Er is voldoende parkeergelegenheid aanwezig bij Abel.
    Parkeren is mogelijk voor de slagboom van de jachthaven
    of naast het binnenzwembad (1e rechts).
    Voor minder valide mensen heeft Abel grand café restaurant
    een aparte parkeerplaats bij de entree.

• OV

Vanaf Metrostation Rhoon:
    - vanuit stationshal boven rechtsaf het viaduct af tot aan de T-splitsing
    - daar rechtsaf (de Rijsdijk op) tot aan T-splitsing
    - daar linksaf (de Dorpsdijk) en rechtdoor tot kruising met Tijsjesdijk (heuvel op)
    - kruising rechts en wanneer te voet, eerste links (de Havendam), anders met de bocht mee richting zwembad Albrandswaard)
    rechtdoor de Havendam af tot aan de Jachthaven Rhoon,
    - Abel grand café restaurant ligt rechts van de jachthaven

Bezorgrestaurants in de buurt van Abel

Online eten bestellen

1558512007 80
1578820200 81
1619436588 56
1670207073 65

1. Wij hebben woensdag 26 september bij Abel een carpaccio gegeten.
    Was best wel aardig maar naar verhouding klein.
    De tafel moest nog schoon gemaakt worden, tot onze verbazing deed ze dat met een smerig uitziend geel doekje met allemaal gaten.
    Ik zei tegen de dame aaaah wat doe jij nou dat is smerig lijk wel of dat je daar de vloer mee heb gedweild. Nee hoor zegt ze doekjes staan heel de dag in een bak met water en doen alleen de tafels ermee. Ook niet mijn idee maar zo moeten wij dat doen. We hebben toen zelf met papieren zakdoekjes de tafel droog gemaakt.
    Dit vond ik echt heeeeel smerig om te zien.
    Heb in het verleden ook weleens 3 prijsstickers in de carpaccio gehad. Ach werd er gezegd er staat een ventilator in de keuken en die kan wel eens wat door de keuken laten waaien.
    Wilt u een andere nee dank u. Wie weet wat daar inzit.
    De locatie is schitterend.

2. Gisteren met mooi weer op het terras gegeten, mooie locatie.
    Personeel vriendelijk maar het eten erg weinig, we hadden een drie gangen menu en het voorgerecht eendenborst karig maar dat is nog niet vervelend als het hoofdmenu voldoende is.
    Wij zijn normale eters bestellen meestal geen voorgerecht om wel het nagerecht op te kunnen.
    Helaas was het hoofdgerecht net zo weinig naast een paar stukjes vis twee mini balletjes rijst, geen groente of salade om nog enigzins op te vullen.
    De panna cotta was een sliertjes met een zeeklei bolletje ijs wat werf geprobeerd leuk aan te kleden met een anjer bloem knopje.
    Na het eten naar de Mac gegaan om nog koffie met koeken onze magen te vullen.
    Zonde van de honderd euro en geen herhaling voor ons.

3,4
  3. Gisteren geweest voor de lunch met 7 personen. We zaten buiten en dit was erg krap.
    We kregen 5 drankjes en na 7 minuten en 2 maal vragen de laatste 2.
    Er kon geen lachje af bij de bediening.
    Eten viel erg tegen. Brood was niet knapperig maar taai en droog. De carpaccio was smakeloos. Geen boter en minimaal truffelmayonaise.
    Bij de vraag na afloop of het gesmaakt had geen enkele reactie op nee.
    Teleurstellende ervaring op een overigens prachtige locatie.

4. De service, klantvriendelijkheid van de bediening was bedroevend, tafeltje was vies, bestelling werd niet opgenomen en deels vergeten. Dit was de derde keer. Dus geen toeval. Abel was onze vaste ontmoetingsplek. Nu niet meer. Jammer. Eten is prima.

