LET OP: Deze zaak is tijdelijk verhuisd naar Neckerstraat 3, wegens verbouwingen op Kerkstraat 37

Deal In Griekse sferen genieten van een 4-gangenmenu voor maar 31,75!

Bij Kriti ben je uit met het gevoel van thuis. Dat is het credo van Kriti, een knus en gezellig restaurant in het centrum van Purmerend. De open keuken is een leuke bijkomstigheid, waardoor je het gevoel hebt betrokken te worden bij het bereiden van de originele Griekse gerechten en mezedes.
Om je mee te nemen op reis door Griekenland, bieden wij jou nu een 4-gangenmenu Kriti aan.
Het voorgerecht zal een combinatie zijn van warme en koude mezedes (tapas). Het hoofdgerecht zal bestaan uit een een bedje van gyros waarop wij ossehaas, varkenshaas en kipsouvlaki serveren (met inbegrip salade, tzaziki en friet) waarna je bij het nagerecht de keuze krijgt uit vanilleijs met chocoladesaus en slagroom of Griekse yoghurt met honing en walnoten. Hierop wordt afgesloten met koffie of thee met cognac of likeur naar keuze.
Ben je nieuwsgierig geworden, reserveer dan nu snel ons menu voor maar 31,75!

38,75 31,75 -18%
Meer informatie Beschikbaar tot 01-03-2019

Er is genoeg parkeergelegenheid in de buurt van het restaurant.

Er staat een bushalte op een afstand van 30 Meter van het restaurant.

In het centrum van Purmerend dichtbij Theater de Purmaryn en de Koemarkt vindt u ons Grieks Restaurant & Tapasbar Kriti, waar in de

directe omgeving volop parkeergelegenheid is.

Ons knusse en gezellige restaurant bestaat uit 2 verdiepingen en heeft een open keuken met originele Griekse gerechten en mezedes

(Tapas hapjes).

Tapas menu (3 gangen) inclusief Grand Dessert €20.75 P.P. !!!

• All-inclusive

1419724634 93
1426420291 93
1453202918 91
1520159486 90

1. Eten was super bediening was goed en de sfeer was gezellig zeker voor herhaling 👍

2. Heerlijk gegeten. Ruim gevulde borden waar je zeker genoeg aan hebt. De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. De sfeer was gezellig maar niet echt Grieks maar dat komt door het tijdelijke onderkomen. We gaan er zeker nog een keertje eten.

3. Ronald Nijhoff

Eten was lekker, vrolijke bediening. Prima vermaakt.

4. Heerlijk gegeten, bediening heel goed en sfeer ook heel goed en ik ga hier zeker meer eten, top top top.

5. Het eten was weer heerlijk, alleen één min puntje: doordat de ruimte erg groot is was het erg rumoerig.

6. wilma Nieboer

Wat een sfeervol en gezellig restaurant en het eten is werkelijk top! De bediening is zeer vriendelijk en heel gastvrij wij waren met 10 vriendinnen en komen hier zeker terug bedankt restaurant kriti voor deze heerlijke avond.

7. M. Ipenburg

Heerlijk eten, vriendelijke bediening. De acoustiek van de ruimte, waarin het restaurant nu, tijdelijk, is gevestigd is storend (te veel geluid van alle pratende mensen om ons heen). Fijn is dat de auto dichtbij en gratis kan worden geparkeerd.

8. Leo en Diana van Dalsen

Heel lekker gegeten bij Kriti. Goede services, keurig personeel, lekker eten en een geweldige eigenaar die echt belangstelling heeft voor zijn klanten.

9. Eten gewoon heerlijk. Sfeer altijd goed en een goed team.

10. Was een gezellige avond en we hebben prima gegeten.
    Ruimte van de tijdelijke locatie is niet zo knus als het oude restaurant.
    Het was lekker vol, maar hadden het idee dat de keuken(?) en/of de bediening het niet helemaal aan kon. We hadden de tijd, hebben nog gezellig met de eigenaar gesproken, die ook graag weer naar zijn oude stek terug zou willen.
    Ondanks mijn aanmerkingen hadden we een geweldige avond met geweldig eten.
    Met name waren de lamscoteletjes subliem, een aanrader!

11. Het was weer prima. Je voelt je hier altijd welkom, het eten is prima, alleen kijken wij wel uit naar het moment dat de verbouwing in de Kolkstraat klaar is.

