Place Du Marche in Philippine

ma 12:00 - 21:00
di 12:00 - 21:00
do Gesloten

Omschrijving

Welkom bij Restaurant Place du Marché te Philippine, Bourgondisch stadje op de grens van Zeeuws-Vlaanderen en België en Mosselstad nr. 1

Bij ons kunt U al sinds 30 jaar culinair genieten van allerhande Zeeuwse Vis- en Vleesspecialiteiten, puur natuur en met veel zorg voor U bereid, geserveerd met een vakbekwame en vriendelijke glimlach.

Wij serveren alleen de allerbeste kwaliteit Mosselen , Goudmerk en wel zoveel U lust, á Volonté!

Ook voor de seizoensgebonden gerechten, zoals Zeetong, Oosterscheldekreeft, Fruits de Mer, Grevelingenpaling, Asperges en Wildgerechten, bent U bij ons aan het juiste adres.

Daarnaast bieden wij wisselende aantrekkelijke Menu’s, in overleg ook voor groepen, familie - of personeelsfeestjes tot 100 personen.

Onze keuken is doorlopend open, wij ontvangen U met een warm welkom, in een gezellige ambiance.

Graag tot ziens bij Leo & Andrea Taalman en team Place du Marché.

• Catering

1487620485 85
1519483167 83
1561966743 84
1583208531 86

1. Was dik in orde, er was veel aandacht van de bediening.

2. Van Hemelrijck Martine

We zijn van begin mosselseizoen tot nu mosselen gaan eten, hier zijn de beste en lekkerste en niet onbelangrijk vriendelijk personeel!

3. Meersschaert

Heel vriendelijke ontvangst. Mooi interieur en super bediening. Eten was ongelooflijk lekker, hier komen we zeker opnieuw naartoe, wij hebben ons mosselrestaurant gevonden daar 🤩

4. Ronnie Meyvaert

Over service en eten ruim voldoende
    Gezelligheid en plaatsen leek mij het omgekeerde effect, wij zaten in de gele zetels en leek alsof wij in de trein zaten, enorm warm daarbinnen.

5. Lekkere mosselen en erg hartelijke bediening.

6. Vandaag, sinds maanden terug na Corona, naar Place du Marché bij Leo & Andrea.

Eerst de rijke vissoep, daarna mosselen natuur, goed glaasje wijn en goed getapte pint. Nog lekkere vissoep meegenomen om in te vriezen... échte vakmensen, die van Place du Marché !!!

7. Dirk Bruggeman

Wildmenu, genoten, subliem, vakmensen, écht goed, proficiat.

8. Vanderwegen Yvan

Zaterdag lekkere mosselen gegeten, ze waren SUPER.
    Bediening en service was niets op aan te merken, enig puntje om te verbeteren! Een beetje achtergrondmuziek!
    Wij komen zeker terug.

9. Het was de eerste keer dat wij het restaurant bezocht hebben. Wij vonden het prima, zeer leuke ontvangst, vriendelijk personeel en zeer vriendelijke bediening. Wij hebben de menu van mosselen genomen en die was SUPPER. Dit is zeker en vast voor herhaling vatbaar. Gr Danny en Marleen.

10. P van Duist

We hebben er heerlijk mosselen gegeten, deze waren onbeperkt en super lekker.
    Zeer de moeite waard om naar toe te gaan.
    Het personeel is zeer vriendelijk en correct.
    Al met al, een heerlijke avond gehad.

11. Hoetelmans

Heb nog nooit zulke lekkere gebakken mosselen gegeten als bij Place Du Marche… SUPER!
    Gekookte mosselen overigens ook erg aan te bevelen. Dessert is behoorlijk aan de prijs. € 13,50 Voor 3 bolletjes roomijs met wat advocaat en slagroom dat kan in prijs best minder.

12. Goossens

Vriendelijke bediening, gezellige sfeer.
    Super lekkere mosselen gegeten.
    Tournedos goed gebakken zoals gevraagd.
    Wij komen zeker terug!

Bettina - Gunter.

