat een hoge cijfers. Spijkerman is zeker een goed restaurant, maar ik ben toch iets genuanceerder dan de overige recensies.

Om te beginnen is het eten gewoon ok, je krijgt ruimte porties en kunt 1 of meerdere schaaltjes groente krijgen. Allemaal zeker lekker, maar gewoon een 8, als je klaar met eten bent heb je gewoon lekker gegeten, maar meer ook niet. De service in de zin van de bediening is ook gewoon ok, een paar jonge meiden, sommige meer ijverig dan de ander. Sommige staan gelijk voor je neus als je glas leeg is, maar soms ontwijken ze je ook een paar minuten. Niks mis mee, maar ik geef het een 8, zeker niet hoger. De sfeer vind ik wel prima, goed ingericht, en sinds die sigaren aan de bar de deur uit zijn proef je het eten ook nog! Maar het is een tikje gedateerd. Een 8 max... niet hoger, niet lager. Tot slot de prijs kwaliteit.... De prijs is.....niet laag. Je betaalt gewoon marktconform, en krijgt redelijk goed te eten en drinken.

Voor het zelfde geld is er echter wel beter, niet veel beter, maar je komt hier niet voor de prijs/kwaliteit verhouding. Kom ik ook weer op een 8.

Dit restaurant is gewoon 4x een 8....niets meer niets minder.

39. Ruben Nap

Een gezellig restaurant waar de eigenaar zelf meehelpt waar nodig.

Zeer vriendelijke bediening en een restaurant waar alles bespreekbaar is qua wensen met het eten, etc.

Heerlijk eten wat met liefde voor het vak word geserveerd en de eigenaar trots is op z'n product.

Een aanrader voor iedereen!

40. Hans en Elly

Nou dit is een restaurant waar je helemaal thuis bent, vriendelijke bediening van Frans Spijkerman plus zijn crew, die weten wat service is en de kaart is ook meer dan goed, want de keus is prima, kortom een aanrader!