Corona informatie

1419942267 88
1429208973 87
1568209561 88

1. Ellen Kempen

Vanwege corona niet uit eten kunnen om te vieren dat mijn man met pre pensioen is. Dus eten besteld voor thuis. Het was super. Alles smaakte erg lekker. We misten alleen de sfeer van het gezellige restaurant.
    Jullie zijn toppers.

2. Erica Langman

Wij, mijn man en ik, komen ondertussen al vele jaren hier eten. Het was weer als vanouds: gezellig gezeten en heerlijk gegeten! In één woord: PRIMA!

3. Top restaurant altijd goed en gezellig.

4. Effe anders is een prima, gezellig en goed restaurant.

5. We hebben heerlijk gegeten bij Effe Anders.

6. P Wijnberg

Vroeger altijd top gegeten, tafel ver van tevoren gereserveerd (3 weken) tafel was niet gereed, eten viel tegen en de prijzen waren vrij hoog…

7. René IJpma

Zoals altijd goed en gezellig. Advies wat vaker iets nieuws op de kaart. Verder comlimenten hoor.

8. Als altijd, perfecte service, heerlijk eten!

9. Was erg lekker we hadden heerlijk genoten.
    Gauw komen we er weer eten.

10. Manon koot

Zoals altijd: Top service, top eten. In 1 woord geweldig.

11. Hanneke

12. We hebben heerlijk gegeten en gedronken bij ff anders dat is een echte aanrader. Vriendelijk en vlot personeel dat zijn super lieve mensen. De sfeer was perfect, we komen zeker nog eens terug. we hebben ook heel gezellig gezeten met Mieke en Flip hoop jullie gauw weer te ontmoeten.

13. Met z'n zessen bij Effe Anders gegeten om de verjaardag te vieren van onze dochter. Dit bleek een groot succes: gevarieerde kaart, heerlijk gegeten, zeer attente bediening. We hebben allemaal genoten en komen zeker nog eens terug!

14. Prima gegeten.
    Lam plankje buiten kaart was top.
    Slakken heerlijk.
    Saus op de pasta mag met iets minder zoutige smaak maar was als totaal maaltijd wad het erg lekker.
    Coquille was perfect.

15. We hebben heerlijk gegeten, leuke bediening en erg gezellige sfeer. Kortom, we komen zeker weer terug.

16. Corine fleury

Het was weer prima… eten, sfeer en drinken…

17. We komen hier regelmatig en gaan nog zeker vaak terugkomen. Het eten is er heerlijk, het restaurant ziet er top uit en het personeel is heel erg vriendelijk en snel. De grillade is een absolute aanrader! Reserveren is een must, het zit er vrijwel altijd vol, en terecht!

18. Zwezerik niet helemaal gaar en er werd niet gevraagd of we nog een tweede wijntje wilden drinken.

19. Altijd prettige ontvangst. Vriendelijke bediening en uitstekende gerechten. Enige minpuntje is voor ons de wel erg grote porties, die mogen echt kleiner of keuze voor een kleine portie. Dat hoeft echt niet meer dan één of twee euro goedkoper te zijn, dan kies ik voor minder waist.

20. Jan van Waardenburg

Het gemengde bittergarnituur was altijd verrukkelijk!
    Maar nu waren de bamiballetjes vervangen door samengeperste stukjes kip bah!
    Graag de bamiballetjes weer terug!

21. Johan en Jeannet de Paauw

De score spreekt voor zich! Positief is het feit dat men je kent, je als een gast wordt binnen gehaald met het gevoel een speciale gast te zijn, altijd de volledige aandacht krijgt en altijd welkom voelt.

22. Gezellige avond gehad en heerlijk gegeten! Bediening snapt het echt helemaal. Ik kom hier zeker vaker terug. Tip: carpaccio en samenstelling (echt top)!

23. Heel gezellig en heerlijk gegeten! Bediening was top! We aten met 4 personen en iedereen was enthousiast! Komen zeker terug!

24. Kitty

25. Super restaurant, wij komen hier heel vaak. Het voelt als thuis komen door het gezellige personeel.

Het eten is perfect!! Alles op de kaart is heerlijk. Maar vooral de samenstelling vooraf is super. Gewoon het beste restaurant van Purmerend.