13. Mooi en proper restaurant, met heel vriendelijke en goede bediening.
    Het is er zeker zijn prijs waard, heel lekker gegeten.
    Een echte aanrader; Wij gaan alvast ZEKER terug.
    Top, Top, Top.
    Jean & Simonne

14. Ik kan iedereen aanraden om er te gaan eten super heerlijk
    Wij rijden van België weekelijks naar Place du Marche'
    De sfeer de bediening de vriendelijkheid alles is er top
    Wij gaan normaal 3 maals per week uit eten en elk weekend
    Wij weten waar naar toe elke week
    Tot volgend weekend
    Groetjes Marc en Monique

15. Zeer vriendelijke ontvangst maar niet geforceerd, je voelt je meteen thuis! Alles gebeurt op een rustig tempo, je wordt er echt rustig van. De mosselen en de paling waren zeer lekker, alsook de Sancerre wijn. Als Belgen vonden wij wel dat de frietjes net iets beter konden. Maar zeker de moeite waard, top!

16. Eten en drinken uitstekend. De gebakken mosselen een absolute aanrader. De service is heel goed. Men weet wat goed voor je is. De sfeer is gemoedelijk en ook de prijs/kwaliteit verhouding is prima. Voor een ieder die via de Wester Schelde tunnel op weg is naar de Zeeuws Vlaanderse kust is het nauwelijks om, om bij restaurant Place du Marche te stoppen en iets te eten. Het is aan te raden om een dag van te voren te bellen wanneer men die super lekkere verse gebakken mosselen wil eten. Het is echt de moeite waard.

17. Rudy en Bieb

Gewoon eerlijk, geen bla bla, top kwaliteit. Mosselen... zo goed heb ik ze nog nooit gegeten. Tong was perfect, zo ook de bediening vriendelijk en correct.
    Een aanrader!!

18. Wat een verrassing...! Na jaren bij Leo en Andrea in Breskens uitstekend te hebben getafeld met familie en vrienden ontmoeten wij ze nu, héél onverwacht en totaal verrast, in de Philippine. Kregen goesting naar de heerlijke Philippiense mosselen na een namiddag winkelen in Sluis en besloten naar het Resto te gaan in de Philippine waar we nog héél véél geweest waren jaren terug.
    Wie stond daar voor de ontvangst, de Leo. Wat een weerzien. En daarna...? Nog steeds de overheerlijke en grote kom smakelijke mosselen en geen probleem, niet genoeg... een vingerknip en er staat een tweede!
    Ontvangst, bediening, prijs kwaliteit één adres "Place du Marché" bij de Leo!!!

19. Dezwarte Daniel

Gisteren gereserveerd in Place du Marché, dit is een aanrader voor mensen die uitkijken naar dat ietsje meer, : Onthaal OK, bediening OK, maaltijden om van te genieten, sfeer OK, en prijs meer dan OK, kort weg. Ga en geniet! je zult zien, lekker echt lekker? Familie de Zwarte Oostende

20. Neeltje Leek

Na een dagje wandelen in België - zeer hongerig- beland in Philippine. Gastvrij ontvangen in Place du Marché, we konden zo in onze wandel-outfit naar binnen. De temperatuur in het restaurant was aangenaam op een koude herfstavond, de muziek was gelukkig zo gedempt dat hij nauwelijks te horen was. Het eten was in één woord uitstekend, gegrilde tonijn, perfect bereid, terwijl dit eigenlijk een mosselrestaurant is. We komen terug!

Neeltje uit Middelburg.

21. Etienne De Jaeger

De ontvangst was zeer goed. Het eten en de sfeer in het restaurant was prima. Er werd zeer goed voor de klanten gezorgd. Voor herhaling vatbaar.

22. Chantal de cock

Subliem eten! Nergens zulke mosselen!! Vriendelijk onthaal en fijne avond gehad.

23. Eigenaar heeft er alles aan gedaan om het ons zo goed mogelijk naar ons zin te maken. Alles was spik en span Qua schoonheid, een gezellige zaak, met een Grote G. Was we op hebben overtrof onze stoutste verwachtingen. De mosselen en de kreeften soep, hebben we nog nooit ergens zo gehad. Het was fantastisch!

24. Crimineel lekker moest strafbaar zijn, dan zou het nog lekkerder zijn.

25. cees en conny

Met name de gewokte mossels zijn een aanrader.

26. De Bock Isabelle

Wij zijn daar afgelopen zondag geweest. Na anderhalf uur rijden kregen we bij aankomst te horen dat de mosselen op waren (zondag om 18u)!! We hebben dan maar iets anders genomen, maar de kwaliteit was niet zo goed. De paling was veel te dik en saus echt romig. Ook werd vroeger de kreeftensoep aan tafel geflambeerd, daar was nu ook niets van te merken, het brood kregen we pas toen ons voorgerecht al op was...

