Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Poppel verdeeld zijn.

Tim

Duurde lang, bestelling werd telkens opnieuw gevraagd (misschien opschrijven), bizar duur (3, - voor een kabeljauwstick), friet was slap, vet en melig, slechte aankleding en totaal geen sfeer. Nog nooit zo'n vieze friet gegeten!

Corine vd Berg

Patat smaakt naar oud frituurvet en oogt ook zodanig... Is taai en melig.
    Bediening is slecht, je staat 10 minuten aan de bali en medewerkers geven geen oogcontact.
    Als je dan aan de beurt komt, kan er nog geen goede dag af. Medewerkers stralen een weinig enthousiaste en ongeïnteresseerde werkhouding uit.

Slechte friet, waardeloze tartaarsaus en speciaalsaus. Te lang gefrituurde kroket. Ongeïnteresseerde bediening en tòch zat de zaak vol.

Wij bezoeken regelmatig al jarenlang verschillende snackbars in de grensstreek maar deze frituur is onbetwist koploper in slechte smaak, brrrrrr en nogmaals brrrrrr.

Sinds wat jaren komen we met enige regelmaat bij het voske. Nou we kunnen U melden dat het altijd zeer goed was. U leest het goed, WAS! We zijn inmiddels weer een paar keer geweest. De bediening is diep triest en totaal niet geïnteresseerd in hun werk als gastheer of in ons geval gastvrouwe(en).

Ook nu bestelden we weer 2 pattatjes goulash waar je dan zo'n €6.50 voor betaald en waar je dan wel iets voor mag verwachten. Nou niets is minder waar. Ook nu voor de tweede maal zat er in de bak met goulash te weinig om er twee pattatjes mee te maken waarop een schep water werd toegevoegd en doorgeroerd en vervolgens over op onze pattatjes werd uitgestrooid. Voledig uitgeleefse droge hap en veel te weinig. We hebben dan ook in de zaak geen reclame gemaakt maar alles netjes in de vuilnisbak gedumpt.

Bedankt directie van het Voske na jaren met plezier bij jullie te hebben gegeten lijkt het ons na twee keer binnen 5 weken genoeg om niet meer bij jullie aan te rijden.

Bedankt.

B. Van wanrooij

6. Belgisch Poppel

Luc Maes

7. Belgisch Poppel

Uitstekende kwaliteit (was ik al voorheen gewend van kok Joost). Goede prijs/kwaliteit verhouding. Uitstekende vriendelijke bediening van de eigenares en Bram, en de meisjes. Goede kaart, en gezellige sfeer. Het lijkt een soort familierestaurant, waar bijna iedereen elkaar kent.

8. Belgisch Poppel

Rhodé van Praatt

Een tien geef ik niet omdat dan alles perfect zou zijn, nou dat komt bij Barabas wel heel dicht in de buurt. Het is er gezellig met een kleine maar goede menukaart. Het eten is zalig en van verse producten gemaakt. Aan klant vriendelijkheid ook geen gebrek en iedereen word netjes en persoonlijk te woord gestaan. Ga zo door en wij blijven dan nog heel lang een tevreden klant!

9. Belgisch Poppel

Souza van Limpt

10. Belgisch Poppel

In de mail van Diningcity kwam ik een aantrekkelijke deal tegen, zeven gangen all-in voor 49,50. “De lekkerste specialiteiten van de chef” en “Gebruik van kraakverse producten” trokken me over de streep. Het restaurant ligt net over de grens net achter Nieuwkerk in het gehucht Aarle dat we kennen van Radio Paloma. Een flinke boerderij die is omgebouwd tot sfeervol restaurant met royaal terras. Een lange smal restaurant met lichte kleuren, eiken balken en een eiken vloer. Centraal een grote bar en op de vloer een zebravel, aan de muur dierenkoppen en enkele schilderijen in klassieke stijl. We kregen een plaatsje langs de haard. De tafel is ingedekt met een damasten loper en damasten servetten. De lederen fauteuils zitten goed en de tafel is comfortabel hoog.

Marcel stelt zich even voor en hij neemt het aperitief op. We bestelde Een witte wijn, de Paso van Salentijn werd kort gepresenteerd. Het menu werd doorgenomen om te kijken of er nog aanpassingen nodig waren, goed. De amuse werd gepresenteerd, Zeeuwse platte op een bedje van wier, heerlijk.

