Hier zie je hoe de meningen over de restaurants in Philippine verdeeld zijn.

Carla van Geldorp

Voor de eerste keer bij de mosselbank gegeten. Ondanks dat wij niet hadden gereserveerd, heeft de eigenaar toch een tafel voor twee kunnen regelen.

Wij hebben gekozen voor het mosselmenu en alles was van superkwaliteit. De leuke enthousiaste bediening door Manja maakte het helemaal tot een feestje! Hier gaan we terugkomen want dit restaurant is een topper, alles is zelfgemaakt tot de mayonaise toe.

Carla en Jacques

Hartelijke ontvangst, prachtige ligging, uitgebreide kaart, heerlijke gerechten, mooie presentatie en gezellig achteraf.

familie Pieters

Heel lekkere mosselen gegeten. Bediening super en erg vriendelijk onthaal. Komen hier graag terug

We wilden gisteren voor de lunch wat gaan eten, maar zijn weer weggegaan omdat we niet in het Nederlands maar in het Engels aangesproken werden. Als ik ergens ga eten wil ik graag in mijn eigen taal aangesproken worden. Moest gelijk aan het nummer van Blof denken......

Dirk De Meirleir

Ik had op deze site een recensie gelezen over dit restaurant die me wel beviel. Waren een aantal keer eerder in Philippine moselen gaan eten, maar altijd in dezelfde zaak op het centrale plein als je Philippine binnen rijdt. Daar was alles altijd zeer ok, maar wou toch eens vergelijken. Als je even verder kijkt, vind je een soort oud marktplein waar dit restaurant is.
    Ik verwachtte, gezien de naam, een rustieke oude zaak. Het pand is rustiek maar daar houdt het op. Blijken de uitbaters eerder Spaans of Zuid Amerikaans te zijn. Nou ja, de kaart ziet er goed uit en de prijzen eerlijk.
    Conclusie van de avond: hebben nooit beter mosselen gegeten in Philippine (zowel op philipiense wijze als provencale, en in grote hoeveelheid, meer dan "à volonté". Oesters zeer ok, maar mossel garnaal cocktail vrij smaakloos, maak daar een garnaalcocktail van!
    Bediening is zeer vriendelijk maar niet altijd even efficient, de organisatie van wie wat doet en wanneer kan beter maar we hebben er niet echt onder geleden, behalve zeer laattijdige aperitieven.

Lekkere mosselen, ook de andere gerechten waren prima, net als de wijn trouwens.
    Heel druk en de service leed daar wat onder maar werd allemaal snel rechtgezet.
    Al bij al zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

Johan Tates

Een prima restaurant en ik heb er heerlijk gegeten. Zeker een aanrader om bij een bezoek aan zeeland hier te gaan eten. Een zeer uitgebreide menukaart en tevens een prima dagmenu. Eem mooie zaak met uitstekende service en bediening.

de ketelaere patrick

Wij waren met 4 personen en hebben mosselen van het huis gegeten, waren zeer lekker (grote porties). Service was zeer goed, zeker een aanrader.

Zo horen mosselen te zijn. We kozen voor de klassieke bereiding en werden verrast op elk 1,8 kg mosselen, perfect klaargemaakt, met bijpassend sausje. Een royale portie friet maakte van het geheel een enige ervaring. Mooi wijntje erbij en vriendelijke bediening.

Echte aanrader, eten is zeer lekker en goed verzorgd. Gastheer en gastvrouw zeer vriendelijk en aangenaam. Mosselen zijn super lekker.

dirk.bruggeman

Toevallig terecht gekomen in restaurant Place du marché in Philippine. Als Bourgondische Belg een beetje nieuwsgierig.
    Mijn oordeel: gewoon een aanrader, gewoon doen, heerlijk eten en drinken, goede service, gezellig, uitbaters die leven voor hun werk! Mr Leo en Mevr Andrea proficiat met uw prachtige zaak!! Ik ben account manager en ik heb een adres gevonden om met mijn klanten lekker te komen eten en te praten over zaken en dit in een professionele sfeer.

Een 8 voor het eten en drinken. Eigenlijk alleen maar omdat ik niet snel 10-en uitdeel. Eten was verder prima. Prima wijn gedronken. Steak goed saignant gebakken en goede mossels al hadden die iets meer smaak van het kookvocht mogen hebben. Mossels zelf waren uitstekend.

Service dit keer een 10. Hele alerte bediening. Goede mix van proffesionaliteit en vriendelijkheid door toch een babbeltje te komen maken tijdens prima bediening. De meisjes en jongens van de bediening chapeau! Goud waard!

Wat echter zeer vreemd is, is de dronken eigenaar/gastheer. Dit schijnt vaker te gebeuren. Heeft ook alleen oog voor persoonlijke vrienden.
    Stoort het personeel tijdens werk. Ook de gastvrouw/eigenaresse verlaagt de efficientie van het personeel.

Sfeer wat minder. Grijzige inrichting. De zaal achterin geeft een weggestopt gevoel en kan een opfrisbeurt gebruiken.

Prijs kwaliteit klopte gewoon.

Vriendelijke ontvangst. Mosselen besteld die snel geserveerd werden. Mosselen waren van verschillende groottes dat was teleurstellend. Gastvrouw, die slecht Nederlands sprak verontschuldigde zich diverse keren dat er geen kraanwater geserveerd werd. Wij vonden de geserveerde mosselen tegen vallen. Voor dit restaurant rijden we de volgende keren niet helemaal naar Philippine.

