LET OP: Deze zaak is tijdelijk verhuisd naar Neckerstraat 3, wegens verbouwingen op Kerkstraat 37

Kriti in Purmerend

LEUKSTE RESTAURANT VAN PURMEREND !!

Deal In Griekse sferen genieten van een 4-gangenmenu voor maar 31,75!

Bij Kriti ben je uit met het gevoel van thuis. Dat is het credo van Kriti, een knus en gezellig restaurant in het centrum van Purmerend. De open keuken is een leuke bijkomstigheid, waardoor je het gevoel hebt betrokken te worden bij het bereiden van de originele Griekse gerechten en mezedes.
Om je mee te nemen op reis door Griekenland, bieden wij jou nu een 4-gangenmenu Kriti aan.
Het voorgerecht zal een combinatie zijn van warme en koude mezedes (tapas). Het hoofdgerecht zal bestaan uit een een bedje van gyros waarop wij ossehaas, varkenshaas en kipsouvlaki serveren (met inbegrip salade, tzaziki en friet) waarna je bij het nagerecht de keuze krijgt uit vanilleijs met chocoladesaus en slagroom of Griekse yoghurt met honing en walnoten. Hierop wordt afgesloten met koffie of thee met cognac of likeur naar keuze.
Ben je nieuwsgierig geworden, reserveer dan nu snel ons menu voor maar 31,75!

38,75 31,75 -18%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-08-2019

Er is genoeg parkeergelegenheid in de buurt van het restaurant.

Er staat een bushalte op een afstand van 30 Meter van het restaurant.

In het centrum van Purmerend dichtbij Theater de Purmaryn en de Koemarkt vindt u ons Grieks Restaurant & Tapasbar Kriti, waar in de

directe omgeving volop parkeergelegenheid is.

Ons knusse en gezellige restaurant bestaat uit 2 verdiepingen en heeft een open keuken met originele Griekse gerechten en mezedes

(Tapas hapjes).

Tapas menu (3 gangen) inclusief Grand Dessert €20.75 P.P. !!!

• All-inclusive

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1219069134 89
1301987464 94
1419455099 94
1516193150 91

1. Roberto Pisano

2. Miriam Groen

Heerlijk Grieks gegeten, authentieke smaak, fijn personeel en een oprecht geïnteresseerde eigenaar.

3. Elly Singelenberg

Gisteren heerlijk gegeten in jullie nieuwe locatie. Ontzettend lekker, leuke bediening en prijzen prima.
    Hoop snel weer terug te komen.

4. We hebben heerlijk gegeten en is zeker voor herhaling vatbaar. Aangezien ik jarig was werd daar ook extra aandacht aan besteed. Erg leuk.

5. Jelle Langius

Super gastvrij! Van aankomst tot uitzwaaien, een super team! Heerlijk gegeten. Niets was teveel. Een absolute aanrader en natúúrlijk kom ik snel terug!

6. Heerlijk gegeten. Bediening geweldig. Sfeer goed.

7. Sonja den Boer

We hebben weer heerlijk gegeten bij Kriti.
    Het restaurant zal helemaal vol maar hebben niet lang hoeven wachten op ons eten. Personeel is bijzonder vriendelijk, kortom het was een gezellige avond. Ook nog genoten van een tafel goochelaar die een leuke truc deed.

8. Marian Priem

Buiten slecht weer, maar binnen bij Kriti scheen de zon. Wat een heerlijk eten, en wat een prettige bediening. Al eerder hier gegeten, maar komen zeker nog vaak terug.

9. Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening en gezellige sfeer.

10. Had hoge verwachtingen maar zijn niet allemaal waar gemaakt. In verhouding duur voor wat je krijgt.
    Stokbrood met ‘saus’ en koffie baklava moet echt veel beter…
    Voor die prijs moet het betere kwaliteit zijn.

11. Gisteren weer heerlijk gegeten bij Kriti waar het personeel zeer aardig is en waar je je meteen thuis voelt. Eén zeer gastvrij restaurant, mijn favoriete restaurant!