12. Erg goed restaurant.
    Lekker eten voor een goede prijs.
    Erg goede en vriendelijke bediening.

13. Wat hebben wij genoten zeg. Heerlijk eten en ontzettend gezellig.
    Het eten was echt super goed en het was ruim voldoende.
    De persoonlijke aandacht maakt het helemaal af.

14. Zoals iedere keer weer ook nu, op de nieuwe tijdelijke locatie, weer heerlijk gegeten. Personeel aardig en zeer attent, Errol prima gastheer. Aanrader!

15. Lekker en gezellig gegeten met 6 personen. Zeer prettige en attente bediening.

16. Heerlijk gegeten in gezellig restaurant met vrolijke bediening. Wij komen hier zeker binnenkort nog eens.

17. Een erg gezellig Grieks restaurant met een hele leuke sfeer en zeer vriendelijk personeel. Kom zeker terug.

18. Marjan de Ruijter

We hebben heerlijk gegeten en het eten was perfekt super zacht met liefde berijd en dat proef je ook bij Erol op de Neckstraat. De bediening was zoals gewoonlijk perfect en heel vriendelijk en daar houden we van. En we komen zeker nog een keer terug.
    Groetjes Marjan

19. Lex Wittebrood

Fantastische avond gehad!
    Nogmaals, dank !

20. Wat een leuke gezellige en bovenal heerlijke plek om naar toe te gaan. Wij gaan hier zeker weer eten

21. Gezellige sfeer, gastvrije gastheer Erol, goed eten voor een betaalbare prijs, vriendelijk personeel.
    Huiskamer sfeertje.

22. Monique Lelieveld

Nergens zo gastvrij ontvangen en gegeten als hier. Eten is lekker goed van smask en portie grootte is prima.
    Een echte aanrader voor n ontspannen avondje lekker buiten de deur eten.
    Leuke bediening prima gastheer.

23. Als mensen een restaurant gaan beoordelen, dan kijken ze vaak naar kwaliteit; de kwaliteit van het eten, van de service, van de bediening, de sfeer en noem maar op. Al deze kwaliteitskenmerken zijn bij Kriti gewoon meer dan goed!! Maar behalve deze vormen van kwaliteit, is de grootste kwaliteit van Kriti, de "constante kwaliteit". Ik kom al jaren bij Kriti en het is gewoon ALTIJD goed!! Je denkt nooit; vorige keer was het lekkerder, vorige keer was het personeel vriendelijker, nu duurt het wel heel erg lang voordat ik mijn eten krijg, het is gewoon altijd, keer op keer, van een zeer hoog niveau!! Zelfs nu zi tijdelijk in een ander pand zitten!! Dus wat mij betreft is de grootste kwaliteit van Kriti, "de constante kwaliteir"
    Ga zo door!!!

24. Lekker gegeten en enthousiaste bediening.
    Als we pauze wilden, geen probleem.
    Gastvrij, je voelt je thuis.

25. Morgane en Mallorie

Vertaald uit het Frans: we hebben heerlijk gegeten. Het was een warme zomeravond. We aten op het terrssmaar ook daar was de service geweldig.
    Een aanrader.

26. Een gezellig restaurant perfecte sfeer en heerlijk gegeten.

27. Heerlijk gegeten en gedronken.
    Leuke bediening.
    Quality zeer goed.

Wij hadden een tafel gereserveerd via de website. Dit verliep ook zeer goed.
    Kregen al snel een bevestiging.
    Zaten aan een ronde tafel bij het raam in hoekje. Top plek met kleine kinderen.
    Echt een aanrader.

28. In de tijdelijke zaak wordt de sfeer en vriendelijkheid zeer hoog in het vaandel gehouden en is de ambiance weer zeer smaakvol. Eten bij Kriti is een heerlijk avondje uit en zeer smaakvol.Het is gewoon onwijs top.

29. Altijd lekker, super vriendelijke bediening, gezellig en heel veel eten voor een leuke prijs.

30. Altijd heerlijk eten hier. Kan niet wachten tot ze weer op hun oude bestemming zitten, daar is het nog net iets gezelliger!

31. Kriti is een echter topper, bijna niets is niet mogelijk, en lekker smaakvol eten.
    Gastheer Erol zorgt er voor dat iedere gast tevreden en voldaan naar huis gaat.
    En er zal altijd wel iemand zijn die wat te klagen heeft, die moet lekker bij van de Valk gaan eten.
    Misschien een gezellig (cubaans) muziekje op de achterrond zou ik wel warderen.

