Het restaurant is gesloten maar de locatie is binnenkort beschikbaar als vakantiewoning.

De Nynke Pleats in Piaam

1419384639 66
1532080351 60
1597819516 66

1. Jan Zweegman

Als je echt wilt lachen alsof je in een aflevering van Fawlty Towers zit, dan moet je hier naar toegaan. Werkelijk helemaal niets gaat goed in dit "restaurant". We willen eten met de kinderen, omdat ze daar buiten (voor het terras) kunnen buiten spelen. Er zijn slechts 3 tafeltjes bezet: een Duits echtpaar, een Spaans echtpaar en wij met onze twee kinderen. We kunnen "zitten waar we willen": lijkt me logisch, want binnen in de gigantische ruimte is alles leeg, net zoals het buitenterras, op drie tafeltjes na dus. Kort samengevat wat er daarna allemaal misgaat: de twee glazen wijn die we bestellen komen in prima glazen, maar na nogmaals twee wijn besteld te hebben (van zeer lage kwaliteit), komen deze in kleine port-glazen. De bedienende dame weet niet dat er ook frietjes bij het eten besteld kunnen worden (die vraag had ze nog nooit eerder gehoord), de kinderen krijgen spelt-pannenkoeken die (uiteraard, want een goed beslag krijg je niet goed gebakken als pannenkoek van spelt-deeg) uit elkaar vallen en als "niet lekker" worden beoordeeld door de kinderen. De ene "pannenkoek" (= los aan elkaar gelegde stukken) met kaas, bevat zo weinig kaas dat je er niet eens een boterham mee kan beleggen, maar de andere (nog schandaliger) zou met spek en appel moeten zijn. De "spek" (zou eerst gebakken bacon of plakjes ontbijtspek moeten zijn) blijkt losse stukken reuzel te zijn (niet eens goed doorbakken) en de appel is ook niet meegebakken, maar losse blokjes appel, die er, samen met de reuzel-stukjes, bovenop gekwakt zijn. De pannenkoeken voor de kinderen zijn al een kwartier geserveerd (en ook: "sorry de stroop is op"), nadat de bedienende dame ons komt melden "dat het nog even gaat duren vanwege drukte in de keuken" (? : Er zitten 6 volwassen mensen in de hele tent!). Nadat de kinderen al een kwartier van tafel zijn (dus een half uur later en na 50 minuten wachten), komt het eten voor ons ouders. De bedienende dame wil het eten op tafel zetten, maar wij vragen waarom de andere twee tafeltjes wél een tafelkleed hebben en wij vanaf een steiger-houten tafel moeten eten. Na eerst alles op tafel te hebben gezet, haalt ze nu alles paniekerig van tafel en gaat binnen een tafelkleed halen. Het eten staat koud te worden, uiteraard. De medaillons van varkenshaas zijn op zich aardig, maar een zeer kleine portie. De verse kabeljauwfilet is een extreem klein stukje van 7 bij 3 centimeter. En alles is inmiddels koud. Daarna nog gevraagd naar de frietjes, komt het antwoord "oh, ja" (met geïrriteerde blik en zonder excuus) en die komen later, als alles inmiddels helemaal koud is geworden. De kok/eigenaar komt later naar buiten om aan de drie tafeltjes te vragen of alles naar wens is verlopen, maar na een opsomming van alles wat hier misgaat komen zijn opmerkingen als: "jammer" en "teleurstellend om te horen". Geen excuses, geen compensatie, geen gesprek over "wat kunnen wij verbeteren". Ik heb nog een visite-kaartje achtergelaten zodat de eigenaar kon reageren en in contact hierover kon treden, maar geen reactie. Wachtend op de rekening bleek dat dat deze niet geprint kon worden ("omdat het papier in de kassa op is"). Samenvattend: deze kok/eigenaar kan niet eens doorgaan voor een beginnende thuiskok, de bediening was minder dan amateuristisch en het eten ver onder het nulpunt in prijs/kwaliteit verhouding. Meteen overslaan dit etablissement, tenzij je het leuk vind om "live" in een aflevering van Fawlty Towers te zitten. Schandalig slecht.

2. Gisteravond bij het uitzetten van toertocht voor autoclub wezen eten.

Vriendelijke ontvangst door de eigenaar, prachtige lokatie.

Het eten was heerlijk : gerijpte entrecôte met rode biet en groente en een cognacjus.

Helemaal goed dus!

Een lokatie om terug te keren.

3. Julian Bohnenn

Hele slechte service. Wordt boos als ik aangeef dat ik geen zin heb in een 3 gangen diner en liever alleen een hoofdgerecht wil. Uiteindelijk mag ik dit dan toch, maar wel met heel veel moeite. Tevens krijgen we eten dat we niet besteld hebben.