We zijn daar in het verleden vaak geweest en was toen steeds zeer goed, maar nu was het de laatste keer zeker geen aanrader. Prijs kwaliteit niet om over naar huis te schrijven.

27. van nieuwenhuyze patrick

lekker eten voor een eerlijke prijs.
    het mosselmenu is een aanrader

28. Heel lekker mosselmenu gegeten, hartelijke en vriendelijke ontvangst en prima bediening. Prijs-kwaliteit prima in orde, uitstekende kwaliteit mosselen. Is zeker een adresje om terug te keren.

Ik had het wel leuker gevonden als het iets drukker was geweest in het restaurant, maar daar kan je op een winterse weekdag niet tegenop.

29. Laatst bij Place du Marche gegeten. Zoals we verwachtten was de ontvangst aller hartelijkst. Je voelt je direct thuis. Het diner was uitstekend en van hoog niveau. De bediening uiterst correct en ook zeer voorkomend. Een bezoek aan Place du Marche is zonder meer een aanrader. Een Bourgondisch restaurant met finesse van de Franse keuken. Wij zullen weer graag van de gastvrijheid en de uitstekende keuken van het restaurant genieten.

30. De Smet - Mertens, Buggenhout, België

Vanaf het begin van het mosselseizoen reeds herhaaldelijk hier gaan eten en telkens uitstekend!
    Uitermate vriendelijke ontvangst door de uitbaters en telkens een zeer vriendelijke bediening door het personeel. Niet alleen de mosselen zijn top, ook andere gerechten vielen in de smaak!
    Gastvrouw Andrea en gastheer Leo zijn steeds bereid om samen het juiste gerecht te kiezen en staan altijd open voor vragen. Wil je in een rustig, mooi interieur, met vriendelijke bediening genieten van een lekker avondje restaurant? Eén adres: Place Du Marche in Philippine! Een aanrader van topkwaliteit.

31. Weer fantastisch gegeten bij Place du Marche. Iedere keer opnieuw een culinaire belevenis. Dit keer geen menu, maar a la carte; we gaan voor onze favoriet Bisque, traditioneel klaargemaakte kreeftensoep met apart geserveerde Armagnac. Alleen hiervoor al de moeite waard om wat kilometers af te leggen. Het hoofdgerecht, de bekende mosselen op Philippiense wijze, ruime portie en "a volonte".
    De voorgestelde "mosselwijn" smaakte hierbij heerlijk.

Ondanks de drukte in het restaurant was de bediening ook dit keer weer attent en adequaat.

Place du Marche: een aanrader voor wie hier nog niet eerder is geweest. Voor ons weer voor herhaling vatbaar.

32. Place Du Marche in Philippine is een uitstekend restaurant waar het eten nog een feest is. Een mooie kaart met voor ieder een menu om van te genieten. We werden vriendelijk ontvangen door de gastvrouw Andrea. De gastheer Leo nam op ons verzoek de kaart door voor een prefect menu samen te stellen, echt een aanrader. We hebben er heerlijk van genoten en onze gasten ook. Kortom een geslaagde avond, die zeker een vervolg krijgt. Voor een redelijke prijs lekker getafeld.

33. Place du Marche is een adres waar we graag komen.

Op culinair gebied, de verhouding prijs / kwaliteit is dik in orde. Altijd attente bediening. Kort geleden hebben we het mooie, vernieuwde interieur mogen aanschouwen.

Een aanrader, voor herhaling vatbaar

34. Mosselen en overige visgerechten waren goed. Bediening ook, maar gastheer/eigenaar die achter toonbank olijf met handen uit ons schaaltje pakt plus duidelijk, naar mijn mening, iets te diep in het glas heeft gekeken geeft het geheel een erg onprofessionele indruk.

35. Theo & lianne

Gisteren avond heerlijk mosselen gegeten bij Leo en Andrea, samen met vrienden. Zij kwamen voor de 1e keer in Philippine. Zeker niet de laatste keer. Hadden nog nooit zo goed mosselen gegeten. Ook de gegratineerde mosselen is een aanrader. Kortom een heerlijke avond.