32. Arthur nieuwenhuis

Heerlijk bij jullie gegeten, en de bediening was ook erg goed, hartelijk dank, alleen de sfeer doet erg koel aan, te groot en een Grieks muziekje op de achtergrond lijkt mij ook gezellig, maar nogmaals heerlijk eten en fijne bediening! Groetjes Irene en Arthur.

33. rienk Feenstra

We hebben een fantastische avond gehad Toen wij met onze kinderen kwamen eten. We moesten nog wel uitbuiken, maar we waren op de fiets, dus dat ging spontaan.
    Tot de volgende keer.

34. Ger Bochoven

Heel lekker gegeten zeer vriendelijke bediening en aangenaam verrast door het gratis kopje koffie en borreltje!

35. Kriti is onze favoriete restaurant.
    Je wordt heel vriendelijk ontvangen.
    Bediening is top.
    Komen regelmatig vragen of alles naar wens.
    Erol je bent een Topper.

36. Elly Oud

Zoals altijd heerlijk gegeten en hele gezellige avond gehad.
    Alleen die goochelaar, die hoeft van mij niet. Te flauwe trucs en gewoon niet leuk!

37. R.M. Drost

Goede sfeer en goed eten voor een normale prijs. De tijdelijke locatie is goed gekozen

38. K Wijkstra

Het was er geweldig, de bediening en ontvangst was heel leuk en gastvrij.
    Het eten was heel erg goed en ruim voldoende.

39. Fam Schuurhuis

Heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer. Keurige service, ook in het tijdelijk onderkomen aan de Neckerstraat. Na afloop een leuke attentie gekregen voor de jarige. Kortom; zeer tevreden!

40. esther van elsland

Heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening. We komen zeker nog eens terug in het verbouwde pand.

41. Top avond gehad kan er iedere dag wel eten.

42. Wij hebben er Supper gezellig ge eten en wij vonden het er Supper gezellig de bediening was gewoon Supper het eete ook wij raden het iedereen aan mvg jaccoen karin.

43. Zoals gewoonlijk was het weer. SUPER lekker en erg gezellig. S.

44. Sonja Visser

Heerlijk gegeten wederom, vriendelijke bediening. Goede prijs/ kwaliteit verhouding. Een echte aanrader!!

45. van den Berg Ben

Goede bediening en lekker eten. Net even anders als de meeste griekse restaurants. Echte aanrader!

46. Willem Bloemraad

We aten er dit keer een tapas menu de menuutjes werden lekker rustig opgediend en het smaakte allemaal erg goed onder het genot van een droge witte wijn

47. 09 Juni 2018

Met z'n 2-en een 4-gangen menu gekozen bij Kriti op het alternatieve adres.
    Het menu was zondermeer uitstekend en ruim voldoende.
    Sterker: we konden het niet allemaal opmaken!
    Ook de uitleg van het personeel over het gereserveerde was prima en attent.
    Tijdens het dineren werd er regelmatig door personeel en eigenaar geinformeerd of alles naar wens was. Toppie hoor!
    Een prettige bijkomstigheid was het feit dat je je auto gratis en veilig naast het restaurant kon parkeren.
    Dus alles bij elkaar een prima reden om nog een keer terug te komen!

48. We hadden een 4 gangen menu en alles was voortreffelijk.
    Ook werd alles goed uitgelegd de bediening was netjes.
    Het mooiste is dat de eigenaar zelf vroeg of alles genoeg en lekker was.
    Een aanrader.
    Bedankt KRITI.

49. Jos 9 punten

Het was de 2de keer in kort tijd dat wij bij Kriti aan het eten waren op de Neckerstraat voorheen ook wel eens in de Kerkstraat geweest maar was alweer een tijdje terug… Was erg gezellig het eten was weer heerlijk en het personeel ontzettend vriendelijk en gastvrij! Echt top! Binnenkort zien jullie ons vast weer!

50. Heerlijk gegeten in een supergezellige sfeer! We komen gauw weer eens terug!

51. Heerlijk gegeten buitengewoon goed.

52. Martin Hanssen

Perfect eten, komen er graag en regelmatig. Tapas menu is heerlijk. Gastvrije eigenaar en personeel erg vriendelijk en attent.
    De sfeer komt wel weer in nieuwe(oude) locatie na de verbouwing.