Het aperitief promoveerde tot eerste begeleider, en het eerste gerecht werd uitgeserveerd. Een tartaar van zeebaars met erop een krokant deeg blaadje met hierin een gamba in pikante kerriesaus. Mooie smaken en fijne structuren, een prima eerste gang. De wijn kreeg door de pikante saus een klein bittertje dat was jammer.

De tweede begeleider was een Franse rose 2012 gemaakt van Cinsault met een klaproos op het etiket. Als de wijn te warm is dan zie je de bloem in de knop en als hij op temperatuur is dan staat de bloem open, leuk. Een gevulde vis-schaaldierensoep werd uitgeserveerd met schijfje krokant stokbrood met mayonaise. Bovenop gemalen vis, in de soep garnalen, kokkels en vongole in de schelp wat iets moeilijker eet. Een goede smaak en een fijne begeleider die prima aansluit bij met name de venkel in de soep.

De Montus Chardonnay 2012 was de derde begeleider, lekker. Uit de keuken een loempia met hierin gekonfijte eend. Rouleaux van eend met eenden lever en wortel op een bedje van appelcompote. Het loempiaatje vond ik iets minder, ietsje droog en een frituur geur. De Rouleaux met compote was erg lekker en dit combineerde goed met de wijn.
    Over op rood met de Italiaanse (Puglia) Nero 2011 gemaakt van Negroamaro en Cabernet Sauvignon. Donkere kleur met veel zwart fruit en redelijk lichte afdronk. Op het bord bospaddenstoelen risotto met hierop krokant gebakken zwezerik, gefrituurde knoflooktenen en een stukje toast met rode uiencompote. Een mooie combinatie van pure smaken die goed bevalt en waarbij de wijn wonderwel goed aansluit.

Een wijn keuze werd geboden voor het de volgende gang. Het werd de Rioja reserva 2008 van Muriel, lekker vol en fruitig. Joost Grasman de chef presenteerde zelf het hoofdgerecht. Langzaam gegaarde sukade met hierop een dunne plak gesmolten eendenlever, zoetzure sjalotten, gepofte trostomaatjes, stronkje broccoli en wat aardappelpuree. De sukade was lekker sappig en goed op smaak, heerlijk in combinatie met de lever, sjalotten en de tomaatjes. Deze smaken werden goed ondersteund door de heerlijke wijn.

Ook de port mochten we kiezen van een mooie plank met drie flessen. Voor mijzelf de 10 jaar gerijpte Graham's. Op het bord een sneetje krokant stokbrood met hierop gesmolten Taleggio rucola en krokant van parmezaan. Ernaast gekarameliseerde pecannoten en strepen van witte en donkere balsamico. Goed smaken weer. Vooral lekker was dat het korstje van de kaas nog aanwezig was zodat hij nog herkenbaar was.

De Argentijnse dessertwijn was gemaakt van laat geoogste Torrontes 2011 van Michel Torino, mooi edelzoet met aangename fruitigheid, heerlijk. Uit de keuken een mooie presentatie. Hangop met bitterkoekjes erop een dun koekje en een bolletje karamelijs. Ernaast chocolade mousse met takje mint, gebrande eierschuim en streepjes van chocolade mousse en karamel. Een goede afsluiter waarbij de verfijnde wijn helaas niet helemaal mooi aansloot daar er wat minder zuren in het gerecht aanwezig waren.

Bediening was goed verzorgd door Marcel een nadeeltje was dat hij af en toe een gehaaste indruk maakte. Leuk was het dat Joost Grasman de chef nog twee keer aan tafel kwam. Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed. De actie loopt nog tot 10 April 2014 en is te vinden op de Belgische site van Diningcity.

11. Belgisch Poppel

Dit is nu een restaurant waar de eigenaren weten hoe het moet. Lekker eten en een top bediening. De eigenaars zijn zelf ook aanwezig en maken met iedereen een praatje. Geen bla bla, maar gewoon gezellig. En belangrijk het eten is TOP, super lekker Belse Frieten.
    Barbara en Marcel ga zo door.