Wil en Lydia Klein

26. Ik vond het heerlijk!

27. Wij hebben vanavond heerlijk bij jullie gegeten.
    Het voorgerecht en het hoofdgerecht waren top.
    Is zeker voor herhaling vatbaar.

28. Tanja de Boer

Afgelopen zaterdag ben ik ontzettend verrast door mijn familie in restaurant Effe Anders voor mijn 50ste verjaardag. Ik was totaal overbluft maar werd erg lief ontvangen door het personeel van Effe Anders.
    Ik heb een onvergetelijke avond beleefd en heerlijk gegeten. De super snelle en lieve bediening rende voor al mijn 50 gasten en iedereen kreeg tegelijk eten. Het was gewoon super!!
    Alles was even lekker en meer dan genoeg. Ik wil bij deze alle medewerkers van Effe Anders ontzettend bedanken. Het had niet beter gekund. Deze avond zal ik nooit meer vergeten en al mijn gasten waren zeer onder de indruk van Effe Anders en merendeel zal hier zeker terugkomen en wij uiteraard ook!

29. Complimenten voor het hele team van Eterij Effe Anders het was helemaal TOP! Wat hebben wij weer heerlijk gesmuld, de bediening was super en de sfeer geweldig! Bedankt dat wij samen met jullie het voor Tanja onze 50 jarige zus tot een onvergetelijke avond hebben gemaakt. En als kers op de taart het geweldige Grand dessert mijn persoonlijke favoriet!

30. Weer eens gegeten bij een van mijn meest favoriete restaurants. Heerlijk gerechten en super Zuid Afrikaanse wijnen. De gerechten buiten de kaart om waren wederom fantastisch. Gezellige sfeer, je voelt je hier echt thuis. Ook de bediening is uitstekend. Ze nemen echt de tijd voor je. Het is echt een aanrader.

31. Komen al jaren als vaste klant. Tot voor kort tot volle tevredenheid. Helaas door waarschijnlijk een wisseling van verantwoordelijkheden is de bediening slecht . Zo zaten wij op het terras en bestelden 2 sherry. Wij maken kenbaar ook te willen eten. Na drie kwartier en nodige keren wenken hadden we helaas nog steeds geen menukaart. Dan maar afreken. 2 kleine glaasjes sherry......€ 8,- !!!!! Dit was voor ons de limit. Voorlopig komen wij daar helaas niet meer. Jammer, het eten is goed maar de drankjes veel te duur en de bediening is inderdaad Zoals in eerdere recensies al is aangegeven zonder meer slecht.

32. Op het terras neergestreken voor een biertje, een glas wijn en een portie bitterballen. Na enig wenken kwam er een soort ober die de onsterfelijke woorden sprak "mijn collega komt zo". Na enig wachten kwam de collega die vervolgens een andere collega stuurde om te vragen wat wat we ook weer besteld hadden. Na de drankjes gebeurde er 20 minuten niets en bij de vraag waar de bitterballen bleven bleken ze vergeten te zijn. Na nog een kwartiertje kwam de serveerster vergenoegd melden dat "ze erin lagen" en nog weer later nadat er op tafels om ons heen allerlei hapjes enz. geserveerd werden kwamen dan eindelijk de bitterballen geserveerd door weer een andere serveerster (6 euro voor 6 bitterballen). Daarna kwam de eerste serveerster vragen of we misschien nog iets wilden drinken.. Nee dus en toen we bij het afrekenen over deze gang van zaken ons beklag deden bij de manager zei deze weliswaar sorry, maar hoopte dat we toch wel "prettig gezeten hadden".

33. Lydia 31 punten

Heerlijk restaurant met zalig terras. Wij komen al jaren bij dit zeer goede restaurant, met de perfecte gastheer Simon. Je voelt je hier thuis en het eten is voortreffelijk.
    Vooral de proeverij vooraf is een echte aanrader. De ribeye is ook heerlijk, eigenlijk alles is heerlijk. Het personeel is heel vriendelijk en niks is teveel. Gewoon doen je krijgt geen spijt.

34. Per toeval hier terecht gekomen. Werkelijk een aanrader. Heerlijk gegeten. Verse producten. En een top bediening. Zeker iets om voor om te rijden.

35. Wout nijhof

Sfeer uitstekend,vriendelijk, genoeg vlees goede kwaliteit, maar van verse groenten hebben ze nooit gehoord.