Bianca Geelhoed

We hebben hier prima gegeten voor het 75-jarige verjaardagsfeestje van onze pa.
    Leuke sfeer, vriendelijke bediening en lekker eten, we komen zeker nog eens terug.
    En Pa kreeg spontaan nog een cadeau ook, heel leuk

Jeanne Penning

De lekkerste friet van Nederland. De sate super lekker en mals en de frikandellen speciaal ook trouwens. Alles is er heel erg lekker. Sfeer en en service kan niet beter, heel goed.

Heel lekkere keuken. Maar patron in de zaal had enkel oog voor familie en vrienden en niet voor andere gasten. Gastvrouw loopt rond als kip zonder kop. Echt jammer!!!

Paul Kieckens

Was onze eerste maal in dit restaurant. Is voor herhaling vatbaar. Fantastisch, vriendelijk en behulpzaam team. Gaan zeker terug.

Joseph everaert

Alles, eten en bediening, perfect. Voor herhaling vatbaar.

Martine Eloot

Uitstekende bediening, lekkere mosselen, meer dan genoeg. 1,7 kg per persoon.
    Zeer vriendelijk personeel. Komen zeker terug.
    Groetjes, Luc en Chris.

Gisteren voor de zoveelste maal genoten van de zeer lekkere mosselen bij De Mosselbank. Een spijtig ongelukje deed zich echter voor bij de bediening, wat overal kan gebeuren en elke ober kan overkomen. Wat ik echter nog nooit meemaakte, en ik heb toch al wat restaurants bezocht in mijn leven, was de sereniteit, de professionaliteit en de manier waarop zaakvoerder Dhr De Bruijne dit probleem aanpakte.
    Om het op zijn belgisch te zeggen : chapeau!!!
    Naar dit restaurant blijven we terug gaan want kwaliteit en service worden daar hoog in het vaandel gedragen..

's Middags op het terras gegeten. De mosselen op traditionele wijze waren zeer lekker. Gaan er zeker nog terug.

Emiel GORGON

Lieve en attente bediening, voldoende heerlijke mosselen, correcte prijs. Zoals alle voorgaande keren. Warm aanbevolen. Tot de volgende keer !
    Elisabeth en Emiel

R. de M.

Pas geleden wezen dineren met 9 volwassenen en 1 kind. Om 18:00 aan tafel, waarna we pas om 19:30 ons hoofdgerecht voorgeschoteld kregen. Op de smaak van de mosselen, de paling en het vleespannetje (wel zeer kleine hoeveelheid vlees, ongeveer 130 gram) waren zeer goed.

De rest wat bij deze maaltijd kwam, was beneden alle pijl. De extra frites die werden gevraagd (2 schaaltjes voor 10 personen is zeer weinig), werden geserveerd in een zeer klein schaaltje, om maar niet te spreken van het laatste schaaltje, 1/4 van de eerste schaal.

Tijdens het eten nog drankjes besteld die pas ruim na het hoofdgerecht werden gebracht. Daarna voor 2 personen nog een ijs coupe en voor de anderen koffie. De ijs coupes waren na 10 minuten al op tafel, maar de koffie werd pas 20 minuten nadat de ijsjes op waren geserveerd, zeer slecht dus! Het excuus hier voor was: "Koffieapparaat nie meer zet"

Kortom, het eten was goed van smaak, niets op te merken. Maar het zeer jeugdige personeel en de tijd die overal overheen ging, bracht onze avond toch een zuur nasmaakje.

Brigitte bormans

We zijn speciaal 1,5 u omgereden om hier te komen lunchen. We wisten dat het hier goed was dus een ideale afsluiter van onze vakantie.
    We waren er samen met onze 4 jarige superflinke dochter. Er is een mooie vijver met mooie grote vissen, wat wil een meisje van 4? De visjes korterbij zien, daarom zette ze haar voetje tussen de planten rond de vijver. Opeens komt er een brullende man tevoorschijn die onze dochter uitschold. Dit was de uitbater zelf, misschien kan hij beter investeren in een hekje rond zijn vijver?
    Ons meisje is direct beginnen wenen en wilde direct naar huis, ze had schrik van die enge en kwade meneer. Leuke afsluiter van onze vakantie!
    Bedankt meneer de uitbater, ons zie je nooit meer terug, terwijl het eten wel lekker was.

vandamme marie

Zag er leuk uit, jammer; hoe hoger de prijs, hoe minder gevuld je glas. Bij het menu 1 kleine portie frietjes, er komt dadelijk nog een portie werd gezegd. Na lang wachten en zelf te vragen kregen we nog een portie die op onze rekening stond. Drie ijsjes en 1 koffie, ijsjes waren bijna op, die ene koffie bleef weg. Sorry de koffiemachine heeft het druk. En dat voor een klasserestaurant? Hoeft niet meer voor mij.

Wilfried Groosman

Ik heb als voorgerecht een halve Oosterscheldekreeft gegeten. De kreeft zag er prima uit, helaas zat er géén smaak aan. Ik heb de pootjes uitgezogen en proefde geen kruiden of peper. Waarschijnlijk heeft de kok hem gewoon in warm water gekookt. Jammer, jammer voor zo'n prachtig product!!