12. Heerlijk gegeten en wat is het personeel vriendelijk. De sfeer is super gastvrij en gemoedelijk. Een echte aanrader!

13. Echt heerlijk gegeten! Mals vlees, mooie porties en super smakelijk. Bediening is vriendelijk en vragen regelmatig of alles naar wens is. Er waren die avond 2 mensen jarig en voor hen pakte het personeel er een paar muziekinstrumenten bij en gingen zingen voor de jarige. Het hele restaurant zong mee, super leuk. Het is mij hier zo goed bevallen dat ik er deze week 2 dagen achter elkaar had gegeten. De tweede avond kwam de eigenaar binnen, die meteen even een praatje kwam maken en waarvan we een gratis drankje kregen. Super aardige man.
    Mijn vriend bestelde een aantal keer een Ouzo, opeen gegeven moment hebben ze de fles naast hem gezet en mocht ie zelf tappen. hahaha
    Kortom echt een top restaurant met een geweldige sfeer.

14. Drie gangen tapas menu genomen, vooral de voorafjes waren lekker en er wordt volop rekening gehouden met eventuele dieetwensen.

15. Erol

16. Dick Hardebol

Gezellig, sfeervol, gastvrij en heerlijk eten!

17. Wederom heerlijk gegeten in een sfeervol en vooral zeer gastvrij Kriti. Eenmaal geweest is t geen moeilijke keuze nog eens terug te komen.
    Tip: graag kotopouli souvlaki als hoofdgerecht erbij op de kaart. Moet nu steeds de tapas variant nemen maar daar zit geen side dish bij. Jammer.

18. Goed gegeten, Errol is een hele goede gastheer.
    Maar… wanneer er nog voldoende mensen zitten te eten/natafelen, laat dan alle waxinelichtjes branden.
    Op de lege tafels werden de lichtjes uit gedaan, wat de indruk geeft… vertrekken/dooreten alstublieft.
    Niet zo gezellig, na een heerlijke maaltijd en avond.

19. We hebben hier zeer goed gegeten. De bediening was top. We hadden een tapas menu genomen. Die was zeer goed. We zaten ook behoorlijk vol. Gaan zeker weer een keer terug.

20. Erg vriendelijk.
    Erg goede service.
    Zoontje had een leuke avond.
    Bedankt en zeker tot gauw

21. Konde zelf het tempo aangeven. Personeel voelde de sfeer en situatie goed aan.

22. Ontzettend lekker eten, tapasmenu is een aanrader. Heel erg vriendelijk en meedenkend personeel. Prijskaartje valt reuze mee.

23. Het was wéér een gezellige avond! Lekker eten en drinken!

24. Het was weer super

25. Caren De Koning

Goedendag,

De vegetarische maaltijd was fantastisch, maar de ossenhaas en souvlaki de luxe viel wel tegen.
    Dit was geen ossenhaas als je met je mes er bijna niet doorheen komt en je eindeloos moet kauwen om het weg te krijgen.
    Portie was niet echt groot.
    Maar de service was exelent!

Hopelijk kunt u hier iets mee :)

26. Weer heerlijk en ouderwets gezellig gegeten bij Kriti aan de Neckerstraat. Bediening en gastheer weer top.

27. Het "3-gangen tapas menu" was heerlijk en de porties waren ruim. We voelden ons gewaardeerde gasten.

28. Mark de Vries

Als je lekker eten wil kan je niet om Kriti heen. Gezellig personeel en heerlijk eten (en drinken)

29. Marieke Vergouw

Wat een super gezellige avond afgelopen weekend Kriti. Ontzettend lekker gegeten, en de bediening... en dikke TIEN! We komen snel weer terug. Dank jullie wel! <3

30. Maria hiddes

Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en lekkere ouzo gekregen van het huis! Was weer top!

31. Heerlijke gegeten in een prettige sfeer met vriendelijke bediening.
    We komen zeker terug.

32. Een heerlijk restaurant om te eten en genieten ervan.

33. Geweldig eten dat goed smaakte goede sfeer en zeer gastvrij.

34. Debby Van Tongeren

Heerlijk gegeten, super gezellige bediening.

35. Eten goed, erg druk en daardoor erg lawaaierig.
    Te veel mensen in grote ruimte.

36. Nicolette Polhout

Lekker eten in een ongedwongen sfeer.
    Gastvrij team!

37. Lindsay overveen

We hebben heerlijk gegeten met zn 3en. Fijne sfeer was er personeel was erg vriendelijk, leuk en meelevend (mijn broer was jarig, alleen wilde niet dat er werd gezongen en er werd een leuke oplossing voor bedacht.). We waren erg laat maar werden alsnog met open armen ontvangen, en opgewacht bij de deur. Al met al top allemaal!

38. Vis gerecht soort of soup slaat nergerns op vlees ok maar echt niet voor die prijs slecht heel slecht.

39. Alie lijesen

Wederom heerlijk gegeten!!