53. Harry Kuenen

Het eten was, zoals te doen gebruikelijk bij Kriti, wederom heerlijk. De bediening super attent en ondanks de zeer grote drukte ging alles erg vlot, waarbij je overigens wel kon aangeven om met het dessert bijvoorbeeld nog even te wachten. De entourage is iets minder omdat zij in een tijdelijke vestiging zitten, maar ik ben ervan overtuigd dat dit straks in de nieuwe zaak helemaal weer goed gaat komen. Kortom: een absolute aanrader!

54. Heerlijk gegeten. Erg gastvrij en fijne sfeer, ondanks de andere locatie ivm verbouwing.

55. B. Daenen

Voor de zoveelste keer was het eten zeer lekker, bediening zeer vriendelijk, kortom zeker een aanrader!

56. Heerlijk eten, grote porsies, goede sfeer. Uitstekende bediening. Alleen de prijs van het ijs en Griekse yoghurt was veel te hoog in verhouding tot de kleine hoeveelheid.

57. Het was heel gezellig en heel lekker.

58. Remco Onkenhout

We hebben weer heerlijk gegeten bij Kriti. Gezellige sfeer en leuke bediening.

59. We hebben heerlijk gegeten in het tijdelijke restaurant. Prijs/kwaliteit-verhouding is goed. Zeer vriendelijke eigenaar en personeel.
    We gaan zeker weer terug in het dan vernieuwde eigen restaurant.

60. Heerlijk gegeten en de bediening is top.
    Ik kan het een ieder zeker aanraden.

61. Lekker gegeten, was wel erg druk en rumoerig.

62. Wendy Uriot

In één woord; fantastisch!
    Het eten is zeer smaakvol en met aandacht bereid en geserveerd. We zaten na het 4 gangen menu echt propvol.
    Ondanks dat Kriti tijdelijk op een andere locatie zit en de sfeer daardoor iets minder grieks aandoet, doen Erol en collegas er alles aan om de gasten tevreden te houden en te voorzien van een gezellige avond.
    Zodra de verbouwing van Kriti klaar is komen wij zeker kijken en genieten van de griekse keuken.

63. t. de Groot

De bediening was goed. Was ook een Griekse, gezellige en informele sfeer.
    Het eten was erg goed en lekker. Niets op aan te merken. Is voor herhaling vatbaar.

64. marion van den brande

Heerlijk gegeten prima bediening.

65. Heerlijk gegeten, erg gezellig. Echt een leuk restaurant om naar toe te gaan. Aanrader!

66. We zijn al veel vaker bij Kriti geweest en bestelde dan altijd een gerecht of wat mezedes, nu namen we het 3 gangen menu van € 24.50 En dat vonden we wat aan de magere kant wat betreft de verschillende gerechten.
    Wat we kregen was wel heel erg lekker, maar we hadden er stiekem iets meer van verwacht.
    Zoals altijd zijn ze er erg gastvrij en de goochelaar was echt heel erg leuk, en het zal ons er ook absoluut niet van weerhouden om weer heen te gaan.

67. Lekker eten, gezellige sfeer en prima bediening.

68. Uitstekende ontvangst. Heerlijk gegeten en de bediening was een verademing. Uitstekend adres in Purmerend.

69. W.Jelles

Gezellig druk met een uiterst vriendelijke bediening en een lekker ongedwongen sfeer.
    Uitstekend eten al mogen sommige gerechten een klein beetje minder vol geserveerd worden niet omdat het niet lekker is maar er blijft weinig ruimte over voor nog meer
    heel lekkere hapjes;
    mijn vrouw en ik hebben ons uitstekend vermaakt en komen zeker weer.
    Hartelijk bedankt voor deze gezellige avond.

70. Héérlijk gegeten! De tijdelijke lokatie is wat minder knus, maar dat heeft geen invloed op het eten & drinken. Heerlijke tapa’s voor een leuke prijs. Aanrader: het butterscotch likeurtje bij de koffie.

71. Het eten was veel en erg lekker.
    Goede bediening en we werden entertainend door een goochelaar tussen het voor- en hoofdgerecht, het was erg leuk.

72. Gastvrije ontvangst, prima gegeten.
    Bediening vriendelijk.

73. Marga van de Winkel

Lekker eten, goede sfeer en bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding.

