Athene in Purmerend

1374198880 90
1381441915 88
1519059585 91

1. In een woord SUPER
    Maria en Giorgios zijn hele leuke griekse mensen die altijd gezellig aan tafel komen zitten
    Het eten is lekker ik kan de Bifteki met feta erin aanbevelen neem deze meestal.

Als toetje eet ik baklabas met ijs griekse koffie vind ik niet lekker maar giorgios heeft ook gewone koffie met lekkere oranje likeur
    Ik vind de griekse avond leuk is dan live muziek en ook druk vaak

2. Heerlijk gegeten bij athene met mijn 2 zoons en dochter. We komen hier het liefst als we in Purmerend eten, vanwege de persoonlijke aandacht daar kunnen sommige restaurants nog wat van leren.

3. Maarten Hobben

Wat een top sfeer, kom hier al jaren met plezier.
    Het gaat er echt zoals het in Griekenland gaat, de eigenaar is een echte griek en de kok gaat door het vuur om lekker eten te maken. Niks is te gek in restaurant Athene gasten staan duidelijk voorop.

4. Ik heb hier gegeten met een vriendin afgelopen week, het was heel gezellig druk.
    Evengoed werden wij fantastisch bediend. De eigenaar en personeel heeft veel aandacht voor de gasten je krijgt het gevoel dat je thuis bent. De kok heeft voor ons twee Athene schotels gemaakt kan ik zeker iedereen aanbevelen lekker vlees van goede kwaliteit!

5. Gisteravond hier gegeten. Voorgerecht met verschillende gerechten voor 2 personen viel tegen. Voornamelijk bolletjes salade op sla en in het midden wat garnalen & inktvis.

Als hoofdgerecht mixed grill en een spies met gyros. Vlees was goed gegaard en rijk van smaak. Opmaak was simpel en de bijgerechten op het bord waren dat ook, tevens te weinig bijgerechten.

Niet voor herhaling vatbaar.

6. Uniek restaurant sinds 1985 in Purmerend met gastheer Gorge Kabaktsis. De eerste echte Griek in deze bruisende stad. Het eten is super heerlijk, alle gerechten worden zeer zorgvuldig bereid. Het enthousiasme van de gastheer is aanstekelijk. De service, kwaliteit en prijsstelling zijn zeer goed te noemen. Hier worden de Purmerenders en Noord-Hollanders erg blij van! Dank je wel Gorge

7. Ik heb hier echt een fantastische avond gehad. Zulke lieve en gezellige mensen. De zaak zat bomvol maar de service was echt top! Runder souflake is een absolute aanrader. Ik schrijf niet altijd een recensie maar wel als een restaurant zo een fijne ervaring biedt.

8. Leuke en gezellige inrichting. Héérlijk eten. Goede bediening, waarbij papa George als een ware pater familias zijn klanten vermaakt.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

9. rita 27 punten

Heerlijk gegeten bij Athene. Alles is goed, en vriendelijk personeel. We zijn er als kind aan huis.

10. p veerman

Kom hier al 25 jaar en ben altijd tevreden over het eten en de vriendelijke service

11. Gabriëlla

Altijd gezellig en vriendelijk, prijs/kwaliteit ook prima. Je krijgt echt meer dan genoeg en je gaat nooit met een hongergevoel weg.
    Lekker Grieks sfeertje, altijd tijd voor een praatje.
    De kok ook heel attent en heb je speciale wensen, dan is dat geen probleem.
    Senioren porties ook mogelijk.

Kortom, wij zijn vaste klant, dat is zeker.

12. Wij hebben met 4 volwassenen een heerlijke en uitgebreide maaltijd gehad bij dit Griekse restaurant. Vooral de Tzatziki en de Gyros zijn goed bevallen. De bediening heeft humor en heeft de charme van de restaurantjes in Griekenland. Ze zijn commercieel en attent.

13. Traditioneel Grieks restaurant met bijzonder goed eten. Kom hier al jaren en de kwaliteit is constant van topniveau. Bediening is zeer vriendelijk en gezellig. Absolute aanrader!

14. Agnes en Rene

Een enorm gezellig en lekker restaurant. Fijne sfeer, je voelt je thuis bij George en Maria, terwijl je ze nog maar net kent. Knap dat ze zo'n sfeer neer kunnen zetten! Goede kok en lekkere wijn. Daarbinnen schijnt de zon en dat is precies wat we nodig hebben in deze koude lente!