36. Effe anders is al jaren nummer 1 op de koemarkt, eten super, sfeer geweldig, je voelt je echt welkom.
    Nog steeds een beetje jammer dat er geen echte groente bij de hoofdgerechten worden gereserveerd ... verder een aanrader!

37. 21 juli 2012 gegeten. Alles zoals het moet. Goede sfeer, heerlijk eten en vriendelijke bediening. Als we weer eens in de buurt zijn komen we zeker terug.

38. Gewoon een top tent in Purmerend!

39. Om te beginnen heerlijk gegeten.
    Jammer dat er naast ons een grote groep zat die zich niet wisten te gedragen. Het provoceren van andere gasten en het personeel werd van kwaad tot erger.
    Slap van personeel en eigenaar dat ze daar niets aan doen! pas toen we ze zijn gaan halen omdat er zelfs gerookt werd aan die tafel zijn ze er halfbakken wat van gaan zeggen.
    Wij zijn vertrokken!! ( en ik ben bang meer mensen)
    Het ergste vind ik dit voor onze gastvrouw, die wat te vieren had en ons heeft uitgenodigd. Zo heeft ze wel heel veel moeten betalen voor een verpeste avond.

40. Een prima adresje om lekker te eten in een sfeervolle ambiance.

We hebben hier begin augustus heerlijk gegeten en over de bediening geen klagen.

Een duidelijk minpuntje moeten we wel aanstippen. Bij het hoofdgerecht werd maar zeer weinig garnituur geserveerd. De paar stukjes groente op het bord dienden vooral ter 'versiering' en dan zijn drie kleine schaaltjes met patat, aardappelkrieltjes en salade voor vier personen onvoldoende.

Dat neemt niet weg dat we met een tevreden gevoel huiswaarts keerden!

41. Met vier vrienden gegeten in Effe Anders op 16 juni 2011. Een sfeervol restaurant en een goede ontvangt van de stijlvol geklede bediening. Het eten was perfect. De bediening is heel goed en vooral vriendelijk. Dit restaurant kan ik ieder verwende eter aanbevelen!

42. mtescheper

Onze ervaring, het was weer toppie. Simon bedankt! O en de bediening was ook toppie. We hebben genoten en zijn voldaan de deur uit gegaan, was blij dat we op de fiets waren. Gr Tiny en de rest.

43. priscilla

44. Het beste restaurant in Purmerend. Zeer mooi en sfeervol ingericht. Zeer nette toiletten. De bediening is goed en het eten is prima. Echter bij enkele tafels zit je nogal dicht op de buren waardoor je andermans gesprekken luid en duidelijk kan horen.

45. Fam.Kompier

Mijn dochter komt hier geregeld en wij zijn er voor ons 40-jarig huwelijk geweest.

Het eten is perfect en de bediening heel aardig.

De sfeer is er heel gemoedelijk.

Wij vinden dit restaurant zeker een aanrader.

46. Fam. Lageveen

Effe Anders is een mooi en gezellig restaurant.

Het eten en de bediening is goed. En toch komen we er niet meer terug omdat de verhouding prijs en kwaliteit niet helemaal met elkaar past. Het garnituur vonden we onvoldoende.

Er zijn voldoende restaurants waar de exclusiviteit beter naar voren komt en waar de prijs gemoedelijker is.

47. Elly en Rob

Verjaardag van 82 jarige tante gevierd met etentje bij Effe Anders op zaterdag 25 september 2010.

Keuze bleek een toppertje : uitstekende bediening, prettige sfeer, lekker eten en de verhouding prijs/kwaliteit prima. Wij gaan er zeker nog een keer eten.

En tot slot: compliment aan de kok(s).

48. Laatst met de internationale markt hier gegeten op aanraden van n dochter van ons. Mooie sfeervolle schone zaak met keurige toiletten. Het eten en bediening was prima ook de kwaliteit temperaturen en tempo hiervan.

En je gaat zeker niet met honger hier de deur uit. Dus zeker n aanrader.

49. Na verschillende restaurants bezocht te hebben op de koemarkt en omstreken in de loop der tijd kwamen we bij FF Anders. Bij binnenkomst een hartelijk ontvangst, de ambiance van het restaurant is gezellig en sfeervol. Wat ik buiten het eten en de bediening erg kan waarderen is het geluid van de muziek, die is subliem moet ik zeggen, warm en helder en ruimtevullend. Dan over het eten.....eigenlijk niks dan goeds daarover,,,, heerrrrlijk gewoon. Tussendoor een cigaretje roken is geen probleem daarvoor hebben ze een leuke tuin met een gedeelte overdekt waar je met je wijntje of koffie kan zitten. Ik zou en zal dit restaurant dan ook zeker bij m`n vrienden aanbevelen. Irene.