36. Op zich goede mosselen, ook al werd er pas naderhand verteld dat je bij het menu ook mosselen mocht bijbestellen. Had ik liever van tevoren geweten. Als je gamba`s bestelt, krijg je er maar 5. Controleer je rekening, ons werd 17 euro in rekening gebracht voor een halve liter water. "O, we dachten dat het rode wijn was", was het commentaar. De eigenaar (waarvan ik eerst dacht dat deze niet bij het restaurant hoorde) ging uitgebreid, hangend over onze tafel en over ons hoofd, mensen luidkeels bedanken omdat "ze geweest waren". Erg storend, volgende keer proberen we een ander restaurant.

5,1
  37. Gastvrij ontvangen door eigenaar Leo waarna we samen met de familie aan een ronde tafel in het mooie nieuwe interieur wederom erg lekker gegeten hebben. Door de ongedwongen sfeer in het restaurant was het ook erg gezellig. Iedereen heeft genoten en we komen zeker weer terug!

38. Van den neste

Eten perfecte kwaliteit, vlotte bediening, mooi vernieuwd interieur, zeker een aanrader.

40. van alboom johan

Menu gaan eten aan € 42,50 per persoon. Uitstekende prijs/kwaliteit en zeer vlotte en correcte bediening. Zeker een adresje om terug te keren. Mooi vernieuwd en sfeervol interieur met gezellige openhaard (voor de winterperiode).

41. Dit is reeds de derde keer dat we dit restaurant bezoeken, en alweer zeer lekker gegeten en zeer vriendelijke ontvangst. Speciaal vanuit Antwerpen gekomen voor de lekkere mosselen. subliem. Zeer goede kwaliteit van mosselen, die bij ons niet te vinden is. Komen volgend jaar terug.

42. Vrijwel nooit eet ik een wildmenu, (ik ben er normaal gesproken geen voorstander van) maar nu deed ik mee met mijn vrouw en nam van het interessant geprijsde keuzemenu het wild met een heerlijke fazant hen en vooraf de mousse met paté. De volgende keer dat ik wild ga eten, ga ik weer hier naar toe in Philippine. Het interieur is zeer mooi, de huiswijn is goed en de eigenaar had en nam ook de nodige tijd voor ons tussen de gangen van het menu door. Zeer aangenaam en een welkom gevoel!

43. F.van der meulen

Op 11 november uitgebreid geluncht met 6 vrienden. De ontvangst was buitengewoon hartelijk en gastvrij. Alle bestelde gerechten waren erg vers, oosters, mosselen, garnalen, zeetong.
    Het was een aangename ervaring. Komen zeker terug ondanks de afstand. Alles verliep uitstekend ondanks dat het restaurant geheel vol zat.

44. Hele goede kwaliteit. Gezellig sfeer en rustig. Goede service. Prijs en kwaliteit antwoordt aan wat er aangeboden wordt op de kaart. Zullen zeker teruggaan.

45. Super ervaring. Een vriendelijk en behulpzaam onthaal, fantastische kwaliteit en fijne bediening. Hartelijk dank voor dit alles, en wij komen zeker terug.

46. Annemie Lescouhier

Voor mij krijgt place au marché een 10! De mosselen, frieten, sausjes, de wijn waren subliem! Probeer de sabayon en je wil nooit nog iets anders! Ook een zeer vlotte en vriendelijke bediening! Ik ga zeker terug!

47. frans. De Baene

Het onthaal was zeer hartelijk en familiaal. De aperitiefhapjes waren heerlijk. De mosselen waren heerlijk en smakelijk, en ruim voldoende. De bediening was zeer hartelijk en alles wat je vraagt is mogelijk. Na het eten ben je nog altijd welkom en kijken ze u zeker niet buiten. Dank U wel voor de mooie zondagmiddag.
    Gr. Frans en Erna

48. Wim & Ineke

Van het begin tot het einde een dikke 10. Ontvangst was geweldig, je voelt je er meteen thuis. De bediening was grandioos. Het eten was super en alles lekker vers. Dit is zeer zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar.

49. Eline Van Wynsberghe

Superlekker gegeten! Smeuige garnaalkroketjes om mee te beginnen, heerlijke verse tong als hoofdgerecht en dan een zeer royaal dessertbord met nougat glacé. We hebben echt niet lang op onze gerechten moeten wachten en dit terwijl de zaak toch goed vol zat. Prijs-kwaliteit zeker in orde, wij komen terug!

50. Uitstekende mosselen ! Vlotte bediening, vriendelijk personeel, gezellig tafelen !

51. heynssens willy

Zeer goed ontvangen, vlotte bediening. Aangename sfeer in een rustige omgeving. Een echte aanrader.