Het eten dat we kregen was ook niet te eten. Super droog, niet goed mengende smaken. Alsof het vanmorgen allemaal bereid is en even opgewarmd is in de magnetron. Echt heel vies. De service en eten is dus echt slecht. De sfeer was er ook niet echt (zaten geen mensen in t hele restaurant op 1 koppeltje na).

De over gaat overal een discussie over aan. Vanaf ons 1e contact wilde ik al weg. Maar we kwamen hier om te eten en weggaan was dus niet gewenst.

2,1
  4. Ofra Harting

Bediening is kundig en vriendelijk.
    Het eten was een verrassing en was buitengewoon lekker.
    Genoeg keuze! De aanbevolen Sherry bij de kaasplank was overheerlijk.
    Een aanrader.

5. HJ Koornstra

Gisteren heerlijk gegeven bij de Nynke Pleats.
    3-Gang diner met aparte en betaalbare gerechten.
    Eigenaar en chef erg gezellig en professioneel.
    Komen zeker terug!

6. Familie

Heerlijk gegeten. De dames deden erg hun best om het ons naar de zin te maken. Eerlijke gerechten en een fijne bediening.

7. Zaterdag 25-06-2015 hebben wij met 5 personen waarvan 2 vegetariërs bij Nynke gegeten. Voor de vegetariërs: als jullie willen lekker eten, ga dan niet naar Nynke. De kok heeft absoluut geen respect en doet geen moeite voor de vegetarische maaltijd.

Mijn maaltijd was pasta met geraspte oude kaas. Wel makkelijk hoor!! Kook de ravioli en laat even staan (dan wordt het lekker droog) gooi geraspte kaas er op en warm het in de magnetron... laat even staan zodat de kaas nog even erop droogt en serveer het met een glimlach! Na mijn beklaag te doen kreeg ik hetzelfde recept maar met ietsje meer kaas... schandalig!! De dame van de bediening was geïrriteerd toen wij haar aangaven dat de pasta ook voor de tweede keer een droge hap was.

De maaltijd voldeed niet aan de verwachting maar wij moesten alsnog de volle prijs betalen... Dus nooit meer naar Nynke!

2,8
  8. Heerlijk gegeten. De kinderen heerlijk vermaakt in de speelweide en zeer kindvriendelijk personeel. We hebben genoten.

9. Volgens zeggen het enige restaurant in Friesland dat door 2 zussen wordt geleid.
    Het begon al goed met het voorgerecht. De heerlijke geur van de vogelbouillon kwam je al tegemoet. En de smaak was voortreffelijk.
    De smaakpapillen werden goed geraakt met de lende - van juiste gaarheid - gevuld met tomaat, mozarella, pesto en salie-saus, mmm!
    Het dessert van de Chef was een ware verrassing. Oh wat mooi geserveerd, U moet het zelf maar eens gaan beleven. Warm aanbevolen.
    En als we nog eens in buurt zijn, komen we zeker terug.

10. A.DUURSMA

11. Afgelopen zaterdag 2 april gedineerd en dat was geweldig, leuke bediening en de kok heeft ons geweldig verrast, lekkere soep en diner was om te smullen. Ook een geweldig mooie opmaak. We hebben het nagerecht dan ook maar aan de kok overgelaten en dat was subliem.

Graag komen we een volgende keer weer en laten ons dan weer verrassen.

Ga vooral zo door met dit restaurant.

Mvg. Lucia en Jelle.

12. t.hoekstra

Bij deze willen wij graag even kwijt dat we heerlijk gegeten hebben en een leuke bediening hadden. De wachttijden vielen reuze mee.

13. Een aantal maanden terug een bon gewonnen bij vakantieveiling. Beetje dom van ons om hem te bewaren tot het laatste weekend van geldigheid! Wij zijn er afgelopen zaterdag geweest. Ja, het was er druk maar dat was ook wel weer gezellig........

We hebben er lekker gegeten voor weinig geld, de borden waren mooi op gemaakt.

Het wachten tussen de gangen door duurde wel wat lang, maar we waren een avondje uit dus we hadden alle tijd.

De dames van de bediening hadden het er druk mee.

We hebben er een gezellige avond gehad, voor herhaling vatbaar..........

14. Eind vorig jaar hebben we samen met vrienden geboden op een diner bij Nynke Pleats, welke werd aangeboden door vakantieveilingen. Het zou een driegangendiner naar keuze betreffen. Echter, werd halverwege de maand februari de kaart aangepast en stond er op de website dat er voor de gasten met een waardebon een speciaal keuzemenu werd gehanteerd. Klein beetje flauw, omdat dit niet in de veiling vermeld werd.