5. Ashley Witte

Voor een babyshower hadden wij gereserveerd voor een hightea.
    Toen we binnen kwamen met wat ballonnen en versiering, werd er gelijk moeilijk gedaan over deze decoratie omdat het overal in de weg zou staan voor het personeel, je zou denken dat het personeel het leuk aankleden van een babyshower leuk zouden vinden aangezien ze er zelf niets voor gedaan hadden. Helaas, was dit niet het enige wat wij als ongelukkig ervaren hebben. Voor dat de hightea begon, hebben wij aangegeven dat we met 2 personen minder waren. Vervolgens kregen we het precieze aantal broodjes dat we per personen waren x3 en dit geldt dan natuurlijk ook voor drank etc. Ook waren er niet meer zitplaatsen dan voor de hoeveelheid personen met wie we er uiteindelijk waren. Toen wij gingen afrekenen moesten we toch het volle bedrag betalen inclusief de personen die niet meer aanwezig waren ivm corona, terwijl we vooraf nog aangegeven hadden dat we dus met minder waren en we niet eens genoeg eten en zitplaatsen hadden voor meer personen. Wij zijn toen in discussie geraakt met het personeel en zelfs de eigenaar gaf niet toe aan het feit dat ze minder drank en eten neergezet hadden en toch voor meer personen lieten afrekenen. Naast dit feit, is het ook nog eens zo dat alle gebakjes gewoon kant en klaar van een firma als de sligro waren gekomen want niets proefde vers en wij zijn bekend met deze gebakjes van sligro. Daarnaast waren de broodjes ook niet vers en zelfs oud want de buitenkantjes waren wat hart geworden ondertussen.
    Onze ervaring was zo slecht dat we het niemand aanraden om hier heen te gaan voor goed eten of een leuk evenement! En we waarschuwen alvast dat je niet om medewerking van een personeelslid of zelfs de eigenaar moet verwachten.

1,9
  6. Twee dagen terug slechte ervaring. De locatie blijven we top vinden, de carpaccio vooraf was goed, het ijs na ook, de wijn heerlijk, maar de hoofdgerechten echt slecht. Mijn vrouw had Ravioli, enige maanden terug nog prima. Nu een harde rand. Heeft nieuw bord gehad, nog steeds niet echt lekker. Ondertussen moest ik dus in mijn eentje de lamsschenkel eten. Lekker gezellig en dat vind ik al voor een avondje uit, slecht. Het kan zijn dat het mijn smaak niet is, maar ik vond het een vreemde kleur het vlees en alles... behalve lekker. Maar ja de bediening was hartstikke lief. Ik vond de bediening top, de hoofdgerechten gewoon slecht. Ook de sfeer was verder prima. Maar dit mag zo niet gebeuren. Voorlopig genezen van het restaurant. Eten en drinken gemiddeld een 6, sfeer 8, service 8. Prijs/kwaliteit 6

7. e.schotting

Abel is een pracht restaurant op een super locatie, buiten terras is geweldig.
    Het personeel is echter voor 90% zeer jong en onervaren wat je merkt aan de antwoorden die ze geven als je iets specifieks vraagt én de bediening. De prijzen zijn aan de hoge kant en daarom beste kok van Abel… ravioli kan ECHT NIET opgewarmd worden in de magnetron! De ravioli was aan alle kanten keihard, alleen het middenstuk was nog zacht. Kom op! Ravioli is zó gaar als je dit moet koken, hoeft echt niet voorgekookt te worden. Ik heb het teruggestuurd en heb toen voor de ribeye gekozen en die was SUPER goed! Helaas moest ik hierdoor wel (in mijn gezelschap van 6 personen) als laatste eten en kreeg nog niet eens een koffie ter compensatie voor het lange wachten. SUPER JAMMER!

8. Alexandra de Koning

Ik liep met mijn dochter even binnen woensdag om 4 uur voor een drankje of een taartje en we zagen genoeg vrije plekken. Het meisje bij de ontvangst zei op niet al te vriendelijke toon dat we alleen op het loungeplekje plaats konden nemen, want de tafels moesten gedekt worden voor het diner. Dat leek ons geen gezellig plekje dus toen zei ze dat we dan maximaal tot 5 uur ergens anders konden zitten, wel helemaal achter in de hoek. Dat hebben we geaccepteerd, maar we vonden het niet echt klantvriendelijk. Hoeveel mensen komen er om 5 uur dineren en hoe lang duurt het om een tafeltje te dekken. Wijntje en bitterballen waren lekker en we hadden het nog wel gezellig, maar we zaten wel wat achteraf. Slechte service dus. Wij zijn ten slotte ook betalende klanten.