40. Met 10 personen heerlijk gegeten. Top gedaan Erol en personeel.

41. Heerlijk gegeten, prima bediening.

42. Prima service heerlijk eten en zeer gastvrij ontvangen. Een aanrader.

43. Harrie de Jong

Het is altijd gezellig bij Krit. Vrolijke sfeer & heerlijk eten & drinken!!

44. Judith goedhart

Heerlijk gegeten en goede service.

45. Verheijen

Heerlijk gegeten. Was druk bezet waardoor 2× drinken werd vergeten. Rose Bier was niet de echte. Dat was 1 minpuntje.
    Er hangt een goede sfeer, was zeker de moeite waard.

46. Elly van Zuylen

Prima eten, gezellig restaurant.

47. Leuke avond gehad prijs kwaliteitverhouding zeer goed.
    Echter aan de begin van de avond doorgegeven dat de wijn niet lekker smaakte. Dit werd niet gewaardeerd, eigenaar proefde aan tafel persoonlijk de wijn en zei dat er niet mis mee was. Zit zelf in de horeca en ben van mening dat dit niet hoort.
    Toen hij vroeg dus jullie vinden het niet lekker? Bij het antwoord nee, kregen wij uiteindelijk een andere wijn. Deze was heerlijk alleen bij de 2e en 3e keer bestellen (waren 1/2 liter karafjes) werd steeds door de bediening opmerking geplaats, oh deze wijn is wel goed?
    Jammer, smaken verschillen nou eenmaal, en als zo iets gebeurd is het zaak om proffesioneler te blijven en het moet niet zo zijn dat dit dan de hele avond doordruppelt.

48. Maggie Miedema

Wij eten altijd heerlijk bij Kriti. Heel vriendelijk echt een avond uit als wij daar eten.

49. V.P.M. Christiani

Gisteren met een gezelschap mijn verjaardag gevierd, ik was aangenaam verrast hoe jullie mijn 83e verjaardag extra kleur met de nodige spektakel hebben gegeven, ook het aanwezige kind werd niet vergeten. Tot de volgende keer. Hartelijke groeten V.P.M Christiani.

50. Een heerlijk 4 gangen menu gegeten. Een echte aanrader voor gezellig tafelen. Helaas is het geluid op deze tijdelijke lokatie niet altijd even prettig maar de rest was top! We komen zeker weer terug.

51. Er hangt een heerlijke sfeer bij Kriti. Erol… de eigenaar doet er alles aan om het je naar de zin te maken. Wij kregen een tafel op een beetje drukke plek. Toen mijn zusje vroeg of we misschien een rustiger tafeltje konden krijgen werd er gelijk actie ondernomen. Ik ken Erol best al een tijdje en heb respect voor de continuïteit van zijn service… ronduit TOP.

52. Wij verbazen ons iedere keer weer over de kwaliteit, gezelligheid, het is iedere keer weer een "feestje" om er te zijn.

53. De bediening verdient een 10!
    Dat meisje zag alles en was echt geschikt voor haar baan.

54. Heerlijk gegeten en gedronken, fijne bediening en een fantastische host. Op mijn vraag om iets extra's te kunnen doen is fijn gereageerd en de verrassing was compleet.
    Het tapas menu was een topper. Zeker weer naar Kriti!

55. M. Horchner

Kriti is een geweldig restaurant en een absolute aanrader, de sfeer in het tijdelijke onderkomen is helaas absoluut niet zoals in het oude pand, maar de gastvrijheid en het eten en gewoon alles wat je kunt bedenken is helemaal goed.
    Ik hoop dat als straks in het eigen pand alles weer min of meer in kriti sferen is dal het weer als vanouds voelt, maar zoals gezegd, een absolute aanrader en als straks de eigen locatie weer toegankelijk is zal ik zeker weer aanwezig wezen!

56. M.H. Braaksma-Kruijt

Heerlijk gegeten. Het was erg druk en veel lawaai. Ik hoop dat dat beter wordt als de nieuwe locatie in gebruik is. Bediening zeer vriendelijk. Kosten heel redelijk.

57. Fijne avond gehad!
    Heerlijk eten en aardige mensen!

58. Liesbeth Lourdelle

Heerlijk gegeten en gezellige sfeer!