Na aankomst, zo rond 19.00 uur, duurde het nog wel even voordat we een tafeltje toegewezen kregen. Daarna hebben we een half uur moeten wachten op de kaart en het bestellen van wat drinken. De kaart vonden wij een tegenvaller. Het vakantieveilingenmenu was zeer beperkt. Keuze uit vier soepen, twee hoofdgerechten en slechts een nagerecht. Andere gerechten waren mogelijk, tegen bijbetaling van 7,50. Beetje jammer, doe dan niet mee aan zo'n veilingsite. Uiteindelijk wel de keuze gemaakt om bij te betalen voor andere gerechten, omdat de kaart zo beperkt was.

Ook het bestellen van de gerechten ging niet erg snel. Uiteindelijk hebben we bijna een uur moeten wachten op het voorgerecht. Dit was overigens wel lekker en qua presentatie erg leuk gedaan. Vervolgens duurde het 50 minuten voordat het hoofdgerecht arriveerde. Van de vier gerechten waren er twee niet warm, waarbij de bestelde entrecôte ook nog eens kurkdroog was. Bij een ander was de vis niet gaar. Intussen viel ons op dat diverse borden, van andere gasten, retour keuken werden gestuurd. Wij hebben er voor gekozen dat niet te doen, omdat het zo verschrikkelijk lang duurde voordat het eten er eindelijk was. Overigens was mijn runderbiefstuk met rode portsaus wel lekker, alleen niet warm.

Voor vier personen kregen we bij het hoofdgerecht alleen 1 bakje sla, 1 bakje aardappels en 1 bakje groentje. Deze bakjes waren ter grootte van een kleine soepkom. Bij het arriveren van deze bijgerechten hebben we dan ook meteen bijbesteld. Normaliter wordt er dan ook even gevraagd hoe het smaakt en of er wat bij moet komen. Niets van dat alles.

Bij het afruimen heb ik gemeld dat het vlees lauw was. Ook werd aangegeven dat de entrecôte erg droog was. Hierop werd nauwelijks gereageerd. Hierop heb ik gezegd dat ik het normaal gezien had teruggestuurd, maar me dat gezien de lange doorlooptijd niet verstandig leek.

Het toetje, fantasie van de kok, arriveerde binnen 10 minuten. Er zat echter weinig smaak aan het ijs.

Tot slot arriveerde het klapstuk, de rekening. Ondanks onze waardebonnen, zouden we meer dan 90 euro moeten bijbetalen. Uiteraard is deze rekening weer teruggestuurd, waarna geconcludeerd werd dat iemand de verkeerde codes had aangeslagen. Een foutje kan gebeuren, maar gezien het verloop van de gehele avond kon dit er ook nog wel bij.

Kortom, wij vonden dit een bijzonder slechte ervaring. Dat je het menu aanpast omdat het anders te duur wordt, is een beetje jammer. Je had dit ook kunnen zien als een kans om mensen kennis te laten maken met je restaurant en dit als promotie te gebruiken. Voor een goede ervaring komen mensen wel terug.
    Maar bij de Nynke Pleats zien ze ons nooit meer en ik kan dit niemand aanbevelen!

15. Wij hadden via Vakantie veilingen een boeking gedaan voor zondag 6 maart 2011. Na een mooie en voorspoedige rit waren wij 45 minuten eerder dan afgesproken. De ontvangst was gastvrij en hartelijk. Wat een mooie locatie zo in het platte land.

Eerst even bij gekomen en een lekker wijntje gedronken. Daarna de keuze gemaakt uit de speciale kaart.

Onze keus was (met kleine bijbetaling) Runder Carpaccio en een Zalm Wrap. Was heerlijk en zag er als een plaatje uit met verse producten bereidt. Daarna hadden wij Varkenshaaspuntjes met Champignonsaus besteld. Ook dit zag er voortreffelijk uit met royaal garnituur. Vers gebakken aardappeltjes, witte rijst Groente garnituur van; andijvie in spek ingerold, witlof met kaas gegratineerd en worteltjes. Ook een heerlijke salade van diverse sla soorten en komkommer en een smakelijke dille dressing. Wij kregen rustig de tijd om te genieten van het eten, omgeving en de rust en stilte. Ongeveer 35 gasten waren er om 14:30 aanwezig. Het nagerecht was een complete verrassing. Een rijkelijk gevuld bord met: Cake, Ijs, soesje slagroom en witte chocolade, kortom heerlijk en alles bij elkaar best wel veel.

Wij hebben het gezellig gevonden.

Complimenten, ga zo door. Als wij in de buurt zijn hopen we weer zo te kunnen eten en verblijven.

16. Eigenlijk schandalig dat er voor mensen met een vakantieveilingbon een aparte kaart was met weinig keus, tenzij je bij wilde betalen. Dat wat we voorgeschoteld kregen was niet bijzonder, mosterdsoep erg dun en met name de varkenshaaspuntjes erg droog. Bovendien werd er op de wijn bezuinigd. Het nagerecht, ijs met slagroom was nog het lekkerst van alles. Jammer dat de Nynkepleats met dit soort acties zo'n negatieve reclame maakt voor zich zelf.