9. HJA Mensinga

Vandaag eten opgehaald. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht waren niet te eten. Wij hebben nog nooit zulk slecht eten gekregen. Zonde van het geld en de moeite. Werkelijk eten was alleen goed voor het toilet

10. Vriendelijk personeel, goede nette bediening, hoofdgerechten zijn karig zonder groente of patat, wel bij te bestellen maar dan worden de gerechten wel erg duur.
    Menu: slibtong picasso, 2 visjes met als picasso een klein stukje warme ananas, Garnalen 7 mini garnalen, klein beetje groente en 2 snoeptomaatjes, alles zonder patat en groente ook voor de overige gerechten, patat bij te bestellen a € 5.50 Per portie. Geen nagerecht als ijs op de kaart, hiervoor moet je naar buiten aan de ijsbar met ijs in een kartonnen bekertje, was wel lekker maar onhandig als je met meerdere mensen uit eten gaat.
    Alles bij elkaar was het toch een teleurstelling, veel geld voor weinig!

11. Bediening is goed. Maar 1e drankje stond net op tafel en er werd al gevraagd of we al wisten wat we wilden eten. Als we niet gerekt hadden met de koffie waren wij in 3 kwartier klaar geweest. Hoofdgerecht goed maar te weinig groenten. 3 Dunne stukjes wortel en een streepje aardappelpuree. Bijbestelde groente klein bakje spruiten € 4.50! En waren wel erg beetgaar, hadden jullie haast? Misschien beter geen brood met smeersels vooraf geven. En meer groente bij het hoofdgerecht. Nog gezond ook en van deze tijd. Prijs kwaliteit is niet goed. Voor € 103. -- Gegeten.
    Zondagavond 3 december 2017

12. guy hofman

Ter gelegenheid van de verjaardag van mijn vrouw met 2 kids op zaterdag 29/4/17 bij Abel gegeten. Naar 't schijnt heeft zoonlief de scepter van vader Abel overgenomen en dat is te merken!! Zelden zo'n karige hoeveelheid gekregen voor, na later bleek, 149 euro totaal. Voorgerechten worden als hoofdgerecht geserveerd, aangevuld met n heeeel klein bakje patat, nog dunner dan bij McDonalds. Groente of sla kan extra bijbesteld worden, voor 4 euro extra, waarschijnlijk ook n heeel kleine hoeveelheid. Alleen 't toetje was iets wat qua hoeveelheid 'n beetje vulde.
    Met de allure van 'n sterren restaurant wordt de klant hier behoorlijk gedupeerd. Zelden zoveel honger gehad na 'n etentje!! Echt 'n heel slecht gevoel aan over gehouden en we komen hier NOOIT meer.

ps. Zoonlief, informeer eens bij je vader hoe 't beter kan!

13. Wat een feestje voor onze kinderen, dit is echt een geweldig familie restaurant. Ook het eten was ontzettend lekker.
    Zeer vriendelijke bediening.

14. Na het binnenkomen, waar wij vriendelijk werden begroet, namen we plaats in dit mooie restaurant. Als voorgerecht hadden wij Parmaham besteld, die heerlijk was. De hertenbiefstuk was mede door de heerlijke saus, erg smaakvol. Tussendoor werden wij goed geholpen door de vriendelijke serveersters. Het toilet was wat minder schoon. Wij sloten deze geweldige avond af in stijl met een overheerlijke limoentaart.

15. Goed en ook gezellig, maar ik schrok van de zeer matige hygiëne van de toiletten. Dan ga je twijfelen over de keuken hygiëne. Echt dit is niet goed!

16. Luc & Linda Vreugdenhil

Hierbij willen wij jullie nogmaals bedanken voor een onvergetelijke avond!!