50. Bart en Monique

Voor de eerste keer gegeten bij "Effe anders". We waren onderweg om even een hapje te eten. Maar wat hebben we lekker gegeten! Alle verwachtingen overtroffen! Voorgerecht, Hoofdgerecht en het toetje, alles was heerlijk. We lieten ons adviseren voor een fles wijn. Een heerlijke Chileense wijn kregen we, en het was zeker niet de duurste. We komen zeker snel een keer terug. Advies: bestel als toetje een koffie met een heerlijke Grappa, alleen het glas is al het bestellen waard......

En waarom een 9 voor de sfeer? Dat ligt zeker niet aan het restaurant, maar aan de gasten om ons heen, die denken dat ze alleen zitten in het restaurant...

Bart en Monique.

51. Héérlijk gegeten gisterenavond! Vriendelijke ontvangst en bediening. De witte huiswijn was ook erg smakelijk. Sfeervol restaurant. Wij komen zeker nog een keer terug bij Effe Anders.

52. Eten was erg goed. Bediening liep behoorlijk door, maar onder bezet, en het duurde dus allemaal wel wat lang en hadden zeker geen tijd voor je. Een paar tafels eruit zou zeker niet slecht zijn want het grootste minpunt is de verschrikkelijke drukte. Je zit echt rug aan rug, dit voel je dus ook regelmatig en je durft haast niet naar de wc omdat je de andere gasten niet wilt storen.

53. Een restaurant met zijn eigen klasse, waar wij al jaren te gast zijn. Altijd een vriendelijke ontvangst, door zowel Simon/Joyce als door de rest van het personeel. Een restaurant waar in principe alles mogelijk is (waar vind je dit nog). Een goede menukaart en ook altijd diverse gerechten buiten de kaart om. Helaas voor Purmerend is dit het enige restaurant waar je nog echt een avondje uit kan zijn. Geen gehaast en alle tijd voor je eten en je drinken. Al jaren zijn wij een vaste gast op Kerstavond, daar kan ik van alles over vertellen, maar dat moet je gewoon ervaren. Dit jaar trouwens ook op de Kerstdagen open. Wij hopen dat jullie nog lang blijven bestaan, dan blijven wij nog lang jullie gast. Want jullie zijn gewoon Effe Anders.

54. Dit is echt een top restaurant met een goede kaart en een gezellige sfeer. Hier eten is gewoon een feestje. Het is in Purmerend dan ook echt mijn favoriet.

Wil je lekker eten in een goede ambiance, ga dan naar Effe Anders. Het is daar met recht ook effe anders.

55. Zeer goed restaurant waar je heerlijk kunt eten. Gewoon een goede kaart waar je alle kanten mee uitkunt. De carpaccio is briljant, de sateh enorm en de runder ribeye onovertroffen. Jammer dat de ijstruffels niet meer op de kaart staan, maar dat vergeef ik ze. De bediening kan inderdaad soms wat gehaast overkomen, maar zelf heb ik nog nooit meegemaakt dat ze vragen of ik wil betalen omdat ze de tafel nogmaals willen verkopen. Wel kan het zijn dat de tafel voor een tweede ronde al gereserveerd is, maar dan behoren ze gewoon te wachten tot jij uitgegeten bent!

Qua eten geen michelin ster, maar gewoon erg goed!

56. Eidelijk weer een horeca ondernemer die snapt hoe het werkt.
    Zeer goede bediening, je wordt correct geholpen en niets is een probleem.
    Ze maken ondanks de drukte even tijd voor je als je ergens uitleg over wil hebben.
    Het eten is perfect, een goede prijs / kwaliteit verhouding.
    Dit kom je maar weinig meer tegen.
    Je kan met de kaart alle kanten op. Buiten de kaart om hebben ze ook nog dag specialiteiten.
    Andere saus bij een gerecht, geen probleem enz enz.
    Dit is echt een restaurant waar je weer een avond uit bent en waar voor je geld krijgt.