4,3
  17. Het was druk gisteren (zondagavond).

De ontvangst was matig, een dame was stug ander uiterst vriendelijk, maar dat komt waarschijnlijk omdat vrijwel iedereen gelijk gekomen was.

We hadden een bon van de vakantieveiling dus keuze beperkt.

Alleen jammer dat als je geen soep lust je het andere (geen soep dus) gewoon zelf moet betalen. De soep was volgens mijn partner lekker en mijn brood met kaas ook.

Het hoofdmenu was de keuze uit vlees of vis, wij kozen voor vlees en was ruim voldoende, best lekker dus.

Bij het nagerecht was geen keuze mogelijkheid met de vakantie veiling-bon maar er was genoeg op het bordje bij de verrassing van de chef.

Al met al lekker gegeten.

18. Wegens reserveringsfout voor dichte deur gekomen. Volgende dag wel gratis drankje gekregen om het goed te maken.

Keuze diner vakantieveilingen summier. Voorgerecht alleen keuze uit soep. (met bijbetaling wel andere gerechten te bestellen). Nagerecht verrassing chef: zeer slecht. Stukje kwarktaart uit kant en klaar pakket van Oetker. Flensje van zeer slechte kwaliteit. (opgewarmd uit kant en klaar pak?). Sauzen bij hoofdgerecht ook uit pakje? Niet om aan te raden. Wijn van slechte kwaliteit en zeer karig geschonken.

19. Wij hadden via vakantieveilingen een diner bij De Nynke Pleats.

Het viel ons erg tegen, we kregen een apart menu met weinig keuze. Voorgerecht weinig keuze, daarom ook gevraagd om een tomatensoep. Die we gelukkig kregen, alhoewel het volgens ons uit een blik kwam, hier hadden ze prei bij gedaan wat erg overheerste. Meer een prei soep die eruitzag als een tomatesoep. Niet lekker. Hoofdgerecht was erg droog. Het toetje was erg simpel, stukje appelgebak was niet vers, slagroom was het enigste verse, maar volgens mij hadden ze daar de suiker vergeten bij te doen, want er zat geen smaak aan. Voor ons niet weer! We zijn absoluut niet kieskeurig met eten maar dit was echt slecht.

2,8
  20. 10/10
    Bij binnenkomst weinig gastvrije, norse ontvangst. Ongeveer vier tafels bezet. Koud, geen verwarming aan. Tafels rommelig over de prachtige ruimte verdeeld. Eten, op het garnituur na beneden peil. Vooraf salade met geitenkaas? Smaakte naar brie. Bij de komkommersoep overheerste de zalmsmaak. Uiensoep met beerenburg, weinig opwindend. De tomatensoep had zo uit een pakje kunnen komen.

De gastvrouw begon tijdens het gastendiner, zelf aan een maaltijd in de zaak..........................................................................

M.a.w. kwart voor zeven binnen en half negen weer buiten.

3,9
  21. Jacob en Elvira de Jong

Wij hebben 11/6 onze bruiloft gevierd in de Nynke Pleats en we zijn zeer tevreden. We hebben eerst lekker gegeten en daarna hebben we een fantastisch feest gehad met zeer goede bediening.

De bruidsuite is ook een echte aanrader.

Voor ons was het top, bedankt meiden.

22. Super! Met 3 kleine kinderen is het heerlijk vertoeven op het lounge terras met speeltuin en een afsluitend hek, zodat de kinderen geen kant uit kunnen! Eten ook prima in orde, voldoende en goed. Zeker een aanrader!

23. Manon 9 punten

Ik ben verrast door de manier waarop de gerechten zijn klaargemaakt. Ik vond het eten qua bereiding er goed uitzien en de smaak verfijnd. De speeltuin is geweldig. De sfeer buiten is gezellig, lounge. Als je binnen eet; de oude schuur is erg hoog, dat is even wennen maar valt niet meer op als je zit.

24. Gezellig, sfeervol restaurant, eten was erg goed en meer dan voldoende.

Wel een tip: als het 's avonds donker is dan graag buitenverlichting aan.

25. Geen rolstoel entree.
    Ik moest uit mijn rolstoel en 10m lopen(wat ik niet kan). Daar moest de rostoel weer uitgeklapt worden.
    Toen ik eventjes later de wc bezocht moesten mensen mij vasthouden omdat er nergens beugels zaten.

Het eten duurde lang om te maken.
    3-gangen menu voor 20 euro.
    Magere prijs maar ook mager eten. Misschien 10 patatjes op een kinderbord. Voor een kind van 12 is dat toch iets te weinig.

Leuke speeltuin voor de kids. Alleen veel te groot om er een goed restaurant van te maken.

3,9