52. Hartelijke ontvangst, prachtige ligging, uitgebreide kaart, heerlijke gerechten, mooie presentatie en gezellig achteraf.

53. familie Pieters

Heel lekkere mosselen gegeten. Bediening super en erg vriendelijk onthaal. Komen hier graag terug

54. Lekkere mosselen, ook de andere gerechten waren prima, net als de wijn trouwens.
    Heel druk en de service leed daar wat onder maar werd allemaal snel rechtgezet.
    Al bij al zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

55. Echte aanrader, eten is zeer lekker en goed verzorgd. Gastheer en gastvrouw zeer vriendelijk en aangenaam. Mosselen zijn super lekker.

56. Een 8 voor het eten en drinken. Eigenlijk alleen maar omdat ik niet snel 10-en uitdeel. Eten was verder prima. Prima wijn gedronken. Steak goed saignant gebakken en goede mossels al hadden die iets meer smaak van het kookvocht mogen hebben. Mossels zelf waren uitstekend.

Service dit keer een 10. Hele alerte bediening. Goede mix van proffesionaliteit en vriendelijkheid door toch een babbeltje te komen maken tijdens prima bediening. De meisjes en jongens van de bediening chapeau! Goud waard!

Wat echter zeer vreemd is, is de dronken eigenaar/gastheer. Dit schijnt vaker te gebeuren. Heeft ook alleen oog voor persoonlijke vrienden.
    Stoort het personeel tijdens werk. Ook de gastvrouw/eigenaresse verlaagt de efficientie van het personeel.

Sfeer wat minder. Grijzige inrichting. De zaal achterin geeft een weggestopt gevoel en kan een opfrisbeurt gebruiken.

Prijs kwaliteit klopte gewoon.

57. Heel lekkere keuken. Maar patron in de zaal had enkel oog voor familie en vrienden en niet voor andere gasten. Gastvrouw loopt rond als kip zonder kop. Echt jammer!!!

58. Perfect bereide mossels gegeten, gewoon super.

59. Zomer 3-gangenmenu super! Vis met risotto en groentjes zeer smakelijk, super!! Mosselen altijd even lekker en ruim voldoende. Voorgerecht en dessert ook zeer verzorgd en aantrekkelijk.
    Interieur, ontvangst en vriendelijkheid zoals steeds heel aangenaam.
    Bedankt voor de mooie omkadering en beleving

60. Verkeerd voorgerecht geserveerd, bij de mossels geen frietjes geserveerd, tenzij we er om vroegen en nagerecht was onsmakelijk (crème brulee zonder krokant korstje, natte bende). Wel alles moeten betalen. Niet voor herhaling vatbaar.

61. De gerechten waren heerlijk en de bediening was prima.

62. Inrichting van het restaurant is al 30 jaar niet veranderd en kan best wat andere kleurtjes gebruiken. Mensen worden vooraan in het restaurant geplaatst omdat het personeel zelf het achterste gedeelte geen goede plaats vindt, ondanks dat hier best iets van te maken is. Bediening kan zeker beter met meer aandacht voor de klanten.
    Relatief goedkope wijnen worden aangeboden (20 -30 euro). Voorgerecht was goed (zalm salade en graved lax). Hoofdgerecht was voor beide zeetong (38 euro p.p.). Was goed gebakken. Serveren kon beter, bijgerechten waren een slaatje en een schaal friet, niet echt passend. Vis moest je zelf maar fileren, maar dat had met bediening te maken. Conclusie: eten was goed, presentatie van hoofdgercht kon beter, bediening kan beter en inrichting wat gezelliger.

63. Prima restaurant, erg lekker eten! De bediening/service was top, wij vonden dit zeer zeker een aanrader en mochten we weer eens in de regio zijn dan zullen wij zeker dit restaurant weer gaan bezoeken.

64. Heerlijk gegeten. Heerlijke wildgerechten en gezellige sfeer.

65. We waren hier met een klein gezelschap.

Hebben erg genoten van de goede keuken en bediening.

De gekookte mosselen waren zeer goed bereid.

De menukaart biedt ook diverse andere mooie klassieke gerechten.

We komen hier zeker terug.

66. Voorgerecht perfect, tussengerecht zo-zo, alles veel te snel op tafel.

Wijn was goed, maar men had geen tijd om bij te schenken..

Hoofdgerecht was zeer beneden de maat, we hebben in een bistro vele malen beter gegeten. Bediening zeer slordig en onbekwaam.

Niets voor ons.

2,2