57. Het eten is niet echt lekker. Bediening komt zeer gehaast over en niet vriendelijk. Zeker weten effe anders!

58. Een geinig restaurant. Service is niet zo geweldig. Je hoort vaak 'daar moet je eens gaan eten' maar voor mij is het niet veel beter dan andere restaurants. Gejaag om de tafel nog een keer te verkopen. Simpele kaart, sommige gerechten smaakloos.

59. Aardig restaurant waar de vriendelijkheid inderdaad knap gespeeld wordt. Dat heeft iets professioneels maar komt erg gemaakt over.

Het eten is redelijk maar dat mag ook wel voor de prijs die gevraagd wordt voor best simpele gerechten.

Ambiance is netjes.

Het blijft een wonderlijk ervaring gevraagd te worden of je wil betalen omdat ze de tafel nog een keer kunnen verkopen die avond. Wat er nou precies "effe anders" is weet ik niet.

60. Kan me geen beter restaurant in purmerend bedenken.

61. Tja. Slecht kan ik het niet noemen maar zo fantastisch als het hier wordt voorgedaan, nou nee.

Ik heb 2 keer gegeten bij "Effe anders" [ik vind de naam echt verschrikkelijk, heel purmerends] en ik vond het eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Bepaalde gerechten waren echt met smaak overdonderd waardoor je het gerecht zelf nauwelijks proefde, echt zonde, want er wordt wel met mooie producten gewerkt. Qua sfeer vond ik dat er een soort "professionele gastvrijheid" heerste. Geldt natuurlijk niet voor iedereen maar de dame die ons de tweede keer bediende stond duidelijk op de automatische piloot. Ze zei volstrekt geen verkeerd woord maar het kwam allemaal erg ongemeend over. Als ik tussen de gangen door een blauwe pruik had opgezet had ze het niet gemerkt, ik voelde me letterlijk "tafel twaalf".

Misschien zijn we er met te hoge verwachtingen heengegaan.

62. gezellig, attent personeel, druk maat toch prettig

63. B. Mazurel

Enige restaurant in Purmerend dat zich een restaurant mag noemen. Al 5 keer heerlijk gegeten in een half jaar tijd.

64. willemijn

Heerlijke avond gehad hier!

65. lekker eten en gezellig

66. philips

Leuk restaurant voor een doordeweekse dag. wie weet nog eens een keertje

67. Taakmans

superlekker gegeten, leuke sfeer, gezellig, komen zeker terug

68. zoals altijd TOP

69. hans streumer

prima nooit problemen

70. Voor de 3e keer gegeten. Vond het gisteren tegenvallen. Hadden als voorgerecht broodmandje voordat we dat ophadden kwam het hoofdgerecht al. Als we niet hadden gezegd dat we even met nagerecht wilden wachten hadden we binnen een uur op straat gestaan. Niet wat je wil als je een avondje uit bent. Zo goedkoop zijn ze nu ook niet. Op het eten zelf is niets aan te merken. Zal er voorlopig effe niet komen.

71. Ed de Keijzer

Gewoon PERFECT
    Je blijft terugkomen !!

72. Heel gezellig restaurant met een goede bediening, heel attent. Ook het eten was subliem, alleen te veel..het was eigelijk zonde om te laten staan.

73. B. Westerveld

Zeer goed etentje geweest. Zulke heerlijke gerechten verdienen veel lof voor de keuken. Je kan zien dat er profesioneels hier aan het werk zijn. We hopen nog eens terug te komen. Groetjes

74. Ed Westerveld

Het eten was heerlijk, onze complimenten aan die superkok.

75. Paul Olthof

Heb er nu een paar keer gegeten maar het blijft geweldig, lekkere sfeer, uitstekende bediening en simon weet hoe hij moet animeren

76. eric clabbers

Vandaag na lange tijd weer een keer geweest. Simon is als altijd een topgastheer en heeft de excellente service en keuken nog steeds uitstekend voor elkaar. Hulde voor het beste restaurant van Purmerend.

77. Hans en Elly

We komen er net vandaan, maar wat een gezellige boel daar en het eten is er meer dan goed en de service is ook geweldig, kortom een aanrader voor een ieder die eens effe wat ander wil!

78. Deze mensen snappen wat service is. Van begin tot het einde voel je je welkom. En het eten is er heerlijk natuurlijk!

79. Hans Klebach

Een aanrader,eten top, bediening vriendelijk en goede gastheer.

80. danny kalf

Was echt super!