15. johnnyboy

Pas geleden zijn we na lange tijd weer eens gaan eten bij Georgos, Maria en hun dochters. Het was weer prima allemaal. Het blijft een gezellig restaurant. Heerlijk ongedwongen sfeertje, Georgos en Maria maken altijd een leuk praatje maar laten je ook lekker rustig eten, weten dit prima te doceren. Het eten is er altijd prima( hele goede kok), we zijn na al die keren nog nooit teleurgesteld en hebben het altijd ontzettend naar ons zin.

Dus wil je lekker eten in een echte Griekse sfeer dan is Athene een prima keuze.

16. Wij komen hier graag. Het eten is altijd erg lekker en de bediening is geweldig. Je voelt je altijd erg welkom en Georgos en zijn dochters doen hun uiterste best om het je naar de zin te maken. Prijs kwaliteit verhouding is heel goed. Als je hier geen leuke avond hebt ligt dat aan jezelf en niet aan het restaurant of de medewerkers!

17. Heerlijk is het eten en meer dan genoeg!
    Gezellige sfeer, leuke bediening, leuk ingericht in Griekse stijl.
    Dit restaurant is echt een aanrader!

18. We komen al jaren bij Georgos en Maria.

Er is geen leuker, lekkerder en gezelliger restaurant in Purmerend. We proberen het soms ergens anders maar het haalt het niet bij Athene.

Er is altijd een gezellige sfeer. Alles is mogelijk. Je kan er ook leuke feesten geven.

Een echte aanrader!

19. Al 21 jaar komen wij bij Georgos en Maria, en elke keer voelt het als thuiskomen.

Eten /prijs kwaliteit is goed.

Sfeer altijd opperbest, en de griekse muziek niet te hard.

Op naar de volgende ontmoeting en 20 jaar erbij.

20. Fam ten Dam

Echt heerlijk gegeten. Dit is nou een ECHT Grieks restaurant. Wat een geweldige avond, leuke gasten ontzettende lieve gastheer, kok, familie en teveel eten voor mij en mijn ouders om op te krijgen. Een absolute aanrader!

Groetjes,

Fam. Ten Dam.

21. Was weer toppie gisteravond.

Zeer lekker gegeten en het sfeertje was weer als vanouds.

22. Schaatsbergen Almere

Wij zijn al diverse keren bij dit restaurant uit eten geweest met onze kinderen. Een echte aanrader. Prijs kwaliteit verhouding perfekt en het eten is subliem. De bediening is ontzettend aardig en gastvrij. Je waant je in Griekenland met die gezellige muziek erbij, alsof je in hun huiskamer bent! Dit was zeker niet onze laatste keer dat wij er gaan eten!

23. johan krijger

Prima restaurant om lekker en goed te eten met een hele groep.

Ik ga er zeker nog eens eten met de groep country dansers, zoals we al gedaan hebben.

En iedereen was erg enthousiast voor een herhaling.

Groetjes.

De Kokopelli country dansers en dansschool Eddy Spier.

24. Super restaurant!

Mijn zusje brenda ( 9 jaar) en ik ( 12 jaar) mogen altijd helpen in de bediening. We komen er net vanaf!

We kregen gratis ijs en baklava omdat we ze gingen helpen!

Iedereen komt altijd even bij je zitten en even een praatje houden!

We houden van ze! We willen gewoon nergens anders meer eten!

Het is zo lekker! Echt alles! Mmmmm......

Dikke kus en een knuffel voor de Griekse familie!

25. Dit is echt mijn stamrestaurant, juist omdat het niet luxe is. Je kan er ongedwongen zitten en George en zijn troepen zijn echt super, ze doen er alles aan om de avond goed te laten verlopen.

Als je klachten hebt over het eten, moet je die gelijk geven, dan zorgen ze dat het beter komt en zullen ze waar nodig de aanpassingen maken. Niet achteraf gaan klagen, daar kunnen ze niets mee!

Ik zeg ronduit geweldig en ik ben blij dat ze er al zo'n tijd zitten en hoop dat ze er nog veel langer zullen zitten.!

26. Wat moet je op zo’n sjagrijnige dag als vandaag (alleen maar regen), dan ga je uit eten.

Dit keer weer gekozen voor Grieks Restaurant Athene in Purmerend. Bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten door de gastheer George met een ouzo. Sfeer was heerlijk rustig. Achtergrond muziek sfeervol. Het eten was zoals gewoonlijk smakelijk en meer dan voldoende. Service uitstekend, kon zelf bepalen wanneer het hoofdgerecht opgediend kon worden.
    Wat ook belangrijk was is dat de koffie uitstekend was. Juiste smaak en niet te heet.
    Dit restaurant is een aanrader.