74. Super lekker gegeten.
    Erg gezellig. Leuke bediening. Aanrader!

75. Nico Velzeboer

Voor de 2 de keer op de nieuwe locatie wezen eten bij Kriti.
    Is was gewoon weer perfect voor elkaar. Hartelijk ontvangst en een enthousiaste bediening. In 1 woord perfect.

76. Gezellig en lekker eten.

77. Rob Ruijs

Zoals gewend altijd een geslaagde avond.

78. De reservering bleek niet bij Kriti te zijn doorgekomen, terwijl ik daar meerdere keren een bevestiging van had. Het was onverwacht erg druk en daardoor was het eten net iets minder dan anders.

79. Judith Uijtendaal

Het eten was heerlijk, gezellige sfeer.
    En kreeg nog ern leuk cadeau omdat ik jarig was.

80. Martine Hop

We hebben weer heerlijk gegeten. De tijdelijke locatie is best fijn, er is daar veel meer ruimte.

81. Een fijn ontspannen sfeer met een ongedwongen vriendelijke bediening.
    Net dat kleine beetje extra maakt het fijn tafelen.
    Heerlijk eten.
    Tip: theesoorten mogen wel iets specialer. Geen supermarktzakjes.

82. Pia Meerveld

De moeite waard. Eten is prima, vriendelijke bediening en de prijs is heel aantrekkelijk.
    Zeker aan te bevelen.

83. Geweldig en zeer lekker eten goede en vriendelijke bediening en niet te vergeten de keuken perfect.

84. Martin Vink

Zoals altijd, prima eten, persoonlijke bediening en zelfs in tijdelijke locatie goede sfeer.

85. We aten hier voor de eerste keer de ontvangst was heel vriendelijk de bediening was top het eten was super we komen zeker terug vriendelijke groet fam mug.

86. Het eten was lekker. Tapas menu is alleen het voorgerecht tapas, het hoofdgerecht is gewoon gyros met souflaki. Vind ik geen tapas.
    Het was super druk met een verjaardag waardoor alles heel lang duurde.
    Bovendien stonken al mijn kleren naar eten. Zeer slechte afzuiging. Echt vies.

87. Prijs/kwaliteit is heel goed. Vers, lekker en snel.

88. Marcel Stam

Top avond! Eten was top maar wordt tijd voor een nieuwe wijnkaart.

89. Esther Schultz-Visser

Mijn man en ik hebben lekker gegeten bij Kriti. Heerlijke echte Griekse smaken.
    En ruim voldoende.

90. Alle lof voor de eigenaar en de goede bediening, hij heeft zoveel aandacht voor zijn klanten je moet wel van hem houden.

91. Danielle de Rue

Wij hebben een super gezellige avond gehad en het eten was super.

92. André van Amson

Was weer een beleving het eten was weer perfect en de service helemaal top.
    Dit keer mijn verjaardag gevierd met familie, zitten nu tijdelijk op een andere locatie maar ook daar loopt het team of ze er al jaren zijn. De zelfde service "with a smile" eten net zo lekker.
    En alleen maar aandacht voor de gast. (Alle gasten!)
    Na lekker gegeten te hebben drankje van de zaak en toetje met vuurwerk voor de jarige.
    Na afrekenen fles ouzo en een cadeaubon gehad.
    Nou Kriti met recht leukste restaurant van Purmerend en omstreken!
    Team Kriti nogmaals bedankt voor een heerlijke avond.
    En zeker tot ziens.
    André

93. Heel erg lekker gegeten. Personeel en eigenaar waren zeer vriendelijk. Zelfs nog een extra toetje mee gekregen voor thuis.

94. Super lekker eten. CAppucino helaas niet lekker.

95. Heeel rolstoel onvriendelijk en als je een tip geeft doen ze er niks mee!! Het eten niet te eten!

96. Colette Sacco

Lekker eten in gezellige sfeer. En omdat wij op die dag onze trouwdag vierden kregen wij extra lekkernijen en een serenade😻😻😻👍

97. Corrie Hart-Hester

Super lekker, vers en goed van smaak is het eten en goed en vooral aardig personeel.

98. Zoals altijd erg lekker, maar ik kan het niet helemaal op omdat ik een kleine maag heb, maar ik krijg wat ik over heb mee. Als je binnen komt is het of je bij familie komt wat een ontvangst. Geweldig.

99. Heerlijk gegeten. Super gezellig en betaalbaar.

100. Jan en Simone

Zeer prettige sfeer het eten was heerlijk, uitstekende gastvrijheid!

Volgende pagina