Wij hebben een top feest gehad op een geweldige locatie, met een super BBQ en feest tot in de puntjes geregeld en geweldig personeel.

Dank jullie wel! Een dikke pluim 👍

Luc & Linda
    Stockholm
    Zweden

17. In eerste instantie te hard geoordeeld, lekker gegeten bediening goed, niks op aan te merken. Het was eerder de teleurstelling. Top jongens ga zo door. Van de zomer lekker op het terras

18. Geweldige avond gehad, heerlijk gegeten. Zeer vriendelijk en gastvrij personeel. Aanrader!!

20. Theo Schop

21. Astrid

22. Ria de Jong - lagendijk

Heerlijk gegeten! Bediening heel vriendelijk,kortom een geslaagde avond!

23. Carla 64 punten

Twee keer achter elkaar pech. Eerst bitterballen besteld waar geen vulling in zat ( is na klacht niet in rekening gebracht). De laatste keer een wijntje besteld, maar zo zuinig heb ik het nog nergens gekregen, ik denk net 100 ml.De ober was het met mij eens, nam mijn glas mee en bracht hem terug met jawel! bijgevuld met een druppel... Beetje jammer.

24. Robin Groeneveld

25. Willemsen

Na tweemaal een barbecue bijgewoond te hebben in dit restaurant hebben wij de afgelopen tweede kerstdag hier ook gegeten.

Rekening houdende met het aantal aanwezigen (140) was de zaak bijzonder sfeervol ingericht en werden er excellente gerechten geserveerd door in mijn ogen een ietwat onwennige bediening.

Zeker voor herhaling vatbaar!

26. Heerlijk terras, heerlijk eten & super fijne bediening!

Ik kom hier erg graag.

In 1 woord fantastisch!

27. René B

Groot terras, lekker om wat te drinken. Lekkere vruchten sapjes. Personeel lijkt wat chaotisch maar wel vriendelijk. Salade was niet bijzonder. Jammer van het stoffige veldje naast terras.

28. Wij moesten erg lang wachten op het menu, terwijl er gevraagd was dit snel te brengen en beloofd was.. dit duurde bijna een uur!

Te chaotisch, wel heel vriendelijk personeel.

Maar men weet van elkaar niet wat er gaande is.

Het eten was gewoon niet smakelijk, te simpel en zeker niet wat men voor dat geld mag verwachten.

Erg jammer want de locatie en ambiance is erg goed.

3,9
  29. Vorig jaar hier een surprise party gehouden ter ere van de 50ste verjaardag van mijn vrouw en dat was prima verzorgd. Eerst koffie op het gezellige en mooi gelegen achterterras. Daarna een lekkere wandeling door de Grienden en bij terugkomst drankjes en hapjes op het terras.
    Dat alles was vooraf gereserveerd en in een zgn. arrangementje verpakt.
    Prima sfeer, vriendelijke bediening en lekkere hapjes.
    Ook een prima plek om op een zonnige dag lekker een pintje te pakken op het terras.

30. Na het wandelen halen we hier altijd even een drankje en blijven we vaak 'hangen' om wat te eten. Het is er een stuk gezelliger geworden dan in de ad janssen-periode.

Bediening is ook vriendelijker geworden, alleen duurt het soms wat lang. Misschien zijn de 2 terrassen iets te groot?

31. Ik kom hier ook regelmatig en bedacht me spontaan dat het leuk zou zijn mijn vriendin uit Friesland die met de Kerstdagen bij me logeerde dit leuke restaurant te laten zien. Tot mijn verbazing werden we bij de deur al tegengehouden met de woorden dat het hele restaurant alleen gereserveerde tafels had. Vreemd hoor we zullen toch niet de enige gasten zijn geweest die spontaan naar het restaurant wilden komen. Jammer ik zou in zo'n geval altijd een tafeltje zien vrij te houden. Voorlopig kom ik hier even niet.

32. jan marechal

wij eten hier regelmatig prettige sfeer lekker eten prettige bediening