27. Ronduit slecht, voorgerecht was nog half bevroren (dus kant en klaar uit de diepvries), de boter was gesmolten geweest en weer in de koelkast gezet en hierdoor helemaal brokkelig. Het hoofdgerecht heel matig en de baklava was heel waterig.
    Na een klacht wilden ze dit laatste gelijk corrigeren en de bediening was zo wie zo goed! De sfeer was niet echt bijzonder.

Voor ons niet meer.

28. Goed eten.

29. Daan 7 punten

Wij komen nu al een aantal jaren bij George en zijn familie en ik vind het een echte aanrader en zijn van plan om zeer binnenkort weer te gaan, het eten is zeer goed, evenals de vriendelijke bediening!

30. Joost Lustig

Als de bediening 10x op een avond (niet overdreven) sorry zegt over dingen die er fout gegaan zijn, is er iets mis...

Eten goed te doen, zolang je maar van de visschotel afblijft, twee lekkerbekjes en een garnaal in zuur gedrenkt, afrader. Eén voorgerecht verkeerd opgeschreven, kan gebeuren, maar om degene die moet wachten op zijn voorgerecht (we waren met zijn drieën) een bakje droog brood voor te zetten is in mijn optiek bijna een belediging (toen ik vroeg om een beetje kruidenboter bij dit brood kregen we een nieuw bakje brood met kruidenboter á 3 euro...). Hier zal je mij niet vaker zien.

31. Wij hadden wij 1,5 wk van te voren gereserveerd voor Valentijnsdag.

Bij aankomen hadden ze net ons tafeltje weggegeven aan mensen waarvan ze dachten, niet nagekeken dus, dat zij gereserveerd hadden. Voor ons geen plek meer dus, wat ons erg tegen viel was dat ze niet naar de mensen waren gegaan en nachecken of ze wel of niet een reservering hadden gedaan.

Dit viel ons echt heel erg tegen!

De avond was voor ons dus wel verpest!

Nog een uur op een tafel moeten wachten uiteindelijk.
    (ja waar moet je anders heen alles zit vol op zo`n avond!)

Al met al dus een flinke stempel op de avond gelegd.

Eten was prijs/kwaliteit goed zoals in elke griek het eten is. Niet bijzonder.

32. Chris en Francine de Vries Enschede

Fantastisch restaurant, eten was geweldig. Bediening was bijzonder gastvrij en vriendelijk. Eigenaar zeer goede gastheer, en erg vriendelijk. Een toptent en zeker voor herhaling vatbaar.

33. w.hessels

Het eten was prima,de bediening heel vriendelijk echt een aanrader. We hebben echt genoten.

34. Sophie en Frank

Prima eten, voldoende en smaakvol, en daarnaast een gemoedelijke,vriendelijke sfeer. Een restaurant wat even gastvriendelijk is als Griekenland.

35. Het was heerlijk eten goeden wijn gezellig goede prijs/kwaliteit deze tent is een Aanrader!!!!!

36. Wat een heerlijk eten, geweldige bediening, prima prijs/kwaliteit!
    Alles kan, alles mag, gewoon oergezellig en gastvrij.
    Aanrader!

37. Tim Mars

Gemoedelijk genieten van de griekse keuken.
    Een vrij uitgebreide kaart met een prima prijs/kwaliteit verhouding.
    Gezellige tent waar ik steeds graag terugkeer!

38. Bobbejaan Schouten

Saaie tent met irritante eigenaar. Er worden extra's gerekend die niet geleverd zijn. Eten van behoorlijke kwaliteit, maar geen uitschieter

39. Ed Westerveld

het eten was heerlijk, het is voor herhaling vatbaar. onze complimenten.

40. Bart en Nel

Leuk restaurant, eten is erg goed, origineel griekse sfeer. Bediening is heel correct en vriendelijk.
    Is voor een grieks restaurant aardig aan de prijs, je krijgt geen ouzo vooraf, wel stokbrood met kruidenboter.
    Even opletten: bij de meeste gerechten moet je wel zelf een salade bestellen, Bij het gerecht zelf zit nl geen saldade.
    Toch is dit restaurant een aanrader!