59. Warme ontvangst door Erol. De bediening is ontzettend aardig. Het eten heerlijk. De prijs is heel redelijk.
    Je voelt je daar ontzettend welkom.
    Na het eten kregen wij nog een kleurtje aangeboden en bij het weg gaan neemt Erol persoonlijk afscheid. Kortom: mijn favoriete restaurant.
    Heerlijke avond gehad😋

60. Zeer gastvrije eigenaar en goede bediening g in restaurant. Tapasmenu genomen met 8 personen. Voldoet prima en niet duur.

61. Het was in één woord weer grandioos. Zo lekker gegeten en super gezellie weer. De bediening en de Koks waren weer Top.
    Eigenaar en Gastheer Erol is een Champion in het zorgen en vermaken van je avond.
    Mille grazie.

62. Eten was super bediening was goed en de sfeer was gezellig zeker voor herhaling 👍

63. Heerlijk gegeten. Ruim gevulde borden waar je zeker genoeg aan hebt. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. De sfeer was gezellig maar niet echt Grieks maar dat komt door het tijdelijke onderkomen. We gaan er zeker nog een keertje eten.

64. Ronald Nijhoff

Eten was lekker, vrolijke bediening. Prima vermaakt.

65. Heerlijk gegeten, bediening heel goed en sfeer ook heel goed en ik ga hier zeker meer eten, top top top.

66. Het eten was weer heerlijk, alleen één min puntje: doordat de ruimte erg groot is was het erg rumoerig.

67. wilma Nieboer

Wat een sfeervol en gezellig restaurant en het eten is werkelijk top! De bediening is zeer vriendelijk en heel gastvrij wij waren met 10 vriendinnen en komen hier zeker terug bedankt restaurant kriti voor deze heerlijke avond.

68. M. Ipenburg

Heerlijk eten, vriendelijke bediening. De acoustiek van de ruimte, waarin het restaurant nu, tijdelijk, is gevestigd is storend (te veel geluid van alle pratende mensen om ons heen). Fijn is dat de auto dichtbij en gratis kan worden geparkeerd.

69. Leo en Diana van Dalsen

Heel lekker gegeten bij Kriti. Goede services, keurig personeel, lekker eten en een geweldige eigenaar die echt belangstelling heeft voor zijn klanten.

70. Eten gewoon heerlijk. Sfeer altijd goed en een goed team.

71. Was een gezellige avond en we hebben prima gegeten.
    Ruimte van de tijdelijke locatie is niet zo knus als het oude restaurant.
    Het was lekker vol, maar hadden het idee dat de keuken(?) en/of de bediening het niet helemaal aan kon. We hadden de tijd, hebben nog gezellig met de eigenaar gesproken, die ook graag weer naar zijn oude stek terug zou willen.
    Ondanks mijn aanmerkingen hadden we een geweldige avond met geweldig eten.
    Met name waren de lamscoteletjes subliem, een aanrader!

72. Het was weer prima. Je voelt je hier altijd welkom, het eten is prima, alleen kijken wij wel uit naar het moment dat de verbouwing in de Kolkstraat klaar is.

73. Erg goed restaurant.
    Lekker eten voor een goede prijs.
    Erg goede en vriendelijke bediening.

74. Wat hebben wij genoten zeg. Heerlijk eten en ontzettend gezellig.
    Het eten was echt super goed en het was ruim voldoende.
    De persoonlijke aandacht maakt het helemaal af.

75. Zoals iedere keer weer ook nu, op de nieuwe tijdelijke locatie, weer heerlijk gegeten. Personeel aardig en zeer attent, Errol prima gastheer. Aanrader!

76. Lekker en gezellig gegeten met 6 personen. Zeer prettige en attente bediening.

77. Heerlijk gegeten in gezellig restaurant met vrolijke bediening. Wij komen hier zeker binnenkort nog eens.

78. Een erg gezellig Grieks restaurant met een hele leuke sfeer en zeer vriendelijk personeel. Kom zeker terug.

79. Marjan de Ruijter

We hebben heerlijk gegeten en het eten was perfekt super zacht met liefde berijd en dat proef je ook bij Erol op de Neckstraat. De bediening was zoals gewoonlijk perfect en heel vriendelijk en daar houden we van. En we komen zeker nog een keer terug.
    Groetjes Marjan

80. Lex Wittebrood

Fantastische avond gehad!
    Nogmaals, dank !

81. Gezellige sfeer, gastvrije gastheer Erol, goed eten voor een betaalbare prijs, vriendelijk personeel.
    Huiskamer sfeertje.

82. Als mensen een restaurant gaan beoordelen, dan kijken ze vaak naar kwaliteit; de kwaliteit van het eten, van de service, van de bediening, de sfeer en noem maar op. Al deze kwaliteitskenmerken zijn bij Kriti gewoon meer dan goed!! Maar behalve deze vormen van kwaliteit, is de grootste kwaliteit van Kriti, de "constante kwaliteit". Ik kom al jaren bij Kriti en het is gewoon ALTIJD goed!! Je denkt nooit; vorige keer was het lekkerder, vorige keer was het personeel vriendelijker, nu duurt het wel heel erg lang voordat ik mijn eten krijg, het is gewoon altijd, keer op keer, van een zeer hoog niveau!! Zelfs nu zi tijdelijk in een ander pand zitten!! Dus wat mij betreft is de grootste kwaliteit van Kriti, "de constante kwaliteir"
    Ga zo door!!!

83. Lekker gegeten en enthousiaste bediening.
    Als we pauze wilden, geen probleem.
    Gastvrij, je voelt je thuis.

84. Morgane en Mallorie

Vertaald uit het Frans: we hebben heerlijk gegeten. Het was een warme zomeravond. We aten op het terrssmaar ook daar was de service geweldig.
    Een aanrader.

85. Heerlijk gegeten en gedronken.
    Leuke bediening.
    Quality zeer goed.

Wij hadden een tafel gereserveerd via de website. Dit verliep ook zeer goed.
    Kregen al snel een bevestiging.
    Zaten aan een ronde tafel bij het raam in hoekje. Top plek met kleine kinderen.
    Echt een aanrader.

86. In de tijdelijke zaak wordt de sfeer en vriendelijkheid zeer hoog in het vaandel gehouden en is de ambiance weer zeer smaakvol. Eten bij Kriti is een heerlijk avondje uit en zeer smaakvol.Het is gewoon onwijs top.

87. Altijd lekker, super vriendelijke bediening, gezellig en heel veel eten voor een leuke prijs.

88. Altijd heerlijk eten hier. Kan niet wachten tot ze weer op hun oude bestemming zitten, daar is het nog net iets gezelliger!

89. Kriti is een echter topper, bijna niets is niet mogelijk, en lekker smaakvol eten.
    Gastheer Erol zorgt er voor dat iedere gast tevreden en voldaan naar huis gaat.
    En er zal altijd wel iemand zijn die wat te klagen heeft, die moet lekker bij van de Valk gaan eten.
    Misschien een gezellig (cubaans) muziekje op de achterrond zou ik wel warderen.

90. Arthur nieuwenhuis

Heerlijk bij jullie gegeten, en de bediening was ook erg goed, hartelijk dank, alleen de sfeer doet erg koel aan, te groot en een Grieks muziekje op de achtergrond lijkt mij ook gezellig, maar nogmaals heerlijk eten en fijne bediening! Groetjes Irene en Arthur.

91. rienk Feenstra

We hebben een fantastische avond gehad Toen wij met onze kinderen kwamen eten. We moesten nog wel uitbuiken, maar we waren op de fiets, dus dat ging spontaan.
    Tot de volgende keer.

92. Ger Bochoven

Heel lekker gegeten zeer vriendelijke bediening en aangenaam verrast door het gratis kopje koffie en borreltje!

93. Kriti is onze favoriete restaurant.
    Je wordt heel vriendelijk ontvangen.
    Bediening is top.
    Komen regelmatig vragen of alles naar wens.
    Erol je bent een Topper.

94. Elly Oud

Zoals altijd heerlijk gegeten en hele gezellige avond gehad.
    Alleen die goochelaar, die hoeft van mij niet. Te flauwe trucs en gewoon niet leuk!

95. R.M. Drost

Goede sfeer en goed eten voor een normale prijs. De tijdelijke locatie is goed gekozen

96. K Wijkstra

Het was er geweldig, de bediening en ontvangst was heel leuk en gastvrij.
    Het eten was heel erg goed en ruim voldoende.

97. Fam Schuurhuis

Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Keurige service, ook in het tijdelijk onderkomen aan de Neckerstraat. Na afloop een leuke attentie gekregen voor de jarige. Kortom; zeer tevreden!

98. esther van elsland

Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening. We komen zeker nog eens terug in het verbouwde pand.

99. Top avond gehad kan er iedere dag wel eten.

100. Wij hebben er Supper gezellig ge eten en wij vonden het er Supper gezellig de bediening was gewoon Supper het eete ook wij raden het iedereen aan mvg jaccoen karin.

Volgende pagina